[B4 2.0 ABK] Falujące obroty 1100-1200
[B4 2.0 ABK] Falujące obroty 1100-1200
Witajcie, opiszę swój przypadek... Otóż problem jest z gatunku klasycznych, mianowicie rozchodzi się o falujące obroty 1100-1200. Początkowo problem był rzadszy co kilkanaście km, jednak teraz już za każdym razem dochodzi do falowania kilkadziesiąt sek po włączeniu silnika.
Co zrobiłem do tej pory:
wymyłem w rozcieńczalniku ekstrakcyjnym tzw. silniczek krokowy (nie był bardzo brudny), spsikałem WD 40 oraz podawałem na niego napięcie 12V chodził bez problemu.
Zbadałem potencjometr przy przepustnicy. W wyniku kręcenia nim doszedłem do wniosku, że charakterystyka jest zaburzona i między 2 a 2,1kOhm jest skok jak kręci się szybciej, a jak kreci się bardzo wolno to dochodzi do 2,06 potem spada znów do 2,00 i potem już rośnie... W pozostałych zakresach charakterystyka jest ciągła.
Wydawałoby się mi się, że przepustnica jest do wymiany...
W międzyczasie przyszedł mi do domu zamówiony VAG Kiakena. Sprawdziłem nim błędy na kompie i okazało się, że po tym jak obroty 'zafalują', wtedy wyskakuje błąd przepływomierza oraz czujnika temperatury.
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 039 906 024 A
Component: DIGIFANT 1.75 1583
VCID: 1257394B4D77
2 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00552 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
Po takim obrocie sprawy zabrałem się za przepływkę. Była ona wcześniej robiona przez poprzedniego właściciela(była poklejona obudowa), niestety nie mam z nim kontaktu. Po zdjęciu kleju ujrzałem wydrążoną mocno ścieżkę potencjometru przeczyściłem ją Cleanerem PR oraz powiększyłem i przesunąłem trochę płytkę, tak by rysik miał nową ścieżkę. Dodam, że klapka przepływomierza się nie zacina i chodzi lekko pod naciskiem palca.
Po tych zabiegach problem falowania nadal występuje.
Teraz mam zasadnicze pytania:
1) Nie zakleiłem z powrotem przepływki, przykrywka jest luźno założona na przepływomierz. Czy to może powodować dostawanie się lewego powietrza i muszę ją zakleić? Dodam, że chciałem jeszcze sprawdzić na ilu % ścieżki potencjomteru zatrzymuje się rysik. Teraz nie chcę męczyć silnika rozgrzewaniem go do temp. roboczej, bo wchodzi od razu na falujące obroty...
2) Jak się wyjmuje czujnik temp. ? Wystarczy wyjąć tą metalową sprężynkę i mocno pociągnąć?
3) Co myślicie, żeby wymienić przepływkę czy przepustnicę, ewentualnie co jeszcze sprawdzić? Ja bym był za przepustnicą...
Ostatnia rzecz moje Audi jest z 07.93, chciałem sprawdzić na VAG przepływomierz jak silnik był rozgrzany. Na 950 obr/min (udało się, go złapać jak nie falowały obroty) miał na grupie:
002, 4 pomiar 045, natomiast na grupie 003, 2 pomiar 043. Nie wiem jakie powinny być poprawne wartości i na którą grupę patrzeć. Niestety nie sprawdziłem wtedy wizualnie czy rysik jest na 15%.
Uff, to by był na tyle mam nadzieję, że ktoś to przeczyta i coś zasugeruje
Co zrobiłem do tej pory:
wymyłem w rozcieńczalniku ekstrakcyjnym tzw. silniczek krokowy (nie był bardzo brudny), spsikałem WD 40 oraz podawałem na niego napięcie 12V chodził bez problemu.
Zbadałem potencjometr przy przepustnicy. W wyniku kręcenia nim doszedłem do wniosku, że charakterystyka jest zaburzona i między 2 a 2,1kOhm jest skok jak kręci się szybciej, a jak kreci się bardzo wolno to dochodzi do 2,06 potem spada znów do 2,00 i potem już rośnie... W pozostałych zakresach charakterystyka jest ciągła.
Wydawałoby się mi się, że przepustnica jest do wymiany...
W międzyczasie przyszedł mi do domu zamówiony VAG Kiakena. Sprawdziłem nim błędy na kompie i okazało się, że po tym jak obroty 'zafalują', wtedy wyskakuje błąd przepływomierza oraz czujnika temperatury.
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Controller: 039 906 024 A
Component: DIGIFANT 1.75 1583
VCID: 1257394B4D77
2 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00552 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Readiness: N/A
Po takim obrocie sprawy zabrałem się za przepływkę. Była ona wcześniej robiona przez poprzedniego właściciela(była poklejona obudowa), niestety nie mam z nim kontaktu. Po zdjęciu kleju ujrzałem wydrążoną mocno ścieżkę potencjometru przeczyściłem ją Cleanerem PR oraz powiększyłem i przesunąłem trochę płytkę, tak by rysik miał nową ścieżkę. Dodam, że klapka przepływomierza się nie zacina i chodzi lekko pod naciskiem palca.
Po tych zabiegach problem falowania nadal występuje.
Teraz mam zasadnicze pytania:
1) Nie zakleiłem z powrotem przepływki, przykrywka jest luźno założona na przepływomierz. Czy to może powodować dostawanie się lewego powietrza i muszę ją zakleić? Dodam, że chciałem jeszcze sprawdzić na ilu % ścieżki potencjomteru zatrzymuje się rysik. Teraz nie chcę męczyć silnika rozgrzewaniem go do temp. roboczej, bo wchodzi od razu na falujące obroty...
2) Jak się wyjmuje czujnik temp. ? Wystarczy wyjąć tą metalową sprężynkę i mocno pociągnąć?
3) Co myślicie, żeby wymienić przepływkę czy przepustnicę, ewentualnie co jeszcze sprawdzić? Ja bym był za przepustnicą...
Ostatnia rzecz moje Audi jest z 07.93, chciałem sprawdzić na VAG przepływomierz jak silnik był rozgrzany. Na 950 obr/min (udało się, go złapać jak nie falowały obroty) miał na grupie:
002, 4 pomiar 045, natomiast na grupie 003, 2 pomiar 043. Nie wiem jakie powinny być poprawne wartości i na którą grupę patrzeć. Niestety nie sprawdziłem wtedy wizualnie czy rysik jest na 15%.
Uff, to by był na tyle mam nadzieję, że ktoś to przeczyta i coś zasugeruje
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
player92,
po 1 jak masz vag'a to już nie ma nic łatwiejszego by to ogarnąć bo wszystkie podstawowe rzeczy można sprawdzić
po 2 czy po naprawie i skasowaniu błędu tej przepływki błędu nie ma czy jest nadal? bo jeśli jest to problem z obrotami na pewno będzie występował
po 3 na forum abk'a jest tak dobrze wsio opisane jak chyba żaden inny silnik
po 4 w dale dowload jest opis bloków pomiarowych więc możesz sobie ściągnąć
po 5 przepustnicy całej nie musisz sciągać wystarczy sam tps tylko trzeb a później rozbić adaptację ale skoro masz vaga to też nie problem
proszę tu wsio na temat abk https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... t88845.htm
po 1 jak masz vag'a to już nie ma nic łatwiejszego by to ogarnąć bo wszystkie podstawowe rzeczy można sprawdzić
po 2 czy po naprawie i skasowaniu błędu tej przepływki błędu nie ma czy jest nadal? bo jeśli jest to problem z obrotami na pewno będzie występował
po 3 na forum abk'a jest tak dobrze wsio opisane jak chyba żaden inny silnik
po 4 w dale dowload jest opis bloków pomiarowych więc możesz sobie ściągnąć
po 5 przepustnicy całej nie musisz sciągać wystarczy sam tps tylko trzeb a później rozbić adaptację ale skoro masz vaga to też nie problem
jak pytasz o czujnik niebieski, to takplayer92 pisze:2) Jak się wyjmuje czujnik temp. ? Wystarczy wyjąć tą metalową sprężynkę i mocno pociągnąć?
bo w twoim przypadku gr 002 i blok 4 to pomiar temp. z czujnik powietrza w przepływce a gr 003 i blok 2 powinno być wskazanie z przepływki i ma być między 12-18% pod warunkiem że sonda działa i nie ma nieszczelności.player92 pisze:Ostatnia rzecz moje Audi jest z 07.93, chciałem sprawdzić na VAG przepływomierz jak silnik był rozgrzany. Na 950 obr/min (udało się, go złapać jak nie falowały obroty) miał na grupie:
002, 4 pomiar 045, natomiast na grupie 003, 2 pomiar 043. Nie wiem jakie powinny być poprawne wartości i na którą grupę patrzeć. Niestety nie sprawdziłem wtedy wizualnie czy rysik jest na 15%.
proszę tu wsio na temat abk https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... t88845.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 15 lut 2017, 07:03
- Lokalizacja: Lisia góra
Cześć, dzięki za zainteresowanie . Otóż, po skasowaniu błędów problem nadal występuje, jednak błędy już się nie pojawiają. Na pewno w jakiś sposób był robiony u mnie przepływomierz. Co ciekawe jest wkręt w miejscu gdzie nie powinno się kręcić niczym(2-ga grafika):
Pod tą zaślepką jak się wyjmie podważając wkręt jest śruba imbusowa, która prawdopodobnie była kręcona. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Czy ktoś kręcił tą śrubą, mimo, że jest zakazane nią kręcić? Czy to może być źródło mojego problemu?
Pod tą zaślepką jak się wyjmie podważając wkręt jest śruba imbusowa, która prawdopodobnie była kręcona. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Czy ktoś kręcił tą śrubą, mimo, że jest zakazane nią kręcić? Czy to może być źródło mojego problemu?
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
w sumie nie wiem nawet co tam jest jakoś nigdy nie przyszło mi do głowy by tam zaglądać. Sporo ich widziałem ale w żadnej tam akurat nie było grzebane, więc nie wiem.player92 pisze:Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Czy ktoś kręcił tą śrubą, mimo, że jest zakazane nią kręcić? Czy to może być źródło mojego problemu?
Prawdopodobnie jest to obejście jakby "lewego" powietrza niezmierzonego przez klapę tak to jakby wygląda jak się temu przyjrzałem właśnie jednej z przepływek jakie mam w domu. Ale to są moje domysły może ktoś tam grzebał to powie ci więcej.
A skoro jest to "lewe" powietrze więc może powodować takie cyrki również, ale czy to jest powodem to na 100% ci nie powiem.
[B4 2.0 ABK] falujące obroty - podejrzany przepływomierz
Witam, mój problem jest typowy: falowanie obrotów na wolnych 1000-1100 pulsacyjnie oraz w trakcie jazdy rytmiczne uderzenia.
Sprawdziłem:
-gumy - całe,
-wymieniony przekaźnik 30, przewody wysokiego napięcia oraz świece,
-przepustnicę czysta w środku, ścieżka potencjometeru nie ma przerw i skoków przy pomiarze napięcia (zrobiłem adaptację VAGiem),
-sonda odczyty ok. do 1V
-przepływomierz mam kombinowany, ktoś go wcześniej otwierał. Ja również, go otworzyłem i podpiłowalem otwory żeby wodzik miał nowe ścieżki.
Klapka chodzi płynnie. Ktoś prawdopodobnie kręcił śrubą pod zaślepką przy wylocie z przepływomierza. Po operacji problem dalej występuje.
Po odłaczeniu wtyczki od przepływki i przegazowaniu obroty są stabilne bez falowania, stąd moje podejrzenie przepływomierza.
Proszę o życzliwosć i pomoc kogoś z Warszawy, aby podmienić przepływkę i sprawdzić, czy to rzeczywiście ona jest przyczyną, ponieważ ceny na rynku wtórnym są wysokie i nie chciałabym przepłacić. Ewentualnie o kontakt do kogoś ustawiającego zapłon, ponieważ nie mam lampy i nie chcę robić tego sam za pierwszym razem.
Oczywiście za pomoc postaram się odwdzięczyć
pozdrawiam
Dominik
Sprawdziłem:
-gumy - całe,
-wymieniony przekaźnik 30, przewody wysokiego napięcia oraz świece,
-przepustnicę czysta w środku, ścieżka potencjometeru nie ma przerw i skoków przy pomiarze napięcia (zrobiłem adaptację VAGiem),
-sonda odczyty ok. do 1V
-przepływomierz mam kombinowany, ktoś go wcześniej otwierał. Ja również, go otworzyłem i podpiłowalem otwory żeby wodzik miał nowe ścieżki.
Klapka chodzi płynnie. Ktoś prawdopodobnie kręcił śrubą pod zaślepką przy wylocie z przepływomierza. Po operacji problem dalej występuje.
Po odłaczeniu wtyczki od przepływki i przegazowaniu obroty są stabilne bez falowania, stąd moje podejrzenie przepływomierza.
Proszę o życzliwosć i pomoc kogoś z Warszawy, aby podmienić przepływkę i sprawdzić, czy to rzeczywiście ona jest przyczyną, ponieważ ceny na rynku wtórnym są wysokie i nie chciałabym przepłacić. Ewentualnie o kontakt do kogoś ustawiającego zapłon, ponieważ nie mam lampy i nie chcę robić tego sam za pierwszym razem.
Oczywiście za pomoc postaram się odwdzięczyć
pozdrawiam
Dominik
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
player92, kolego na początek to nie dubluj tematów/postów - już jeden taki założyłeś i kontynuuj w tym samym skoro problem nadal nie rozwiązany
po 2 pisałeś pisałeś i nagle cisza...... i nie wiadomo czy coś było sprawdzane czy temat olany, krótko mówiąc
tu masz kolegę z wawy, speca od abk https://audi80.pl/profiles/695.htm jak chcesz możesz do niego napisać a jak nie to nie.
ps Już dawno miał byś po problemie gdybym wiedział że z Warszawy jesteś ale w profilu brak takich danych
po 2 pisałeś pisałeś i nagle cisza...... i nie wiadomo czy coś było sprawdzane czy temat olany, krótko mówiąc
tu masz kolegę z wawy, speca od abk https://audi80.pl/profiles/695.htm jak chcesz możesz do niego napisać a jak nie to nie.
ps Już dawno miał byś po problemie gdybym wiedział że z Warszawy jesteś ale w profilu brak takich danych
Dziękuję za odpowiedź. Szukałem tego tematu i myślałem, że został usunięty z powodu długiej mojej nieaktywności, która spowodowana była brakiem czasu. A co do tego skąd jestem wydawało mi się, że wpisałem... jednak nie, mój błąd.
[ Dodano: 2017-08-09, 14:39 ]
Dziś podmieniłem żeby sprawdzić: przepływomierz, gumę przepływomierza i nawet regulator wolnych obrotów, jednak problem nadal występuje. Co ciekawe, nie robiłem tego wcześniej dopiero dziś, po odłączeniu regulatora wolnych obrotów silnik przestaje falować, jednak spalanie drastycznie wzrasta... Czy to normalna sytuacja, czy raczej po odłączeniu 'krokowca' powinien zgasnąć?
[ Dodano: 2017-08-09, 14:39 ]
Dziś podmieniłem żeby sprawdzić: przepływomierz, gumę przepływomierza i nawet regulator wolnych obrotów, jednak problem nadal występuje. Co ciekawe, nie robiłem tego wcześniej dopiero dziś, po odłączeniu regulatora wolnych obrotów silnik przestaje falować, jednak spalanie drastycznie wzrasta... Czy to normalna sytuacja, czy raczej po odłączeniu 'krokowca' powinien zgasnąć?
"Sprawdź też czy nie śrubka na przepustnicy nie jest podkręcona bo jeśli na środkowym pinie czujnika położenia przepustnicy będziesz miał ponad 1V względem masy to sterownik silnika nie przejdzie w tryb regulacji wolnych obrotów. " Takie coś znalazłem. O takiej sytuacji mowa? Jutro(dziś xD) sprawdzę dokładnie. Jak robiłem pomiar napięcia (co prawda tylko przy zapłonie, bez włączonego silnika) to najniższa wartość napięcia na TPSie przy zamkniętej przepustnicy wynosiła 1,13V (max 4,23 pełne otwarcie). Czy powinna wynosić sztywno 1V i to reguluje się tą śrubą? Czy na pracującym wartość napięcia ulega zmianie? Postaram się sprawdzić ten trop piona.
Zdaję relację po czasie. Poprawiłem śrubę przy przepustnicy tak, by na zamkniętej przepustnicy pokazywało 1[V] na TPS-ie. Po tej operacji obroty przestały falować. Jednak zaczął się kolejny problem mianowicie samochód gaśnie tuż po włączeniu(zbyt słabe obroty, dusi się) trzeba go przygazować i potrzymać trochę na przyciśniętym pedale gazu. Po chwili jest okej i można puścić pedał i potem nie ma problemów. Początkowo myślałem, że to regulator ciśnienia paliwa, jednak w wężu dochodzącym do niego, po jeździe nie ma paliwa tzn. że jest dobry.
Kolejnym tropem jest biały dym rury wydechowej(dopiero dziś zauważyłem), oraz ubywający płyn chłodniczy, wydaje mi się, że uszczelka pod głowica jest do wymiany
Dzięki za okazaną pomoc i życzliwość PieterB , problem został rozwiązany, ale jak nie urok to ... wiadomo.
Pytanie jeszcze: jak uszczelka jest walnięta, znika płyn to to może być przyczyną słabego startu samochodu?
Kolejnym tropem jest biały dym rury wydechowej(dopiero dziś zauważyłem), oraz ubywający płyn chłodniczy, wydaje mi się, że uszczelka pod głowica jest do wymiany
Dzięki za okazaną pomoc i życzliwość PieterB , problem został rozwiązany, ale jak nie urok to ... wiadomo.
Pytanie jeszcze: jak uszczelka jest walnięta, znika płyn to to może być przyczyną słabego startu samochodu?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2017, 20:42 przez player92, łącznie zmieniany 2 razy.
Tzn. jak jest zimny po odpaleniu muszę go przegazować i potrzymać chwilę na gazie, bo obroty spadają i może zgasnąć. Jak jest ciepły i odpalam- nie ma takiego problemu. Jak już trochę ostygł i znowu chcę go włączyć to obroty po odpaleniu są niższe, 600 czy coś takiego i też go przygazowuję parę sekund i się stabilizują na 800.