Witam,
Dotychczas miałem problem tego typu, że zimny silnik działał nierówno na LPG. Po rozgrzaniu było to samo dopóki go nie wyłączyłem i załączyłem spowrotem. Po takim resecie było wszystko ładnie i pięknie.
Po paru miesiącach takiej jazdy doszło brzęczące serwo gdy odpalałem po dłuższym postoju. Ustępowało dopiero po 100m jazdy.
A teraz już mam 3 problem i nie chce odpalać tak jak kiedyś od strzała. Sprawa wygląda tak, że od kilku dni mam tak, że muszę pare razy nim zakręcić aby wogóle odpalił. Wczoraj miałem tak, że nie chciał kompletnie zapalić, po szybkiej wymianie kopułki i palca jakoś zapalił.
Podsumowując:
- ciężko odpala (nawet w garażu z pokojową temperaturą), na dworze po całej nocy to już kompletnie ciężko go odpalić.
- po dłuższym postoju brzęczy serwo - albo przynajmniej coś z tych okolic. (dźwięk taki jak w tym filmiku:
- nierówna praca silnika na LPG oraz czasami na benzynie. Obroty skaczą do 2k i po chwili się normują. Po rozgrzaniu silnika i ponownym załączeniu silnika jest prawie ok.
Co wymieniłem:
- Kable na NGK
- Świece NGK
- Kopułka Topran i palec NGK
- Filtr powietrza (zauważyłem że wypadła taka pomarańczowa gumeczka (grzybek) jak na zdjęciu: ( http://imgie.pl/images/2017/12/17/Czujnik604d6.jpg (zdjęcie zapożyczone)), niestety jest sparciała i ją całkowicie wyjąłem.
Proszę o jakieś rady, co sprawdzić, wymienić ? Uprzedzając pytania mam jakieś kable do podłączenia kompa, tylko nie wiem jakiego programu najlepiej użyć. także też w miare możliwości proszę o konkretne rady.
Chciałbym jeszcze dodać, że na mechanice nie znam się jakoś bardzo i proszę nie szkalować mnie jak czegoś nie będą rozumiał
[ Dodano: 2017-12-17, 02:47 ]
Moje Audi: https://audi80.pl/topics131/b4-80-2 ... ht=#658350
[ Dodano: 2017-12-25, 23:10 ]
Po dłuższym korzystaniu z auta po wymianie kopułki z palcem stwierdzam, że problem z nierówną pracą silnika ustał.
Pozostało:
- brzęczące serwo i problem z odpalaniem na zimnym silniku.
Co wymienie po świętach:
- serwo - możecie polecić jakąś aukcje albo np. inter-cars?
- aparat zapłonowy (cały ten mechanizm pod kopułką i palcem).
Na dniach sprawdze jakie ma błędy na kompie.
[B4 2.0 ABT] Ciężko odpala, nierówna praca silnika i brzeczą
Uszkodzone/nieszczelne serwo -> lewe powietrze -> uboga mieszanka / spadek podciśnienia -> ciężki rozruch i brak możliwości prawidłowego wyregulowania LPG . Po wymianie problemy powinny ustać. Dodatkowo sprawdź zaworek zwrotny na przewodzie podciśnienia do serwa.
Koniecznie też sprawdź podstawę całego monowtrysku - bardzo często jest sparciała lub pęknięta i objawy będą j.w. przy serwie; koszt 40-50zł .
Co do kopułki marki Torpan i przewodów NGK... no cóż nie liczyłbym że na długo wystarczy.
Jeżeli aparat nie ma luzu na ośce nie wymieniałbym pochopnie, dodatkowo po wymianie będziesz musiał wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu; bez lampy stroboskopowej nie do wykonania.
Koniecznie też sprawdź podstawę całego monowtrysku - bardzo często jest sparciała lub pęknięta i objawy będą j.w. przy serwie; koszt 40-50zł .
Co do kopułki marki Torpan i przewodów NGK... no cóż nie liczyłbym że na długo wystarczy.
Jeżeli aparat nie ma luzu na ośce nie wymieniałbym pochopnie, dodatkowo po wymianie będziesz musiał wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu; bez lampy stroboskopowej nie do wykonania.