Witam.
Na wstępie chciałbym przeprosić za błędy lecz jest to mój pierwszy post na forum.
Przejdźmy do sedna. Dzisiaj dzięki Waszym poradą udało mi się odczytać kody błędów.
I teraz pojawia się problem. Prosił bym o wyjaśnienie, gdzie dany element mieści się w samochodzie i czy trzeba go wymienić, może da się go naprawić. Oto kody błędów:
2-1-1-3 - padnięty czujnik HALLA?
2-2-3-2 - uszkodzony potencjometr przy przepływomierzu?
2-3-1-2 - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego (ale który? bo chyba są dwa)
2-3-4-2 - sonda lambda padła?
Test zrobiłem ponieważ czy zimny, czy ciepły, po zapaleniu wchodzi na 2-3 tys obrotów i nie potrafi z nich zejść. Januszowym sposobem ograniczyłem mu ilość powietrza które zaciąga sobie silniczek krokowy, wtedy przy ciepłym silniku (50 stopni < ) odpala bez problemu i wchodzi na 1tys obrotów (ustawione przeze mnie poprzez ograniczenie), zaś przy zimnym nie potrafi się podnieść, chyba że lekko będę miał naciśnięty pedał gazu, lecz jak go puszczę, silnik spada z obrotów aż zgaśnie. Gdy pedał gazu przy zimnym silniku będzie lekko wciśnięty tak długo aż silnik będzie miał 50< , wtedy mogę gaz puścić, spadnie do 1tys i tak będzie się trzymał.
PS.
Silniczek krokowy na 100% jest sprawny, rozdzielacz wtrysków także.
Proszę o pomoc ponieważ przy takich obrotach nie da się jeździć, a janusza pod maską nie chcę mieć
Z góry dziękuję.
[B3 2.0 16V 6A] Kilka błędów, co, gdzie, jak? POMOCY :(
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Pewnie sprawdzałeś na zgaszonym silniku i to zawsze będzie.PiterVW pisze:2-1-1-3 - padnięty czujnik HALLA?
To może wpływać na prace regulatora obrotów. Sprawdź jakie napięcie masz na włączonym zapłonie i niepracującym silniku na środkowym pinie tego potencjometru.2-2-3-2 - uszkodzony potencjometr przy przepływomierzu?
Ten dla ECU na końcu głowicy (bardzo trudny dostęp)PiterVW pisze:2-3-1-2 - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego (ale który? bo chyba są dwa)
Jak masz LPG to będzie ten błąd albo masz źle ustawianą dawkę i brakuje zakresu regulacji z sondy. Albo może być też sama sonda padnięta.PiterVW pisze:2-3-4-2 - sonda lambda padła?
2-1-1-3 - padnięty czujnik HALLA?
Sprawdzany był na włączonym silniku.
2-2-3-2 - uszkodzony potencjometr przy przepływomierzu?
A jakie ma pokazywać na włączonym ?
2-3-1-2 - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego (ale który? bo chyba są dwa)
Nie znalazłem tego czujnika.
2-3-4-2 - sonda lambda padła?
Nie posiadam instalacji LPG. Jest to benzyna 2.0
No nic, samochód mnie przerósł, jestem zmuszony go sprzedać. Możecie zerknąć na forum, może ktoś go będzie chciał.
Sprawdzany był na włączonym silniku.
2-2-3-2 - uszkodzony potencjometr przy przepływomierzu?
A jakie ma pokazywać na włączonym ?
2-3-1-2 - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego (ale który? bo chyba są dwa)
Nie znalazłem tego czujnika.
2-3-4-2 - sonda lambda padła?
Nie posiadam instalacji LPG. Jest to benzyna 2.0
No nic, samochód mnie przerósł, jestem zmuszony go sprzedać. Możecie zerknąć na forum, może ktoś go będzie chciał.