Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Ciągle pracujące wentylatory

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

[B4 2.0 ABK] Ciągle pracujące wentylatory

Post autor: lolnik904 » 29 mar 2018, 09:05

Witam serdecznie,

Po przekręceniu zapłonu załączają mi się wentylatory. Dzieje się to niezależnie czy jest klimatyzacja włączona czy nie. Czy możecie mi napisac gdzie znajduje się termowłącznik. Nie mogę tego odszukać na forach. Patrząc z przodu na samochód czy to jest ten koło listwy wtryskowej czy gdzieś na chłodnicy?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2018, 22:36 przez lolnik904, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 mar 2018, 09:46

Masz na chłodnicy w wersji z klimą masz go dolnym grubym wężem. A przy głowicy uruchamia wentylatory tylko gdy zapłon jest wyłączony.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 mar 2018, 10:34

No tak macku ale jeżeli jest uszkodzony przekaźnik to różne cuda mogą się dziać okok najlepiej niech wyciaga przekaźnik i powie który robi problemy. Bo to też wcale nie musi być termo-włącznik chłodnicy, może być problem też z czujnikiem ciśnienia na skraplaczu jak i z klimą coś nie tak.

lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

Post autor: lolnik904 » 29 mar 2018, 11:31

Jarewa możesz mi powiedzieć o jaki przekaźnik chodzi oraz gdzie znajdę czujnik ciśnienia na skraplaczu???

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 mar 2018, 11:44

Nie znam twojego auta wiec może być różnie leć po kolei, skrzynka bezpiecznikowa nr 2,3,6,11 jak tu nic nie znajdziesz to możesz jeszcze mieć pod licznikiem a na pewno tam jest zdejmujesz schowek kierowcy i ukaże ci się 213 lub 217. Gdybyś powiedział który bieg się załącza też było by łatwiej.

Nie pamiętam który na skraplaczu ale tam są dwa wysokiego ciśnienia jeden do wentylatorów drugi do wyłaczenia klimy prawdopodobnie ten zielony ale głowy nie dam uciąć.

Masz dwa biegi :
1 bieg załącza-sterownik klimy, termo-włącznik chłodnicy, i przekaźnik czujnik co mówiłeś w pierwszym poscie a jak Maciej pisał po wyłączeniu zapłonu. To są dwa przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej.
2 bieg załącza- termo-włacznik chłodnicy, czujnik wysokiego ciśnienia skraplacz. To będzie ten przekaźnik pod licznikiem

lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

Post autor: lolnik904 » 29 mar 2018, 12:05

Udało mi się odszukać. To ten termowłącznik na chłodnicy !!! Pytanie jakiej marki wziąć oraz czy ciężko go wymienić. Czy mogę nim przejechać w takim stanie ciągle chodzących wentylatorów jutro około 350 km. Będę wdzięczny za pomoc.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 mar 2018, 12:11

1 czy 2i bieg?

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 29 mar 2018, 12:35

Udało mi się odszukać. To ten termowłącznik na chłodnicy !!! Pytanie jakiej marki wziąć oraz czy ciężko go wymienić. Czy mogę nim przejechać w takim stanie ciągle chodzących wentylatorów jutro około 350 km. Będę wdzięczny za pomoc.
Kiepsko, bo silnik będzie potwornie niedogrzany. Latem to może jeszcze by uszło, ale teraz...?

U siebie w wersji bez klimatyzacji mam Calorstat i pracuje bardzo dobrze prawie rok (ok. 16 tys. km).

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 mar 2018, 13:27

h/k pisze:Kiepsko, bo silnik będzie potwornie niedogrzany.
Za to odpowiada termostat. W chłodnicy może być dowolnie niska temperatura a dobry termostat utrzyma właściwą temperaturę w bloku silnika.

Bardziej bym się martwił że wentylator nie przeżyje pracy przez 350km. Zresztą jak nie będziesz jechał przez miasto w korkach to możesz jechać z odłączonym wentylatorem. Na wolnych obrotach często ogrzewanie na maxa da radę obniżyć temperaturę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 mar 2018, 13:43

Wentylator jak wentylator ale będzie deficyt w prądzie dwa wiatraki to około 400W na drugim biegu wiec nie dojedzie z braku prądu jezeli to drugi bieg. Jeżeli na 1 biegu problem to deficytu nie ma.

Nie potrzebnie odłączać wentylatory wystarczy wyciągnąć przekaźnik od biegu który szwankuje. A spokojnie można jeździć tylko trzeba pamiętać by klimy nie włączać. Jak i że w korku o ile nawalił 1 bieg później załącza się wentylatory bo odrazu na 2 bieg o ile sprawny termowłącznik, a jak nawalił 2 to nie ma żadnych problemów o ile sprawny termowłacznik bo pierwszy schłodzi spokojnie silnik.


No tylko jest jedno ale czy ten drugi obwód termo sw w czujniku sprawny.

lolnik904
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:34

Post autor: lolnik904 » 29 mar 2018, 14:00

Tylko tutaj jest klimatronik. To jak to zrobić,

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 29 mar 2018, 17:08

maciek889 pisze:Za to odpowiada termostat. W chłodnicy może być dowolnie niska temperatura a dobry termostat utrzyma właściwą temperaturę w bloku silnika.
Mój błąd, zgadza się. Termostat w takiej sytuacji po prostu przymknie przepływ.

RSmeow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 21 kwie 2018, 09:29
Lokalizacja: Pisz

Post autor: RSmeow » 21 kwie 2018, 09:37

maciek889 pisze:Masz na chłodnicy w wersji z klimą masz go dolnym grubym wężem. A przy głowicy uruchamia wentylatory tylko gdy zapłon jest wyłączony.
Siemanko. Mówisz, że czujnik przy głowicy jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora bez zapłonu? Bo u mnie jest taki problem, że wentylator chodzi na zapłonie i chłodzi silnik a jak wyłączę samochód to i wiatrak przestaje działać :/

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 kwie 2018, 09:42

RSmeow pisze:Mówisz, że czujnik przy głowicy jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora bez zapłonu?
tak, jest taki czujnik z tym że nie wiem czy w ABT on występuje bo temat dotyczy abk

RSmeow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 21 kwie 2018, 09:29
Lokalizacja: Pisz

Post autor: RSmeow » 21 kwie 2018, 10:18

PieterB pisze:
RSmeow pisze:Mówisz, że czujnik przy głowicy jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora bez zapłonu?
tak, jest taki czujnik z tym że nie wiem czy w ABT on występuje bo temat dotyczy abk
Spoko. Bo właśnie szukam informacji czy u mnie powinien działać bez zapłonu czy nie, bo samochód potrafi załączyć wiatrak najczęściej jak parkuje i jak wyłączę samochód to on przestaje działać. Po np. minucie przekręcam kluczyk a tam 110 stopni albo i więcej i potrafi wywalić płyn korkiem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl