Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT LPG] Spalanie i jego przyczyny ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

[80 B4 ABT LPG] Spalanie i jego przyczyny ?

Post autor: Canibal » 13 paź 2008, 12:39

Witam nie wiem czy taki problem istnial juz na forum ale mam pytanie od jakiegos czasu moja audiolka zaczela duzo palic gazu :-/ np na 130km 16l lpg dodam ze nie butuje auta nie szaleje jezdze spokojnie i staram sie nie przekraczac np na obwodnicy 120km/h biegi zmieniam plynnie i bez wkrecania na max obroty .
I pytanie od czego to moze byc ? Jakis czas temu wymienialem poduchy pod silnikiem i pod skrzynia i pytanie czy to moze byc przyczyna ? ze np silnik jest 1 cm przesuniety w tyl i np ma wieksze opory na poloskach ? A moze to wina krokowca ? ostatnio mi sie chyba kilka razy zawiesil bo po odpaleniu silnika byl jakby caly czas na obrotach .Dopiero parokrotne odpalenie i zgaszenie silnika pomoglo zdarzylo mi sie tak kilka razy .Czy to moze byc tego przycyzna ? moglby ktos pomoc ?



Przepraszam jesli aki temat juz byl a ja przeoczylem iz góry dzieki za pomoc ;)) pozdro


Kolego uzyj szukajki było wiele razy na temat problemów z ABT szczególnie na LPG, uzywaj kropek i przecinków.
Ostatnio zmieniony 13 paź 2008, 12:42 przez Canibal, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 paź 2008, 13:32

Canibal, skoro nie zamknęli Ci wątku to zacznij od tego jaką masz instalację (generacja, firma itp.), co było robione z instalacją, ile ma lat i czy jeździsz na notorycznie zimnym silniku? Nie chce mi się zgadywać, a opisywać wszystkie możliwe przyczyny to można książkę napisać. W każdym razie raczej nie jest to wina nastawnika przepustnicy ani położenia silnika.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 13 paź 2008, 16:18

Ok jak tylko bede w domu sprawdze jaka to instalacja chyba cos z LOVATO ale sprawdze aby miec pewnosc w 100% uzytjkuje auto od zimy zeszlego roku i nie mialem zadnych problemow z nim nigdy ani z gazem srednie spalanie wychodzilo w zaleznosci od jazdy ale na 100km wychodzilo 10-11 max 12 litrow .Nigdy na gazie nie jezdzilem na zimnym silniku zawsze to temp roboczej 50 stopni jezdizlem na benzynie i skoro pytasz o to to nie wiem ale mi padla pompa paliwa ostatnio i jeszcze jej nie wymienilem bo nie wiem czy od ABK jakas podejdzie a do ABT brak zamiennikow i jezdze na samym gazie wiec to moze byc to sam nie wiem

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 13 paź 2008, 17:39

no to co się dziwisz, sam napisałeś że zanim osiągnął temperaturę jeździłeś na benzynie. Stąd różnica w spalaniu, z resztą 16l na 130km to sam przelicz że nie wiele odbiega od spalania 12/100 (16:1,3=12,3) a teraz na dodatek idzie zima i spalanie na pewno wzrośnie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 paź 2008, 18:17

Darecki3037 pisze:z resztą 16l na 130km to sam przelicz że nie wiele odbiega od spalania 12/100 (16:1,3=12,3)
O kurde faktycznie. Ja byłem przekonany, że to jest 16l/100km, a tak to jest całkiem normalne spalanie. No nie Canibal co Ty nas w kanał wpuszczasz :-P .

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 13 paź 2008, 21:55

Danek pisze:No nie Canibal co Ty nas w kanał wpuszczasz :-P .
Skądże znowu Danek jakże bym śmiał poporstu patrze skoczylo spalanie stad moje zaniepokojenie.Nie znam sie na gazie ani instalacjach stad moje pytania ;) Z innej beczki w aucie instalacja jest instalacja z 2004 roku i jak patrze na wyciag ze swiadectwa homologacji Reduktor LOVTEC zawor gazowy lovato a sonda lambda jakiejs firmy lecho itp itd i takie pytanie co mozna zrobic z ta instalacja aby palila troche mniej ? czy jest to mozliwe ? I takie pytanie do Danka co moze sie stac zima przy mrozach jakie u nas wystepuja i jak bede odpalal auto np na samym gazie i bede tak jezdzil zima ? Wiem ze chyba z silnika za duzo nie zostanie :) ale chcialbym wiedziec cos o tym poszerzyc swoja wiedze na ten temat .I czy np jak zmienie instalacje gazowa na jakas inna nowsza , lepsza spalanie moze spasc ? Dodam iz auta nie katuje nie butuje raczej spokojny styl jazdy ;)

Pozdrawiam i dzieki za pomoc

s4nte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 27 cze 2007, 22:41
Lokalizacja: skarżysko

Post autor: s4nte » 13 paź 2008, 22:07

według mnie to normalne spalanie.moje audi z takim samym silnikiem na alufelgach 17 i oponie 215 pali po mieście 14,15 na trasie przy spokojnej jeździe w 10 sie zmieszcze,ale zazwyczaj to ponad 10 musi spalić.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 paź 2008, 22:31

Canibal pisze:a sonda lambda jakiejs firmy lecho
Nie sonda tylko sterownik LPG :-)
Canibal pisze:pytanie co mozna zrobic z ta instalacja aby palila troche mniej ?
Spalanie masz całkiem normalne, a nawet powiedziałbym idealne. Nic nie kombinuj tylko szukaj pompy paliwa jak najszybciej. Bo odpalanie z gazu w spory mróz najszybciej załatwi Ci reduktor i całkiem staniesz. Silnik tak szybko nie padnie ale może też być tak, że przy -15 nie odpalisz autka.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 14 paź 2008, 04:42

Ok wielkie dziek Danek to mnie troche uspokoiles ;) poki co musze zakupic najtansza pompe jaka moze byc ;) z racji tego ze jezdze na LPG ale w przyszlym roku zakupie BOSHa ;)
I takie koncowe pytanie jak robilem swoje auto widzialem ze mam jeszcze katalizator ;) i moje pytanie czy jest sens go wycinac ? czytalem ze niby odmula auto itp ;)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 14 paź 2008, 05:44

nic nie wycinaj. Mocy i tak nie przybędzie, kłopotów na pewno.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 14 paź 2008, 16:41

Darecki3037 pisze:nic nie wycinaj. Mocy i tak nie przybędzie, kłopotów na pewno.
a kolego moglbys napisac jakie to klopoty ? ;]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl