[2.0 ABK] brak smarowania i ciśnienia oleju
[2.0 ABK] brak smarowania i ciśnienia oleju
Witam.Mam problem ze smarowaniem i brakiem ciśnienia oleju.Od pewnego czasu z silnika dochodziły dziwne odgłosy stukania.Nieważne czy silnik był ciepły czy zimny.Myślałem ze to wina któregoś popychacza wiec sprawę lekko zbagatelizowałem.Trwało to około 2 miesięcy, aż w pewnym momencie nastąpił kompletny brak smarowania (świeci się ciągle kontrolka i dodatkowy zegar pokazuje zerowe ciśnienie oleju).Stalo to się dosłownie z dnia na dzień.Oczywiście stan oleju jest jak najbardziej poprawny chodź można by go już było wymienić.Wydaje mi się ze oba te objawy maja ze sobą coś wspólnego.Nie bylem jeszcze u żadnego fachowca bo wiem ze za postawienie diagnozy skasuje mnie.A wiec mam pytanie co to możne oznaczać?Czy możne to być pompa olejowa a możne coś poważniejszego.Wyczytałem ze możne to być oznaką uszkodzenia łożysk ślizgowych(panewek), lub nawet tych podtrzymujących cały wal.Jestem przerażony bo taka awaria to już spory koszt naprawy, a czasami nawet nie opłaca się tego robić.
Z góry dziękuje za opinie na ten temat.
Z góry dziękuje za opinie na ten temat.
Koło filtra oleju masz czujnik ciśnienia oleju dający sygnał na wskaźnik oraz włączający kontrolkę.
To taki dość spory walec z którego wychodzą 2 kable...
Wyjmij z niego kable i dołącz do masy... najpierw jeden, potem drugi... sprawdź jak się zachowują przy tym wskaźniki i kontrolka.
Najlepiej jak byś miał możliwość podmiany tego czujnika.
Możesz też podjechać do warsztatu żeby zmierzyli cisnienie oleju.
Czy silnik chodzi jakoś slyszalnie inaczej po "zniknięciu" ciśnienia?
To taki dość spory walec z którego wychodzą 2 kable...
Wyjmij z niego kable i dołącz do masy... najpierw jeden, potem drugi... sprawdź jak się zachowują przy tym wskaźniki i kontrolka.
Najlepiej jak byś miał możliwość podmiany tego czujnika.
Możesz też podjechać do warsztatu żeby zmierzyli cisnienie oleju.
Czy silnik chodzi jakoś slyszalnie inaczej po "zniknięciu" ciśnienia?
[2.0 ABK] brak smarowania i ciśnienia oleju
Wydaje mi się ze czujniki są jak najbardziej w porządku, gdyż faktycznie słychać straszne stukanie w silniku.Jest to coś zupełnie innego niż przed ta awarią, coś na styl mocno zużytego silnika diesla.Jestem przekonany choć nie mogę być pewny że faktycznie nie ma smarowania,więc by się dostać do mechanika musiałbym holować auto.Boję się nawet uruchamiać go by nie pogorszyć sprawy.
Re: [2.0 ABK] brak smarowania i ciśnienia oleju
Być moze filtr oleju jest zapchany ( mialem podobny problem) Dobrze by bylo załozyć inny. Jezeli nie pomoze, to sprawdz czy pompa oleju podaje olej... odkreć czujnik przy filtrze i sprbuj obrócić wałęm korbowym jezeli poleci olej to pompa ok i trzeba szukac innej przyczyny. Jezeli niepoleci to znaczy ze pompa do wymiany.cheech pisze:Witam.Mam problem ze smarowaniem i brakiem ciśnienia oleju.Od pewnego czasu z silnika dochodziły dziwne odgłosy stukania.Nieważne czy silnik był ciepły czy zimny.Myślałem ze to wina któregoś popychacza wiec sprawę lekko zbagatelizowałem.Trwało to około 2 miesięcy, aż w pewnym momencie nastąpił kompletny brak smarowania (świeci się ciągle kontrolka i dodatkowy zegar pokazuje zerowe ciśnienie oleju).Stalo to się dosłownie z dnia na dzień.Oczywiście stan oleju jest jak najbardziej poprawny chodź można by go już było wymienić.Wydaje mi się ze oba te objawy maja ze sobą coś wspólnego.Nie bylem jeszcze u żadnego fachowca bo wiem ze za postawienie diagnozy skasuje mnie.A wiec mam pytanie co to możne oznaczać?Czy możne to być pompa olejowa a możne coś poważniejszego.Wyczytałem ze możne to być oznaką uszkodzenia łożysk ślizgowych(panewek), lub nawet tych podtrzymujących cały wal.Jestem przerażony bo taka awaria to już spory koszt naprawy, a czasami nawet nie opłaca się tego robić.
Z góry dziękuje za opinie na ten temat.
Nie chcę cię straszyć kolego, ale jak słyszysz już nieciekawe dźwięki w silniku to podejrzewał bym panweki. W tej chwili gdy już słyszysz głośny hałas i masz całkowity brak ciśnienia to chyba bez szlifu wału się nie obejdzie. Ja miałem podobnie w innym autku, ale tam przyczyną była panaweka która została wyrwana ze swojego gniazda i przesunęła się zasłaniając kanały olejowe. Objawy miałem podobne.
Ale najpierw sprawdź inne drobniejsze rzeczy jak radzą koledzy wyżej.
Jeśli chodzi o filterek oleju to polecam "Knecht-a" sprawdzony i na pewno nie będzie z nim problemów.
Ale najpierw sprawdź inne drobniejsze rzeczy jak radzą koledzy wyżej.
Jeśli chodzi o filterek oleju to polecam "Knecht-a" sprawdzony i na pewno nie będzie z nim problemów.
Witam!!!
Dołączę się do tematu, ponieważ mam taki problem. Otóż zauważyłem, że gdy odpalę moją Audi ABT po paru dniach postoju to świeci się kontrolka od smarowania, czasem przez minutę ale i czasem dłużej i to tym bardziej wtedy gdy autko stoi z górki, przodem w dołku. Nie wiem jaka jest tego przyczyna ale się trochę obawiam. :cry: Czekam na wasze sugestie.
Dołączę się do tematu, ponieważ mam taki problem. Otóż zauważyłem, że gdy odpalę moją Audi ABT po paru dniach postoju to świeci się kontrolka od smarowania, czasem przez minutę ale i czasem dłużej i to tym bardziej wtedy gdy autko stoi z górki, przodem w dołku. Nie wiem jaka jest tego przyczyna ale się trochę obawiam. :cry: Czekam na wasze sugestie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To nieco niepokojące. Warto by było sprawdzić ciśnienie. A czy w tym czasie auto nie chodzi głośniej :?:siwy23j pisze:czasem przez minutę ale i czasem dłużej
A poziom oleju w normie? Kiedy auto stoi przodem w duł olej spływa bardziej do przodu miski, a smok ssawny pompy oleju jest bardziej z tyłu. Jeśli dodamy do tego jeszcze mały stan oleju to może pojawić się taki efekt.siwy23j pisze:gdy autko stoi z górki, przodem w dołku
No trochę chodzi głośniej bo nie ma smarowania i słychać zawory jak cykają, a jak już smarowanie się pojawi to nawet nie muszę widzieć ze kontrolka zgasła i wiem, że już sie pojawiło ponieważ widać to jak silnik zaczyna inaczej pracować.Labiel pisze:To nieco niepokojące. Warto by było sprawdzić ciśnienie. A czy w tym czasie auto nie chodzi głośniej :?:
No to i ja się wypowiem jak już Ci dochodzą "stuki" z silnika to masz zaj...... problem u mnie taki stukot zaczął się wydobywać ale ucichł po paru dniach coraz głośniejszy więc pomyślałem że pojadę do mechanika niech sam obluka. Oblukanie zakończyło się kwotą około 2k zł przyczyna pompa olejowa powiedziała papa panewki się wszystkie obróciły. Poszedł szlif wału, korbowodów i oczywiście nowych panewkach oraz pompie olejowej do tego jak Ci rozbiorą silnik to szykuj się na nowy rozrząd (komplet).
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
panewki nie są aż tak drogie, ja płaciłem 45zł za kpl korbowodowych, nie wiem ile kosztują główne. Pompa oleju też pewnie majątku kosztować nie będzie. Myślę że przy samodzielnej naprawie koszt zamknie się w 600-700zł. Wszystko zależy od tego jak bardzo wał jest zjechany, u mnie obróciło jedną panewkę ale zaraz po pierwszych stukach rozebrałem silnik i wymieniłem panewki, olej i filtry, obeszło się bez szlifu wału.
Dzisiaj wymieniłem uszczelkę pod miską filtr i olej, stary już był dosyć czarny. Zaraz po odpaleniu kontrolka paliła się jeszcze ze 3 sekundy i zgasła i ja też zgasiłem silnik dolałem jeszcze oleju bo stan jego się zmniejszył gdy napełnił się filtr i poszedł w obieg. Teraz kontrolka gaśnie jak zaczynam kręcić rozrusznikiem, a auto jeszcze nie jest zapalone. Teraz tylko czekam jak będę miał odpalić auto po nocy. Wtedy zobaczę jak szybko zgaśnie kontrolka...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Raczej to nie to. Nawet gdyby cały olej spłynął do miski to smarowanie pojawiałoby się i tak bardzo szybko a nie w czasie jednej minuty. To bardzo, bardzo długo.grze pisze:może filtr oleju ma niesprawny zaworek zwrotny i nie przytrzymuje oleju w filtrze po zgaszeniu silnika, tylko cały olej spływa do miski?