[B5 1.8T AEB Passat] brak mocy
[B5 1.8T AEB Passat] brak mocy
Witam ostatnio kupiłem passata b5 3b w celu przekładki silnika do mojej 80 jednak borykam się z problemem braku mocy. Silnik 1.8T AEB, auto w ogóle się nie odpycha, na wyższym biegu ma duży problem z przyspieszeniem od niższego zakresu obrotów. Turbosprężarka wydaję się być ok, nie czuć żadnych luzów na wirniku. Jedynie widać pęknięcie na korpusie gdzie przechodzą spaliny ale z czego czytałem to norma i to nie ma jakiegoś większego wpływu na moc. Gdy trzymam przewód dolotowy do przepustnicy po dodaniu gazu nie czuć żeby go jakoś mocno pompowało, moge swobodnie go ściskać. Dodam że układ dolotowy jest na 100% szczelny, wszystko było sprawdzone. Ogólnie to gdy puszczę gaz, przewód dolotowy zostaje zassany 2-3 razy i słychać taki dźwięk "pszszsz" . Czy objawem takiego znacznego spadku mocy może być uszkodzony zawór DV? Czy w passacie b5 AEB jest możliwość sprawdzenia ciśnienia doładowania przy pomocy komputera diagnostycznego? Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2017, 07:04 przez Przemo95, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Online
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak miałeś wyjęty silnik to patrzyłeś czy klapka WG nie odpadła?
DV możesz wypiąć i węże zaślepić tylko jak to zrobisz po przyspieszaniu od razu nie puszczaj pedału gazu do końca.
Zresztą możesz sprawdzić czy po dmuchnięciu w niego nie przelatuje powietrze. Zwykle jak pęknie w nim membrana działa w drugą stronę czyli nie upuszcza ciśnienia.
N75 masz dobrze podłączony? Bez zasilania powinien łączyć gruszkę z króćcem na muszli a zasilany łączyć gruszkę z tym długim wpiętym w gumę dolotową (i chyba też trochę z tym od króćca).
Jak łapie błąd przepływomierza to zwykle nie wysterowuje ciśnienia doładowania bo na podstawie jego odczytów reguluje je (tylko w silnikach na motronicu 3.8.x)
Albo daj loga z grupy 025 i 002 jednocześnie z przyspieszania. Możesz też zrobić osobno 025, 002 i 007 oraz tylko 025 bez innych.
DV możesz wypiąć i węże zaślepić tylko jak to zrobisz po przyspieszaniu od razu nie puszczaj pedału gazu do końca.
Zresztą możesz sprawdzić czy po dmuchnięciu w niego nie przelatuje powietrze. Zwykle jak pęknie w nim membrana działa w drugą stronę czyli nie upuszcza ciśnienia.
N75 masz dobrze podłączony? Bez zasilania powinien łączyć gruszkę z króćcem na muszli a zasilany łączyć gruszkę z tym długim wpiętym w gumę dolotową (i chyba też trochę z tym od króćca).
Jak łapie błąd przepływomierza to zwykle nie wysterowuje ciśnienia doładowania bo na podstawie jego odczytów reguluje je (tylko w silnikach na motronicu 3.8.x)
Albo daj loga z grupy 025 i 002 jednocześnie z przyspieszania. Możesz też zrobić osobno 025, 002 i 007 oraz tylko 025 bez innych.