[80 B4 2.0E ABK] Temperatura silnika i wentylatory
[80 B4 2.0E ABK] Temperatura silnika i wentylatory
Mam Audi 80 (b-4) 2.0E z 1992 automat!!!
Przy uruchomieniu silnika wlacza sie odrazu wentylator i STRASZNIE
GLOSNO BUCZY! Wcale sie nie wylacza podczas dalszej jazdy i po
5-7 min odrazu temperatura wskazuje 90 st...chodzi az nie zgasze silnika!Silnik bardzo szybko
strasznie sie nagrzewa i caly czas bardzo buczy (WENTYLATOR),co strasznie mnie niepokoi!!!
Czym to jest spowodowane??? Co jest do wymiany???
PROSZE KLUBOWICZOW O POMOC!!!!
Przy uruchomieniu silnika wlacza sie odrazu wentylator i STRASZNIE
GLOSNO BUCZY! Wcale sie nie wylacza podczas dalszej jazdy i po
5-7 min odrazu temperatura wskazuje 90 st...chodzi az nie zgasze silnika!Silnik bardzo szybko
strasznie sie nagrzewa i caly czas bardzo buczy (WENTYLATOR),co strasznie mnie niepokoi!!!
Czym to jest spowodowane??? Co jest do wymiany???
PROSZE KLUBOWICZOW O POMOC!!!!
Ostatnio zmieniony 27 lut 2007, 22:57 przez dziadek21, łącznie zmieniany 1 raz.
...
Wentylator wlacza sie niezaleznie od tego czy silnik jest zimny czy jest cieply!
Przy kazdym uruchomieniu silnika wentylator sie WLACZA i wcale nie chce przestac sie
wylaczyc az do momentu zgaszenia silnika!
Mam klime manualna ale jej nie wlaczam a wentylator i tak BUCZY!!!!
Nie wiem co jest grane! Wskaznik temperatury pokazuje 90 st i sie tak utrzymuje ale denerwuje mnie to ciagle buczenie wentylatora!
Przy kazdym uruchomieniu silnika wentylator sie WLACZA i wcale nie chce przestac sie
wylaczyc az do momentu zgaszenia silnika!
Mam klime manualna ale jej nie wlaczam a wentylator i tak BUCZY!!!!
Nie wiem co jest grane! Wskaznik temperatury pokazuje 90 st i sie tak utrzymuje ale denerwuje mnie to ciagle buczenie wentylatora!
Otwarcie samochou - 10 sekund, otwarcie maski - 10 sekund, zlokalizowanie czujnika w chłodnicy - 15 sekund, zdjęcie wtyczki z czujnika - 15 sekund, włączenie zapłonu i sprawdzenie - 15 sekund. Tyle zajmuje zdiagnozowanie podejrzanego o uszkodzenie elementu. "Bijecie pianę" niepotrzebnie zamiast wziąć sie do roboty. Filozofii w tym nie ma żadnej. Dopiero jak to nie pomoże to można się przyjrzeć klimatyzacji. Gdybać i gdybać można w nieskończoność, ale sukces przyjdzie wtedy późno. Sprawdź ten czujnik i daj znać to Ci pomogę w kolejnym etapie, sprawdzania klimy. Pozostaje jeszcze opcja "sklejonego "przekaźnika od wentylatorów, ale to później sprawdzimy.
A teraz pobawię się w czarodzieja i zgadnę, że poprzedniemu właścicielowi Twojego auta grzał się silnik, gdyż skąpił na wymianę uszkodzonego termostatu i aby doraźnie sobie pomóc zrobił z druciku zworkę we wtyczce i wentylatory chodzą non stop. Oczywiście moja czarodziejska kula może się mylić, ale jak zapytałem ją o cenę kompletu wentylatorów do ABK z klimą to sie za głowę można złapać. Jak tak dłużej pojeździsz to popalisz silniki od wentylatorów i latem sobie juz nie pojeździsz. Pozdrawiam.
Wtyczkę masz na dole chłodnicy po prawej stronie patrząc w kierunku auta. (strona kierowcy). Delikatnie zdejmij gumową osłonkę tak by jej nie porwać. Żadnych kluczy do tego nie potrzebujesz. Śmiało, tylko sie nie poparz.
A teraz pobawię się w czarodzieja i zgadnę, że poprzedniemu właścicielowi Twojego auta grzał się silnik, gdyż skąpił na wymianę uszkodzonego termostatu i aby doraźnie sobie pomóc zrobił z druciku zworkę we wtyczce i wentylatory chodzą non stop. Oczywiście moja czarodziejska kula może się mylić, ale jak zapytałem ją o cenę kompletu wentylatorów do ABK z klimą to sie za głowę można złapać. Jak tak dłużej pojeździsz to popalisz silniki od wentylatorów i latem sobie juz nie pojeździsz. Pozdrawiam.
Wtyczkę masz na dole chłodnicy po prawej stronie patrząc w kierunku auta. (strona kierowcy). Delikatnie zdejmij gumową osłonkę tak by jej nie porwać. Żadnych kluczy do tego nie potrzebujesz. Śmiało, tylko sie nie poparz.
Ostatnio zmieniony 28 lut 2007, 13:59 przez czarekj, łącznie zmieniany 2 razy.
Ok.... nie goraczkuj sie mam problem to pytam!
Jestem nowym wlascicielem Audiczki i nie za bardzo
mam o niej pojecie jeszcze dlatego pytam bardziej doswiadczonych
klubowiczow!A masz moze fotke pokazujaca gdzie ta wtyczka sie
konkretnie znajduje???Czy jest mozliwosc odlaczenia jej bez
wjezdzania na kanal??
Jestem nowym wlascicielem Audiczki i nie za bardzo
mam o niej pojecie jeszcze dlatego pytam bardziej doswiadczonych
klubowiczow!A masz moze fotke pokazujaca gdzie ta wtyczka sie
konkretnie znajduje???Czy jest mozliwosc odlaczenia jej bez
wjezdzania na kanal??
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Ta wtyczka jest jak stoisz przodem do auta z lewej strony, u dołu chłodnicy. Jest założona na niebieski czujnik wkręcony w chłodnicę. Albo może i nie założona jak pisze czarekj, i wtedy oba styki są zwarte drucikem. Sam to u siebie robiłem jak sprawdzałem, czy wentylator działa:)
Aha. I nie musisz na żaden kanał wjeżdżać
PS. A sprawdzałeś wogóle termostat? może on się nie otwiera i dlatego się tak grzeje!
Aha. I nie musisz na żaden kanał wjeżdżać
PS. A sprawdzałeś wogóle termostat? może on się nie otwiera i dlatego się tak grzeje!
Ostatnio zmieniony 28 lut 2007, 14:10 przez Organista18, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzę, że udało mi sie kolegę zdopingować, ale tego wymagała sytuacja. Nasze autka są dosyć znacznie obciążone termicznie i niestety trzeba dbać o wszystkie elementy układu chłodzenia. Przegrzanie pociaga za sobą znaczne uszkodzenia a co za tym idzie i wydatki.
[ Dodano: 2007-02-28, 14:27 ]
W silniku Audi 80 B3 1,8 PM faktycznie czujnik jest zamontowany w chłodnicy po stronie pasażera. Natomiast w Audi 80 B4 2,0 ABK z oryginalna klimą - takie jak ma dziadek21 czujnik jest po stronie kierowcy.
[ Dodano: 2007-02-28, 14:27 ]
W silniku Audi 80 B3 1,8 PM faktycznie czujnik jest zamontowany w chłodnicy po stronie pasażera. Natomiast w Audi 80 B4 2,0 ABK z oryginalna klimą - takie jak ma dziadek21 czujnik jest po stronie kierowcy.
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
To we wtyczce dwa styki bedą zwarte razem, żeby wentylator chodził bez przerwy. Pewnie daltego, że masz walnięty termostat, jeżeli po zliwidowaniu tej usterki, czyli wyciągnięcie "drucika " z wtyczki, wentylator będzie się włączał dopiero na 97st (chyba) A auto będzie ci się grzało, oznacza termostat do wymiany. A czujnik i wentylator ok. Mam nadzieje że zrozumiiesz bo zakręciłem to trochę.