Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 E] Problem po wymianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Hauptwerke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.0 E] Problem po wymianie rozrządu

Post autor: Hauptwerke » 08 maja 2009, 23:22

Witam!

Dzisiaj zmieniłem rozrząd oraz wymieniłem olej. Wsiadam do auta i jak dojechałem do pierwszych świateł i wrzuciłem na luz jak stał, to silnik potwornie nierówno pracuje. Obroty na wskazówce skaczą o jakieś 2-3 milimetry i to regularnie - w częstotliwości ok jednej sekundy. Za zewnątrz samochodu brzmi to jeszcze gorzej, perkoli strasznie. Dodam, że zostało zmienione:

- świece (jakies badziewne chyba kupiłem) - ok 10 000 km temu,
- przewody zapłonowe, kopułka i palec rozdzielacza - 4 000 km temu,
- regulator napięcia i akumulator - 2 000 km temu
- rozrząd (rolka i pasek), olej - 25 km temu

Dodam, że miałem kilka dni temu lekką stłuczkę. Nic wielkiego - delikatnie dostałem w przód hakiem Golfa III. Pogięło belkę pod chłodnicą i w związku z tym przesunęło silnik do tyłu. Po wymianie belki wszystko wróciło do poprzedniego położenia.
Podczas jazdy silnik zachowuje się normalnie, bardzo dobrze przyspiesza, lekko wchodzi na obroty.

Tylko ta nierówna praca na jałowym... Czy może to mieć związek z rozrządem, czy szukac przyczyny gdzie indziej?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 08 maja 2009, 23:56

Może jakaś nieszczelność pomiędzy filtrem powietrza a kolektorem ssącym czy przepustnicą np. wąż pękł gdy silnik się przesuną a może przełamany kabelek od sondy lambda choć może to być zbieg okoliczności i ze świecą jest coś nie tak lub przewodem elektrycznym świec ciężko powiedzieć te dwie pierwsze usterki kiedyś mi się przydarzyły gdy miałem b3 1,9e i też na wolnych obrotach nierówno pracował a przy wyższych zachowywała się OK

[ Dodano: 2009-05-09, 00:06 ]
A przypadkiem nie chodzi głośniej wydech może masz nieszczelność pomiędzy kolektorem wydechowym a katalizatorem i sonda lambda wariuje na wolnych obrotach.

Jeśli wizualnie sie nie znajdzie przyczyny trzeba podpiąć vag-a i sprawdzić.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 09 maja 2009, 19:46

Jeżeli przed wymianą rozrządu wszystko było ok to może jakiś błąd w ustawieniu paska.
Musisz to jeszcze raz sprawdzić.

paluś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 199
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:03
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: paluś » 09 maja 2009, 21:20

nie wiem czy to nie jest wina jesli przeskoczy zabek na pasku,wtedy moga sie dziac takie cuda
:-/

Hauptwerke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Hauptwerke » 09 maja 2009, 22:25

W poniedziałek pojadę sprawdzić ten pasek, tak jak mówicie. Dzisiaj jak jechałem, to doszedłem do wniosku, że strasznie śmierdzi mi w kabinie spalinami. Co to może być, może jest jakoś powiązane z poprzednią rzeczą...?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 maja 2009, 22:35

Hauptwerke pisze:strasznie śmierdzi mi w kabinie spalinami
sprawdź uszczelkę kolektora wydechowego

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 09 maja 2009, 22:47

Wygląda na to, że machnąłeś się z ustawieniem koła wałka pośredniego.. sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu..

Hulit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2008, 13:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Hulit » 10 maja 2009, 02:28

Przyłacze się do tematu jakis 1000 km temu miałem remont silnika (uszczelka pod głowica,rozrzad, pierścienie) po złozeniu do kupy auto nie paliło na jeden gar. Okazało sie że swieca jest walnieta a kopułka ma przebicie wymieniłem (świece,kable,kopułke i palec) troche pomogło. Teraz na zimnym silniku chodzi nierówno tak jak u kolegi róznica 2-3 milimetrów(wolne obroty 850-900). Gdy sie zagrzeje pracuje ładnie chociaż ma czasani tez odchyły. Sytułacja dotyczy gazu. Na PB cięzko go zapalić (może dlatego że ma wtrysk zapieczony) a gdy zapali nierówno pracuje nie wazne czy ciepły czy zimny.

Moje pytanie moze to być niezczelność- zasysanie lewego powietrza? czy coś innego?

Pozdro

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 10 maja 2009, 16:39

Tylko ta nierówna praca na jałowym... Czy może to mieć związek z rozrządem, czy szukac przyczyny gdzie indziej?
tak, nieraz po wymianie paska zmienia się kąt zapłonu i należy go ponownie ustawić wg procedury dla silnika ABK ( nie jest to tylko kręcenie aparatem ). Oczywiście zakładam że wszystkie koła zębate są na "swoim" miejscu. Możesz jeszcze przeczyścić krokowca i przelutować styki w przekaźniku nr 30 bądź go wymienić na nowy.

Hulit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 11 lip 2008, 13:38
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Hulit » 10 maja 2009, 23:11

U mnie się wyjaśniło nowe kable maja przebicie :-(

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Lekko grają zawory

Post autor: Francis1982 » 24 cze 2009, 15:23

Witam. Jakieś 2000 km temu wymieniłem pasek z napinaczem w ABK. Zrobiłem tak jak kiedyś przeczytałem na forum, to znaczy dla ułatwienia zdjąłem chłodnicę i przedni pas (były straszne trudności z odkręceniem śrób z koła pasowego ale poszło), zaznaczyłem korektorem na każdym z 3 kółek położenie paska gdy ten był jeszcze napięty, zdjąłem napinacz i pasek. Na nowym pasku zaznaczyłem te same miejsca i założyłem go by "nowe" ślady pokryły się ze starymi. Oczywiście prawa strona musiała zostać wstępnie napięta aby te miejsca się pokryły. Następnie dociągnąłem napinacz (na środku między wałkiem pośrednim, a rozrządu) by pasek mógł się obrócić o 90 stopni. Po jakichś 100-200 km musiałem go dociągnąć, ponieważ się pewnie ułożył. Obroty były nieco niestabilne (2-3 mm na obrotomierzu). Tymczasem po około 1000 km od założenia LPG między 2500-3500 słychać zawory. Na benzynie o wiele ciszej. Kable, świece, kopułka, czujnik temperatury wymienione. Nowa sonda. Krokowiec wyczyszczony benzynką i pendzlem gdzie się dało, nie rozbierałem go. Przepustnica powietrza też wypucowana. Czy może być tego przyczyną nieszczelność uszczelniaczy? Na forum dowiedziałem się że symptomem uszkodzonych uszczelniaczy jest "duszenie" się silnika po odkręceniu korka wlewu oleju. Proszę o jakiekolwiek instrukcje jak to zrobić bez zdejmowania głowicy (o ile się tak da).

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 24 cze 2009, 16:53

Francis1982 pisze:Na forum dowiedziałem się że symptomem uszkodzonych uszczelniaczy jest "duszenie" się silnika po odkręceniu korka wlewu oleju.
1. W ABK po odkręceniu korka silnik się dusi ale to wina łapania "lewego" powietrza i błędnego sygnału do ECU. Jest to normalny objaw.

2. Po wymianie rozrządu byleś sprawdzić zapłon? Ja bym właśnie na to stawiał.

marek008
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2009, 23:13

Post autor: marek008 » 24 cze 2009, 18:12

bardzo możliwe ze zmienił sie kąt wyprzedzenia zapłonu jak mowia koledzy albo głupi zbieg okolicznosc i mogł Ci paśc regulator podcisnieniowy na aparacie zapłonowym, albo tez czasem tak sie dzieje jak jakis wezyk podcisnieniowy spadnie, lub sie gdzies przetrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl