[80 B3 1.8] Czujnik spalania stukowego
[80 B3 1.8] Czujnik spalania stukowego
Witam.mam problem z czujnikiem stukowym, wywala komputer błąd; Czujnik stukowy 1 - brak sygnału. Zaczeło się tak dziać po wymianie nagrzewnicy. Myśle że kabel gdzieś może wypadł przy wymianie ale może mi ktoś powiedzieć jak on idzie? to znaczy gdzie idzie od tej wtyczki przy 2-3 cylindrze czy może proponujecie kupno czujnika bez zastanowienia?
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika uderzeń i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy każdą końcówką złącza czujnika uderzeń i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie osłony, jeśli takie jest:
Sprawdzić na schemacie czy końcówka osłony jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika uderzeń. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza osłony i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika uderzeń i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza osłony i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału i ujemnego wtyku czujnika uderzeń. Pukanie małym młotkiem na lub w pobliżu czujnika powinno spowodować powstanie sygnału wyjściowego.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika uderzeń i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy każdą końcówką złącza czujnika uderzeń i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie osłony, jeśli takie jest:
Sprawdzić na schemacie czy końcówka osłony jest podłączona do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ona podłączona do uziemienia bezpośredniego: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika uderzeń. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza osłony i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika uderzeń i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza osłony i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika:
Podłączyć oscyloskop do wtyku sygnału i ujemnego wtyku czujnika uderzeń. Pukanie małym młotkiem na lub w pobliżu czujnika powinno spowodować powstanie sygnału wyjściowego.