[B4 2.0 ABT LPG] "swist" silnika w czasie dodawani
[B4 2.0 ABT LPG] "swist" silnika w czasie dodawani
witam mam nastepujacy prblem od jakiegos czasu jak silnik mi sie nagrzeje slychac dziwny "swist" jak dodaje gazu i to na luzie i w czasie jazdy. na zimnym silniku wszystko chodzi dobrze dopiero po przejechaniu kilku km zaczyna coraz bardziej swiszczec:P ost wymienialem paski lacznie z rozrzadem bo myslalem ze jest to tym spowodowane ale dzis odebralem auto od mechanika i jak zajechalem do domu (ok 5 km) silnik juz nie chodzil normalnie tylko wydawal ten denerujacy mnie troche dzwiek... mam pytanie czy ktos wie czym to moze byc spowodowane??
Wg mnie za bardzo naciągniety pasek rozrządu świszczy rolka napinacza.
Na początek spróbój popuscić naciag pasków klinowych i/lub wielorowkowych
Jeśli to nie pomoże trzeba będzie popuscić naciąg paska rozrządu.
Możliwe też jest ze swiszczą łożyska altenatora, łożysko pompy wody, pompa wspomagania (czesto niski poziom płynu wspomagania powoduje świst zwłaszcza jak sie rozgrzeje) ewentualnie lożysko kompresora klimy jesli jest klima.
Do zdiagnozowania usterki szumiących łożysk uzyj drewnianego trzonka np taki jak od młotka.
Na pracującym silniku:
Przykładasz trzonek do np alternatora i do drugiego konca dokładasz rękę (sródręcze - tam gdzie linia życia itp itd) i do przyłożonej ręki dotykasz uchem.
Wtedy doskonale słychać czy łożysko szumi
różnica szumu/świstu/drganaia dobrego łożyska a zużytego jest wyraźna.
Często też sprzęgło lubi świszczeć a dokładniej łozysko wyciskowe.
Na początek spróbój popuscić naciag pasków klinowych i/lub wielorowkowych
Jeśli to nie pomoże trzeba będzie popuscić naciąg paska rozrządu.
Możliwe też jest ze swiszczą łożyska altenatora, łożysko pompy wody, pompa wspomagania (czesto niski poziom płynu wspomagania powoduje świst zwłaszcza jak sie rozgrzeje) ewentualnie lożysko kompresora klimy jesli jest klima.
Do zdiagnozowania usterki szumiących łożysk uzyj drewnianego trzonka np taki jak od młotka.
Na pracującym silniku:
Przykładasz trzonek do np alternatora i do drugiego konca dokładasz rękę (sródręcze - tam gdzie linia życia itp itd) i do przyłożonej ręki dotykasz uchem.
Wtedy doskonale słychać czy łożysko szumi
różnica szumu/świstu/drganaia dobrego łożyska a zużytego jest wyraźna.
Często też sprzęgło lubi świszczeć a dokładniej łozysko wyciskowe.