Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Wyciek oleju spod uszczelka pod głowicą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
loth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2009, 20:56

[b4 ABT] Wyciek oleju spod uszczelka pod głowicą

Post autor: loth » 22 maja 2009, 18:43

szukałem dosć długo na forum lecz znalezc nei umialem..
wszyscy dosc mocno sie rozpisują o oleju w zbiorniczku wyrównawczym
o nalocie na bagnecie. itd itp

moje objawy sa takie.. głowica jest suchutka.. no oslona klawiiatury troche umorusana ale to nic.
za to silnik pod glowicą mi sie poci.. idealnie od uszczelkiw dół.
oleju troszke wiecej ubywa ale niemam problemu z olejem w zbiorniczku ani piany zadnej nie ma..
nei zauwazylem tez zadnych zmian w dynamice jazdy ani pracy silnika
odpala od strzału jak wczesniej.. nie zgrzyta nie muli..


moglbym sie dowiedziec co szanowni forumowicze sądzą o takich objawach a raczej o ich braku..

(przepraszam jeli temat sie powtaza ale naprawde nie potrafie znalezc).

Na przyszłość proszę prawidłowo tytułować tematy.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2009, 20:58 przez loth, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 22 maja 2009, 19:03

to samo mam jakis czas temu z prawej strony mniej wiecej po srodku zaczela sie pocic na uszczelce glowicy olej nie kapie nie plynie ale sie poci w zbiorniczku jest ok jak u kolegi wyzej plyn do oleju tez nie wpada pewnie bedzie trzeba zmieniac uszczelke i przy okazji klepiace szklanki i wymeczone uszczelniacze mam nadzieje ze szybko nie padnie do konca uszczelka

krzysiekb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 08 sty 2008, 23:44
Lokalizacja: Bezwola\ lubelskie

Post autor: krzysiekb3 » 22 maja 2009, 19:24

Domyślam się, że chodzi Wam o to uwypuklone miejsce na środku głowicy jest to kanał olejowy nim olej wraca do miski po przesmarowaniu góry bądź gdy go zalewamy. miałem podobnie u siebie i musiałem zrzucać głowice bo silnik już mi się "rozpłakał". Pozdr.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 22 maja 2009, 20:51

loth pisze:głowica jest suchutka.. no oslona klawiiatury troche umorusana ale to nic.
za to silnik pod glowicą mi sie poci.. idealnie od uszczelkiw dół.
Wszystko wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Jednak nie jest to taki proste, gdyż czasem może z innego miejsca olej wyciekać i np. kapać w to miejsce, w którym go widzisz. Obejrzyj wszystko dokładnie. Sprawdź czy na 100% nie kapie np. spod uszczelki klawiatury zaworów. Obejrzyj jak wygląda blok z tyłu. Sprawdź czy CI nie kapie spod filtra oleju bądź jego podstawy.

O jakim dokładnie miejscu mówimy? Czy to przypadkiem nie pojawiło się przy wymianie oleju? Być może mechanik rozlał Ci olej z filtra na silnik i stąd ta plama?

Powycieraj wszystko dokładnie i wtedy zacznij obserwować. Najlepiej byłoby zmyć ten olej np. zmywaczem do hamulców Normfest. Nim wystarczy tylko popsikać i czekać aż olej sam spłynie.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 23 maja 2009, 00:39

loth pisze:nei zauwazylem tez zadnych zmian w dynamice jazdy ani pracy silnika
odpala od strzału jak wczesniej.. nie zgrzyta nie muli..
strzału?pioruna? :lol: :lol:
Sory za OT ale nie mogłem się powstrzymać :-P

A czy wogóle zauwarzyłeś jakś znaczny ubytek oleju czy standardowo?zalewałeś ostatnio jakiś inny olej?Jeśli to byłaby uszczelka pod głowicą to myslę że silnik by ci się mulił na wysokich obrotach i moc znacznie spadła :-/
Może być tak jak grze napisał że to tylko plama powierzchniowa ;-)

loth
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 23 kwie 2009, 20:56

Post autor: loth » 23 maja 2009, 09:14

mowimy o stronie od filtra powietrza zaraz przy tym najbardziej zewnetrznym cylindrze
chociaz moze dalej tez tak jest.. lecz filtr zaslania... zrobie zdjecie dzisiaj i dokleje do tego postu..

rozmawialem dzisiaj przy okazzji meczu z mechanikiem i pokazalem mu co jest grane.. poweidzial ze absolutnie to nie ebdzie uszczelka najprawdopodobniej to bedzie zimmering (czy jak to sie tam pisze) olej ucieka tamtedy a pęd poweitrza roznosi to wzdloz szczeliny miedzy glowicą a silnikiem. ;)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 24 maja 2009, 08:35

Loth to u ciebie pół biedy.U mnie poci się delikatnie po stronie gdzie są świece i raczej na 100% z uszczelki na szczęście nic nie kapie tylko jest wilgotna trochę i później od tego pocenia, zrobiła się smuga mokra na dolnej części silnika

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 30 paź 2010, 18:59

Pozwolę sobie na podłączenie do tematu. Mnie również dotyczy problem pocącej się uszczelki pod głowicą i to dokładnie w miejscu kanału olejowego co olej spływa do miski olejowej. W moim przypadku spowodowane to było wymianą termostatu. Od tego też momentu silnik pracuje w temperaturze 80~90`C, przy czym wcześniej max 50`C. Stąd też przyrost temperatury spowodował uszkodzenie uszczelki.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 30 paź 2010, 19:15

Kazde znane mi ABT sie tak poci.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 paź 2010, 19:32

karolas123 pisze:Kazde znane mi ABT sie tak poci.
moje się nie poci.

to zdjęcie jest strasznie niewyraźne. trudno coś więcej powiedzieć.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 30 paź 2010, 19:37

Predzej czy pozniej zacznie.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 31 paź 2010, 12:22

karolas123, nie nabijaj bezsensownych postów, ok?

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 02 lis 2010, 09:07

to nie jest bezsensowny post moim zdaniem, prędzej czy później każda uszczelka się podda. Nie wiem tylko czy warto rwać głowicę jeśli tylko się delikatnie poci na zewnątrz. To, że uszczelka puściła po zewnętrznej stronie nie oznacza wcale, że zaraz puści pomiędzy garami czy pomiędzy chłodzeniem a smarowaniem... Ja bym tego nie ruszał, a mechanior albo niepełnosprytny w sztuce albo chce Cię nabić na dodatkowe koszty, ALBO wyczaił coś czego nie widzisz, i chce Ci naprawić skoro już do niego trafiłeś nie mówiąc tego w prost tylko "owijając w bawełnę".

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 02 lis 2010, 19:20

Witam
Pozwolę sobie również na podłączenie do tematu. Otóż w moim przypadku poci mi się uszczelka pod głowicą po prawej stronie pod króćcem wody mniej więcej na długości kilku centymetrów. Z początku myślałem że to z króćca cieknie choć do końca tego nie wykluczam. Rano jak sprawdzałem ten króciec to nie stwierdziłem żadnego wycieku i jest suchy. Czy możliwe jest że podczas pracy i jak rozgrzeje się silnik może cieknąć z króćca płyn, czy raczej powoli wychodzi olej na tej długości. Proszę o kolegów w tej sprawie.
Pozdrawiam
Skibi

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 02 lis 2010, 21:11

prędzej po rozgrzaniu silnika zacznie ci cieknąć niż na postoju na zimnym i to jest oczywiste ;-) jeśli masz jakieś dobre dojście weź talk lub po prostu mąke i na zimnym silniku przed odpaleniem posyp w miejscu gdzie poejrzewasz wyciek no i ten cały krocieć.Gdy silnik się rozgrzeje będziesz dokładnie widział skąd cieknie bo gadaniem nic tu nie pomorzemy :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl