Witam wszystkich. Poczytałem troche tu na forum o zapłonie , bo mam na 99% źle ustawiony... Chciałbym go poprawić... Zebrałem informacje do kupy i bardzo bym prosił o podpowiedż czy wiem już wszystko czy coś pominąłem... Oto co wiem:
- należy na odpalonym silniku odłączyć czujnik temp. cieczy ( ten niebieski przy bloku silnika) i przygazować 3 razy powyżej 3000 obrotów' aby zablokować komputer;
- zapłon ustawiać przy 2000-2500 obrotów;
- kąt wyprzedzenia powinien wynosić 6'.
Mam jeszcze pytanie czy kąt zapłonu to jest to samo co kąt wyprzedzenia?
I kiedy podpiąć czujnik temp. od razu po ustawieniu zapłonu czy po zgaszeniu silnika?
Prosze o podpowiedż czy wiem wszystko i z góry dzieki za pomoc' pozdro...
[B4 2.0 ABK+LPG] Ustawianie zapłonu???
Pozwolisz, że dam sznasę wykazać się młodszym. Będę interweniował tylko w sytuacji "wypisywania głupot". Mi już ten temat się znudził. Poszukaj jeszcze na forum o zapłonie. Po ustawieniu zapłonu trzeba jeszcze odblokować sterownik.
Setting the timing on a Digifant engine is slightly different than other systems. Whereas most cars have the timing set with the engine at idle, Digifant timing is accomplished with the engine turning between 2000 and 2500 rpm. This fools a lot of professional mechanics and hobbyists alike who are experienced with CIS and CIS-E systems which must be timed at idle.
Before you set the timing, disconnect the blue coolant temperature sensor in the cylinder head coolant neck. Rev the engine through 2500 rpm four times to clear the control unit's memory. Loosen the distributor hold-down bolt. Watch out for the radiator fan which can come on at any time during this procedure.
Set the timing to 6 degrees +/- 1 degree before top dead center at approximately 2250 rpm. Tighten the distributor hold-down bolt, and rev the engine through 3000 rpm three times.
Now you should check and reset your idle speed if necessary. The correct idle with the coolant temperature sensor disconnected is 900 to 1000 rpm. With the sensor connected normal idle should drop to 800 +/- 50 rpm.
For Digifant I cars only, you must reset the control unit to its base setting after adjusting the timing. See your factory manual.
Although some cars respond to advanced timing, Digifant does not and needs to be timed to the factory setting for peak performance and to avoid ping. Even with the correct timing, Digifant cars run best on 92 octane fuel or better and may still ping on hot days due to hot spots in the cylinder head.
Temporary solutions to hot weather ping include increasing the amount of water in your antifreeze mix, adding a surfactant (wetting agent) to the coolant such as Red Line's Water Wetter, installing a lower temperature thermostat.
Setting the timing on a Digifant engine is slightly different than other systems. Whereas most cars have the timing set with the engine at idle, Digifant timing is accomplished with the engine turning between 2000 and 2500 rpm. This fools a lot of professional mechanics and hobbyists alike who are experienced with CIS and CIS-E systems which must be timed at idle.
Before you set the timing, disconnect the blue coolant temperature sensor in the cylinder head coolant neck. Rev the engine through 2500 rpm four times to clear the control unit's memory. Loosen the distributor hold-down bolt. Watch out for the radiator fan which can come on at any time during this procedure.
Set the timing to 6 degrees +/- 1 degree before top dead center at approximately 2250 rpm. Tighten the distributor hold-down bolt, and rev the engine through 3000 rpm three times.
Now you should check and reset your idle speed if necessary. The correct idle with the coolant temperature sensor disconnected is 900 to 1000 rpm. With the sensor connected normal idle should drop to 800 +/- 50 rpm.
For Digifant I cars only, you must reset the control unit to its base setting after adjusting the timing. See your factory manual.
Although some cars respond to advanced timing, Digifant does not and needs to be timed to the factory setting for peak performance and to avoid ping. Even with the correct timing, Digifant cars run best on 92 octane fuel or better and may still ping on hot days due to hot spots in the cylinder head.
Temporary solutions to hot weather ping include increasing the amount of water in your antifreeze mix, adding a surfactant (wetting agent) to the coolant such as Red Line's Water Wetter, installing a lower temperature thermostat.
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2009, 21:39 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
OK nie ma sprawy I tak musze czekać do poniedziałku dopiero Bo żaden mechanik wcześniej tego nie zrobi wiec dodaje kolejne pytanko tak przy okazji : jak odblokować sterownik?
[ Dodano: 2009-04-05, 14:05 ]
Już wiem aby odblokować sterownik należy przy rozgrzanym silniku podpiąć czujnik i przygazować 4 razy powyżej 3500 obrotów... Zgadza się?
[ Dodano: 2009-04-05, 14:38 ]
<ok> w tym poście to po angielsku jak sie domyślam jest odp angielskiego co nieco kumam ale przetłumaczenie tego zajęło by mi chyba tydzień napisz proszę co jeszcze muszę wiedzieć o tym zapłonie, bo chciałbym już jutro go ustawić i mieć mam nadzieje koniec roboty pod maską, a trochę już musiałem tam robić Z góry dzięki Pozdro...
[ Dodano: 2009-04-06, 13:32 ]
Ok rozumiem że nie mam co liczyć na pomoc' ale cóż nie to nie...
[ Dodano: 2009-04-05, 14:05 ]
Już wiem aby odblokować sterownik należy przy rozgrzanym silniku podpiąć czujnik i przygazować 4 razy powyżej 3500 obrotów... Zgadza się?
[ Dodano: 2009-04-05, 14:38 ]
<ok> w tym poście to po angielsku jak sie domyślam jest odp angielskiego co nieco kumam ale przetłumaczenie tego zajęło by mi chyba tydzień napisz proszę co jeszcze muszę wiedzieć o tym zapłonie, bo chciałbym już jutro go ustawić i mieć mam nadzieje koniec roboty pod maską, a trochę już musiałem tam robić Z góry dzięki Pozdro...
[ Dodano: 2009-04-06, 13:32 ]
Ok rozumiem że nie mam co liczyć na pomoc' ale cóż nie to nie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13
witam podłącze się pod temat ponieważ mam problem z ustawieniem zapłonu, po ustawieniu zapłonu według procedury sterownik na sto procent zablokowany i po póżniejszym odblokowaniu występuje mocne spalanie stukowe na vagu mam tylko błąd czujnika powietrza zasysanego podejrzewałem czujnik spalania stukowego i odpiąłem go ale rzadnej różnicy nie było sprawdzałem go metodami opisywanymi na forum tj pukałem młoteczkiem w głowice ale nie widziałem żeby kąt zapłonu się zmieniał jeszcze chce go sprawdić miernikiem mam pytanie czy musze go odpiąć czy na podłączonym mam go sprawdzić ,sterownik na sto procent zablokowany u mnie blokuje się praktycznie po odpięciu czujnika temp i kąt zapłonu stoi do ok 2300 obr
Tyle razy było już na forum, trochę chęci.Wystarczy sprawdzić jak zachwouje się znacznik 6stopni bez zdejmowania niebieskiego czujnika i po zdjęciu i podniesieniu obrotów do ok 3500/min.Nawet laik zauważy różnice.Przy zablokowanym sterowniku znaczik (kreska na kole zamchowym stoi idealnie w miejscu) co świadczy o tym że zapłon nie jest korygowany przez sterownik za pomocą danych z czujnika spalania stukowego.A to dlatego ponieważ pracuje w trybie awaryjnym, i oto właśnie chodzi.
Tak jak wspomniał @krisiun z tym ,że obserwacje znacznika można wychwycić w pewnym zakresie obrotów. O ile kojarzę u mnie podczas regulacji ten zakres to od ok 2 do 3 tys rpm. Powyżej i poniżej już się rozjeżdżało. Przy wolniejszych obrotach silnik miał tendencje do gaśnięcia. Odnośnie samego zablokowania trzeba być cierpliwym, mnie udało się o ile pamiętam ok 10 razu.