[B4 1,6 ADA] Działa bez halla
[B4 1,6 ADA] Działa bez halla
Witam.
Jakiś czas temu miałem problem z autem. Mechanik rzekomo wymienil czujnik halla i sonde lambde. Jeden problem zniknął ale pojawił sie drugi. Gdy auto jest rozgrzane są problemy z odpalaniem, choć nie zawsze... W upały to musze kręcić jakies 10-12 razy. Auto dosyć dużo pali. Zauważyłem, ze jak odepnę czujnik halla to nie ma zadnej róznicy. Auto odpala i pracuje normalnie (cud). Co to może być i co ten majster mogł wyczarować? Nie mam zamiaru oddawać mu ponownie auta bo bedzie u niego stało znowu 2 tygodnie i odwali jeszcze jakis bubel... Ktoś może miał podobny problem?
Proszę o rade.
Pozdrawiam
Jakiś czas temu miałem problem z autem. Mechanik rzekomo wymienil czujnik halla i sonde lambde. Jeden problem zniknął ale pojawił sie drugi. Gdy auto jest rozgrzane są problemy z odpalaniem, choć nie zawsze... W upały to musze kręcić jakies 10-12 razy. Auto dosyć dużo pali. Zauważyłem, ze jak odepnę czujnik halla to nie ma zadnej róznicy. Auto odpala i pracuje normalnie (cud). Co to może być i co ten majster mogł wyczarować? Nie mam zamiaru oddawać mu ponownie auta bo bedzie u niego stało znowu 2 tygodnie i odwali jeszcze jakis bubel... Ktoś może miał podobny problem?
Proszę o rade.
Pozdrawiam
Rzekomo czyli nie wiadomo czyli mógł równie dobrze nic nie wymieniaćBvartek pisze:Mechanik rzekomo wymienil czujnik halla i sonde lambde.
Cewkę sprawdzałeś?Bvartek pisze:Gdy auto jest rozgrzane są problemy z odpalaniem, choć nie zawsze... W upały to musze kręcić jakies 10-12 raz
Jesteś pewien,że to napewno czujnik halla odpinasz?Bvartek pisze:Zauważyłem, ze jak odepnę czujnik halla to nie ma zadnej róznicy. Auto odpala i pracuje normalnie (cud).
Dokładnie, mógł równie dobrze nic nie wymieniać, ale jednak coś usunęło problem z którym do niego przyjechałem.adam28k pisze:Rzekomo czyli nie wiadomo czyli mógł równie dobrze nic nie wymieniaćBvartek pisze:Mechanik rzekomo wymienil czujnik halla i sonde lambde.Cewkę sprawdzałeś?Bvartek pisze:Gdy auto jest rozgrzane są problemy z odpalaniem, choć nie zawsze... W upały to musze kręcić jakies 10-12 razJesteś pewien,że to napewno czujnik halla odpinasz?Bvartek pisze:Zauważyłem, ze jak odepnę czujnik halla to nie ma zadnej róznicy. Auto odpala i pracuje normalnie (cud).
Nie sprawdzałem cewki. Jak tego dokonać i z czym to sie je?
Na 100% jest to czujnik halla, sprawdzaliśmy we 3-ch i nikt nie mogł wyjść z podziwu jak to możliwe - cud. Poza tym do aparatu zapłonowego jest doprowadzona tylko jedna wtyczka, którą to właśnie odpinałem. Patrzyłem czy może gdzieś pod tą wtyczką nie ma kabli ale niestety nie...
[ Dodano: 2009-09-02, 23:47 ]
Wieczorem przypomniało mi się, ze po odbiorze od mechanika wykładzina od strony pasażera była źle zamontowana co dało mi do myślenia, ze "mechanik" musiał cos dłubać przy komputerze. Tak więc rozebrałem wykładzine i dobrałem się do kompa. Okazało się, ze przy jednej z kostek jest zwój ok. 7-8 czarno-zółtych przewodów dodatkowo podpiętych z jednym czarnym i zalanych w jedną całość czymś wyglądającym jak cyna (oczywiście nie jest to w zaden sposób podpięte do kompa). Miernikiem sprawdziłem przejśćie od wtyczki halla pod maską i okazało się, ze jeden z tych przewodów prowadzi właśnie do tych spiętych w kupe kabli przy kompie, drugi z wtyczki od halla pod maską wychodzi przy kompie tą samą wiązka i jest do niego wpięty, 3-ciego z wtyczki brązowo-białego nie udało mi się zlokalizować przy kompie.
Moje pytanie brzmi. Czy tak ma być i czy może to mieć wpływ na to, ze odpalam z odłączonym halla?
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Aż tak ostrych słów nie będę używał ale Hall + lambda mniej niż dwie stówy <hmm> nic dodać nic ująć.BogdanC pisze:Mechanik Cię prawdopodobnie oszukał. Pisałeś na p.w. że za wymianę lambdy i halla zapłaciłeś sto parę złotych - to jak na mój gust trochę mało.Jedź do niego niech wyjaśni sprawę! Druga sprawa gdzie ty masz komputer? Ja mam pod tylną kanapą. Pozdrowienia.
Natomiast jeśli chodzi o odpięcie halla to niemożliwe aby zapalał (brak iskry) no chyba że "ropniok" :lol: .
Bogdan pod kanapą jest komputer od ABS od sterowania silnikiem jest pod zespołem nagrzenicy nad nogami za schowkiem po stronie pasażera.
A może to wina czujnika temperatury , wskazywałoby na to trudne uruchamianie silnika jak ciepły i nadmierne zużycie paliwa. Nie zaszzkodziłoby sprawdzić regulator ciśnienia paliwa.