Witam mam problem z drganiami silnika. Po odpaleniu silnika (zimny silnik) po dodaniu delikatnie gazu silnik zaczyna się troszkę dławić i bardzo nim narywa, po pracy na biegu jałowym dławienie ustaje ale drgania pozostają. Kiedy silnik pracuje na benzynie i dodaje sie delikatnie gazu narywa silnikiem i całym samochodem na gazie te drganie są odrobinę mniejsze nie wiem co to może być. proszę o poradę co z tym zrobić.
pozdrawiam :?:
[80 B4 2.0 ABT] drgania silnika
[80 B4 2.0 ABT] drgania silnika
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2008, 19:27 przez MAREK28, łącznie zmieniany 2 razy.
Co do obrotów to może na gazie masz wyższe troszkę niż na benzynie i mniej terepie, napisz jakie obroty masz na benzynie. Dławienie może być spowodowane mnóstwem rzeczy np. nie sprawny układ WN, filtr powietrza, niebieski czujnik, lewe powietrze ( podstawa gaźnika), a ile ci pali benzyny :?:
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2008, 22:42 przez audiktom, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
MAREK28, po pierwsze popraw tytuł wątku zgodnie z zasadami zawartymi w tym temacie: viewtopic.php?t=9608 bo wątek wyląduje w koszu.
Po drugie, zanim założysz nowy wątek to użyj szukajki żeby sprawdzić czy czasem podobny problem nie był już poruszany. A w tym konkretnym przypadku jest mnóstwo na ten temat.
Po trzecie zapoznaj się proszę z Regulaminem: viewtopic.php?t=6284, żeby w przyszłości nie było rozczarowań.
Po drugie, zanim założysz nowy wątek to użyj szukajki żeby sprawdzić czy czasem podobny problem nie był już poruszany. A w tym konkretnym przypadku jest mnóstwo na ten temat.
Po trzecie zapoznaj się proszę z Regulaminem: viewtopic.php?t=6284, żeby w przyszłości nie było rozczarowań.
[80 B4 2.0 ABT] drgania silnika
witam
faktycznie czujnik temperatury nie jest sprawny bo nie pokazuje temperatury więc go zaraz wymienię kable WN mam nowe podstawę kolektora też i raczej nigdzie nie bierze lewego powietrza, spalanie na benzynie to około 8-9 l i gazu 10 do 11 l. Te drgania bardzo są odczuwalne na zimnym silniku po odpaleniu kiedy chce dodać gazu silnik zaczyna sie dławić i szarpie, nim muszę wtedy trochę poczekać żeby pochodził na wolnych obrotach i dopiero wtedy ruszam w trasę. ostatnio też zauważyłem ze kiedy na całą noc mam odpięty akumulator i rano zapalam silnik te drgania nie są takie wielkie potem po całym dni pracy silnika na gazie
wszystko powraca do starych drgawek, wydaje mi sie że tu chodzi i komputer.
"i być tu mądry i wiersze pisz"
dzięki za sugestie.
faktycznie czujnik temperatury nie jest sprawny bo nie pokazuje temperatury więc go zaraz wymienię kable WN mam nowe podstawę kolektora też i raczej nigdzie nie bierze lewego powietrza, spalanie na benzynie to około 8-9 l i gazu 10 do 11 l. Te drgania bardzo są odczuwalne na zimnym silniku po odpaleniu kiedy chce dodać gazu silnik zaczyna sie dławić i szarpie, nim muszę wtedy trochę poczekać żeby pochodził na wolnych obrotach i dopiero wtedy ruszam w trasę. ostatnio też zauważyłem ze kiedy na całą noc mam odpięty akumulator i rano zapalam silnik te drgania nie są takie wielkie potem po całym dni pracy silnika na gazie
wszystko powraca do starych drgawek, wydaje mi sie że tu chodzi i komputer.
"i być tu mądry i wiersze pisz"
dzięki za sugestie.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2008, 20:01 przez MAREK28, łącznie zmieniany 1 raz.
Nam chodziło o niebieski czujnik ten bliżej bloku silnika! a nie ten drugi co ma szarą wtyczkę i jest na trzy piny, ale skoro ci nie pokazuje temp. to pasuje go wymienić, spalanie masz raczej dobre, mówisz że jak odepniesz baterię a potem zapniesz to lepiej chodzi, może spróbuj zrobić reset i adaptacje ECU, poszukaj w szukajce jak sie to robi, wpisz ,,adaptacja ECU''