Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 16V 6A] Kilka błędów, co, gdzie, jak? POMOCY :(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
PiterVW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2017, 20:58

[B3 2.0 16V 6A] Kilka błędów, co, gdzie, jak? POMOCY :(

Post autor: PiterVW » 26 mar 2017, 21:16

Witam.
Na wstępie chciałbym przeprosić za błędy lecz jest to mój pierwszy post na forum.
Przejdźmy do sedna. Dzisiaj dzięki Waszym poradą udało mi się odczytać kody błędów.
I teraz pojawia się problem. Prosił bym o wyjaśnienie, gdzie dany element mieści się w samochodzie i czy trzeba go wymienić, może da się go naprawić. Oto kody błędów:

2-1-1-3 - padnięty czujnik HALLA?
2-2-3-2 - uszkodzony potencjometr przy przepływomierzu?
2-3-1-2 - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego (ale który? bo chyba są dwa)
2-3-4-2 - sonda lambda padła?

Test zrobiłem ponieważ czy zimny, czy ciepły, po zapaleniu wchodzi na 2-3 tys obrotów i nie potrafi z nich zejść. Januszowym sposobem ograniczyłem mu ilość powietrza które zaciąga sobie silniczek krokowy, wtedy przy ciepłym silniku (50 stopni < ) odpala bez problemu i wchodzi na 1tys obrotów (ustawione przeze mnie poprzez ograniczenie), zaś przy zimnym nie potrafi się podnieść, chyba że lekko będę miał naciśnięty pedał gazu, lecz jak go puszczę, silnik spada z obrotów aż zgaśnie. Gdy pedał gazu przy zimnym silniku będzie lekko wciśnięty tak długo aż silnik będzie miał 50< , wtedy mogę gaz puścić, spadnie do 1tys i tak będzie się trzymał.

PS.
Silniczek krokowy na 100% jest sprawny, rozdzielacz wtrysków także.
Proszę o pomoc ponieważ przy takich obrotach nie da się jeździć, a janusza pod maską nie chcę mieć :/
Z góry dziękuję.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 mar 2017, 21:53

PiterVW pisze:2-1-1-3 - padnięty czujnik HALLA?
Pewnie sprawdzałeś na zgaszonym silniku i to zawsze będzie.
2-2-3-2 - uszkodzony potencjometr przy przepływomierzu?
To może wpływać na prace regulatora obrotów. Sprawdź jakie napięcie masz na włączonym zapłonie i niepracującym silniku na środkowym pinie tego potencjometru.
PiterVW pisze:2-3-1-2 - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego (ale który? bo chyba są dwa)
Ten dla ECU na końcu głowicy (bardzo trudny dostęp)
PiterVW pisze:2-3-4-2 - sonda lambda padła?
Jak masz LPG to będzie ten błąd albo masz źle ustawianą dawkę i brakuje zakresu regulacji z sondy. Albo może być też sama sonda padnięta.

PiterVW
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2017, 20:58

Post autor: PiterVW » 01 kwie 2017, 19:11

2-1-1-3 - padnięty czujnik HALLA?
Sprawdzany był na włączonym silniku.

2-2-3-2 - uszkodzony potencjometr przy przepływomierzu?
A jakie ma pokazywać na włączonym ?

2-3-1-2 - uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego (ale który? bo chyba są dwa)
Nie znalazłem tego czujnika.

2-3-4-2 - sonda lambda padła?
Nie posiadam instalacji LPG. Jest to benzyna 2.0

No nic, samochód mnie przerósł, jestem zmuszony go sprzedać. Możecie zerknąć na forum, może ktoś go będzie chciał.

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl