Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0l ABK]temperatura

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Anna1

[B4 2.0l ABK]temperatura

Post autor: Anna1 » 31 lip 2008, 13:22

od pewnego czasu zauważyłam,że przejade w ruchu miejskim 3-4 km,a już mam max tem.czy to może mieć wpływ terazniejsze temperatury na dworze?płyn zalany,wizualnie nic nie widze-a do mechanika chciałabym pojechac już jako troche obeznana z tematem.nie lubie jak mnie robią w konia,a miałam już z tym do czynienia.dziękuje za porady.

kolek_kk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 25 mar 2007, 17:00
Lokalizacja: Zambrów

Post autor: kolek_kk » 31 lip 2008, 13:46

A ta Max temperatura jaka jest 120st czy 90?
Temperatura otoczenia oczywiscie moze wpływac na to ze szybciej sie nagrzewa i czesciej właczaja sie wentylatory.
Podejrzewam ze martwi Cie wskazania temperatury na desce rozdzielczej ale z błednymi wskazaniami temp borykała sie napewno wiekszosc osob z tego forum spowodowane moze byc to nie sprawnym szarym czujnikiem na krucu odchodzacy z głowicy z grubym wezem lub wskaznikiem na desce. U mnie od samego poczatku wskazuje jak chce niekiedy 90 czasem bywa 110 i 70 ale ja wiem ze mam 90 . Aha jesli wlaczaja sie wentylatory po 2-3 min staniu w korku to wszystko wzasadzie powinno byc w porzadku i by wychodzilo ze wskaznik przeklamuje. Temp wlaczenia wentylatorow wynosi ok 93-95 stopni. Jeszcze warto sprawdzic czy uklad jest szczelny i nie ma wyciekow, zapowietrzony uklad lubi sie mocno nagrzewac a wtedy uszczelke lub glowice szlak moze strzelic ale to skrajne przypadki.

mates
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 kwie 2008, 23:33
Lokalizacja: Zawiercie
Kontakt:

Post autor: mates » 31 lip 2008, 19:00

To jak to w końcu jest z tą temperaturą? jeździcie na gazie czy na benzynie? też martwił mnie wskaźnik temperatury, ale gość przejżał wszystko i stwierdził, że nic się nie dzieje, wszystko działa jak należy i że książkowo może pokazywać 102 stopnie [ja mam praktycznie non stop 100, ale tez miewam ponizej 90 mimo że przed chwilą miałem 100] zwłaszcza, że jeżdze na gazie, którego temperatura spalania jest wyższa. Ile powinno mi wskazywać prawidłowo?

chori
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 25 lip 2008, 20:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: chori » 31 lip 2008, 19:48

Na benzynie mam moze milimetr poza 90 przy normalnej pracy, dalej wlacza sie wentylator.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 31 lip 2008, 20:30

Normalna praca to około 92*C a wentylator sie włącza chyba przy 98*C już dokładnie nie pamiętam.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 01 sie 2008, 12:02

Po pierwsze to mieć pewność że wskaźnik temp jest idealnie wyskalowany a czujnik temp (biały) sprawny a potem możemy mówić czy to 92 czy może 93 stopnie :mrgreen: u mnie w ABK nawet w jesienne chłodne dni stojąc np w korku potrafi sie wł. wentylator w końcu po to one są. Też sie bałem ale jest to normalny objaw tego silnika dodatkowo posiada on jeszcze czujnik koło wtrysków zapobiegający (zapomniałem jak sie fachowo nazywa) się ich przegrzewanie. Po wył silnika gdy wzrośnie temp też sie włącza wentylatory.
A co do instalacji LPG to gazownik musi przerabiać instalacje chłodzenia (wciąć się do niej)aby wziąść gorąca wodę/płyn do ogrzania parownika.

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 30 sie 2008, 09:11

wentylator powinien się właczyć tak samo w ABK jak ABT

włączenie 1 stopnia 92-97 stopni
wyłączenie 1 stopnia 84-91 stopni
włączenie 2 stopnia 99-105 stopni
wyłączenie 2 stopnia 91-98 stopni

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 30 sie 2008, 09:25

i o co tu się spierać jak i tak wiadomo że każdy wskaźnik pokazuje co innego, można zmierzyć termometrem realną temperaturę cieczy i wyskalować wskaźnik ( czujnik musi być sprawny).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl