[B4 2.0 ABK] Ciągle pracujące wentylatory
[B4 2.0 ABK] Ciągle pracujące wentylatory
Witam serdecznie,
Po przekręceniu zapłonu załączają mi się wentylatory. Dzieje się to niezależnie czy jest klimatyzacja włączona czy nie. Czy możecie mi napisac gdzie znajduje się termowłącznik. Nie mogę tego odszukać na forach. Patrząc z przodu na samochód czy to jest ten koło listwy wtryskowej czy gdzieś na chłodnicy?
Po przekręceniu zapłonu załączają mi się wentylatory. Dzieje się to niezależnie czy jest klimatyzacja włączona czy nie. Czy możecie mi napisac gdzie znajduje się termowłącznik. Nie mogę tego odszukać na forach. Patrząc z przodu na samochód czy to jest ten koło listwy wtryskowej czy gdzieś na chłodnicy?
Ostatnio zmieniony 29 mar 2018, 22:36 przez lolnik904, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie znam twojego auta wiec może być różnie leć po kolei, skrzynka bezpiecznikowa nr 2,3,6,11 jak tu nic nie znajdziesz to możesz jeszcze mieć pod licznikiem a na pewno tam jest zdejmujesz schowek kierowcy i ukaże ci się 213 lub 217. Gdybyś powiedział który bieg się załącza też było by łatwiej.
Nie pamiętam który na skraplaczu ale tam są dwa wysokiego ciśnienia jeden do wentylatorów drugi do wyłaczenia klimy prawdopodobnie ten zielony ale głowy nie dam uciąć.
Masz dwa biegi :
1 bieg załącza-sterownik klimy, termo-włącznik chłodnicy, i przekaźnik czujnik co mówiłeś w pierwszym poscie a jak Maciej pisał po wyłączeniu zapłonu. To są dwa przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej.
2 bieg załącza- termo-włacznik chłodnicy, czujnik wysokiego ciśnienia skraplacz. To będzie ten przekaźnik pod licznikiem
Nie pamiętam który na skraplaczu ale tam są dwa wysokiego ciśnienia jeden do wentylatorów drugi do wyłaczenia klimy prawdopodobnie ten zielony ale głowy nie dam uciąć.
Masz dwa biegi :
1 bieg załącza-sterownik klimy, termo-włącznik chłodnicy, i przekaźnik czujnik co mówiłeś w pierwszym poscie a jak Maciej pisał po wyłączeniu zapłonu. To są dwa przekaźniki w skrzynce bezpiecznikowej.
2 bieg załącza- termo-włacznik chłodnicy, czujnik wysokiego ciśnienia skraplacz. To będzie ten przekaźnik pod licznikiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Kiepsko, bo silnik będzie potwornie niedogrzany. Latem to może jeszcze by uszło, ale teraz...?Udało mi się odszukać. To ten termowłącznik na chłodnicy !!! Pytanie jakiej marki wziąć oraz czy ciężko go wymienić. Czy mogę nim przejechać w takim stanie ciągle chodzących wentylatorów jutro około 350 km. Będę wdzięczny za pomoc.
U siebie w wersji bez klimatyzacji mam Calorstat i pracuje bardzo dobrze prawie rok (ok. 16 tys. km).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Za to odpowiada termostat. W chłodnicy może być dowolnie niska temperatura a dobry termostat utrzyma właściwą temperaturę w bloku silnika.h/k pisze:Kiepsko, bo silnik będzie potwornie niedogrzany.
Bardziej bym się martwił że wentylator nie przeżyje pracy przez 350km. Zresztą jak nie będziesz jechał przez miasto w korkach to możesz jechać z odłączonym wentylatorem. Na wolnych obrotach często ogrzewanie na maxa da radę obniżyć temperaturę.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Wentylator jak wentylator ale będzie deficyt w prądzie dwa wiatraki to około 400W na drugim biegu wiec nie dojedzie z braku prądu jezeli to drugi bieg. Jeżeli na 1 biegu problem to deficytu nie ma.
Nie potrzebnie odłączać wentylatory wystarczy wyciągnąć przekaźnik od biegu który szwankuje. A spokojnie można jeździć tylko trzeba pamiętać by klimy nie włączać. Jak i że w korku o ile nawalił 1 bieg później załącza się wentylatory bo odrazu na 2 bieg o ile sprawny termowłącznik, a jak nawalił 2 to nie ma żadnych problemów o ile sprawny termowłacznik bo pierwszy schłodzi spokojnie silnik.
No tylko jest jedno ale czy ten drugi obwód termo sw w czujniku sprawny.
Nie potrzebnie odłączać wentylatory wystarczy wyciągnąć przekaźnik od biegu który szwankuje. A spokojnie można jeździć tylko trzeba pamiętać by klimy nie włączać. Jak i że w korku o ile nawalił 1 bieg później załącza się wentylatory bo odrazu na 2 bieg o ile sprawny termowłącznik, a jak nawalił 2 to nie ma żadnych problemów o ile sprawny termowłacznik bo pierwszy schłodzi spokojnie silnik.
No tylko jest jedno ale czy ten drugi obwód termo sw w czujniku sprawny.
Siemanko. Mówisz, że czujnik przy głowicy jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora bez zapłonu? Bo u mnie jest taki problem, że wentylator chodzi na zapłonie i chłodzi silnik a jak wyłączę samochód to i wiatrak przestaje działaćmaciek889 pisze:Masz na chłodnicy w wersji z klimą masz go dolnym grubym wężem. A przy głowicy uruchamia wentylatory tylko gdy zapłon jest wyłączony.
Spoko. Bo właśnie szukam informacji czy u mnie powinien działać bez zapłonu czy nie, bo samochód potrafi załączyć wiatrak najczęściej jak parkuje i jak wyłączę samochód to on przestaje działać. Po np. minucie przekręcam kluczyk a tam 110 stopni albo i więcej i potrafi wywalić płyn korkiem...PieterB pisze:tak, jest taki czujnik z tym że nie wiem czy w ABT on występuje bo temat dotyczy abkRSmeow pisze:Mówisz, że czujnik przy głowicy jest odpowiedzialny za włączanie wentylatora bez zapłonu?