[80 b4 2.0 16V ACE Pb+Lpg] olej spod korka
[80 b4 2.0 16V ACE Pb+Lpg] olej spod korka
Witam Kolegów!
Mam mały problemik , wywala mi olej spod korka wlewu oleju. Co może byc przyczyną? Stary korek? Czy może gdzieś coś jest przytkane? Poza tym jak silnik się nagrzeje to z kratek nawiewu czuc smród spalenizny, podejrzewam że to ten olej się przypieka który wywala na pokrywę. Zauważyłem , że poci się też przy filtrze oleju , pewnie do wymiany ta okrągła uszczelka przy mocowaniu filtra.
Mam mały problemik , wywala mi olej spod korka wlewu oleju. Co może byc przyczyną? Stary korek? Czy może gdzieś coś jest przytkane? Poza tym jak silnik się nagrzeje to z kratek nawiewu czuc smród spalenizny, podejrzewam że to ten olej się przypieka który wywala na pokrywę. Zauważyłem , że poci się też przy filtrze oleju , pewnie do wymiany ta okrągła uszczelka przy mocowaniu filtra.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdź czy nie masz zatkanego odpowietrzania silnika i skrzyni korbowej (odmy). Korek wlewu oleju dobrze by było wymienić koszt jest nieduży. Co do zapachy spalenizny to pewnie olej który wywala z pod korka spływa na kolektor wydechowy i tam się pali. Obejrzyj jeszcze czy nie leje się mocno z pod pokrywy wałków rozrządu.
Mi pomoglo dokladne wyczyszczenie korka z oleju oraz wyjecie z niego uszczelki i wyczyszczenie jej i korka pod nia a potem zlozenie suchutkiego i zakrecenia ale jak znow sie oblal olejem i odkrecilem to historia sie powtarzala, tez mi tu cos nie gra, trzeba zajrzec w odme. dla tych co nie wiedza to sitko w odmie jest w jej metalowym odcinku na wysokosci filtra oleju.
Wykręć podstawę odmy a sam zobaczysz jaka masakra się tam dzieje, pewnie jest zatkana i ciśnienie wywala olej przez sparciałą uszczelkę korka. Ja wyjmowałem metalową rurkę odmy i niby była w miarę czysta ale kiedy odkręciłem podstawę odmy to oniemiałem na widok asfaltu w odmie, po przeczyszczeniu dopiero zaczeło dmuchać z odmy której już nie łączyłem z dolotem tylko załorzyłem catch tank-a i cały syf teraz zbiera się w zbiorniczku. <ok> <ok> <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz rysunek jak idą węże do odmy, sprawdź czy nie pękł ten idący do skrzyni korbowej bo to może z niego ciec a nie z filtra oleju. Możliwe że w silniku 16V kolektor może przeszkadzać w dobraniu się do odmy.
Źródło: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1153935/ - pod tym adresem jest opisane które części występują w silniku ACE.
Źródło: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1153935/ - pod tym adresem jest opisane które części występują w silniku ACE.
cztery możliwości:wojtbert pisze:Dzięki koledzy , bardzo mi pomagacie. Jak najlepiej dostac sie do tej odmy , z kanału? I w którym miejscu ona znajduje , bezpośrednio nad filtrem oleju? Wczoraj oglądałem silnik z góry i z dołu , zuważyłem ,że silnik jest mokry przy filtrze oleju i pod kopułką aparatu zapłonowego
-albo rozszczelniła sie chłodnica oleju :idea:
-albo uszczelka w chłodnicy już popuszcza
- albo uszczelka filtra oleju kiepska i nie dociska do rantu chłodniczki :-|
- albo rozszczelnił sie czujnik oleju zaraz pod aparatem załonowym pod filtrem oleju <ok>
zdejm osłonę silnika, wejdz do kanału, wytrzyj czyjnik, filtr, chłodniczkę, odpal auto i obserwuj gdzie cieknie, nie musi od razu może dopiero kiedy nagrzeje sieolej i stanie się rzadszy <ok> <ok> <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
wojtbert, jak masz filtr oleju to nad nim sa dwie rorki metalowe w plastiku spiete na ktorym pisze Front-> czy jakos tak, ta gorna rorka to odma zaczyna sie po lewej stronie od filtra oleju jak pisze kolega wyzej, wyjmujesz zabezpieczenie i wyciagasz poprostu ja z bloku, na niej powinien byc oring jak nie ma to zostal w miejscu w bloku to go wyjmij i zaloz na rurke odmy, za blokiem od strony grodzi jak zawwija ta rurka to masz gumowy lacznik i opaske, poluzuj ja i tam rozlacz calosc i wyjmij ta rurke, jak zajrzysz w ta rurke od strony tego gumowego lacznika to powinno byc widac takie jak by sitko z drucikow, wyjmij je dokladnie wymyj a sama rurke wez jakid gietki w miare drut i wyskrob w srodku dokladnie najlepiej przeciagajac drut z jednej strony w druga z czyms w rodzaju szczotki albo pozwijanych drucikow tak zeby dobrze scianki wyskrobalo w srodku. Mozliwe ze jest ta rurka w srodku sporo oblepiona. Po wszytkim wymyj dokladnie wysusz a to sitko z drucikow wloz spowrotem ale tak aby nie zaslonilo takiego malego krucca odchodzacego w bok z tej rurki, jak wyjmiesz bedziesz wiedzial o co chodzi.
witam, dzisiaj zabrałem się za czyszenie tej nieszczęsnej odmy. Zacząłem od lewej strony , była przymocowana za pomocą opaski zaciskowej do takiego plasikowego elementu( jego też odkręciłem i wyczysciłem) , ten z koleji do bloku silnika. Następnie prawa strona , wystarczyło poluzowac zacisk i odma wyszła. To co zobaczyłem w środku przeszło moje najśmielsze oczekiwania , prześwit rurki wynosił jakieś 2mm od strony bloku silnika. Odma zawalona jakimś piachem z olejem. Co dziwne nie było tam sitka. Rurke czyścilem starą linką rowerową , którą postrzępiłem na jednum końcu tak aby ładnie zdrapywała syf ze ścianek , potem przepłukałem benzyną i wysuszyłem. Dzięki koledzy za pomoc . Pozdrawiam!
[ Dodano: 2010-03-12, 15:11 ]
witam kolegów!
powrócił problem wywalania oleju spod korka , odma była czyszczona na jesieni , korek wlewu nowy , co jeszcze moge zrobic żeby nie wywalało oleju? czy wogóle można jeszcze coś zrobić? może zalać inny olej teraz jest mobil 10W/40
[ Dodano: 2010-03-12, 15:11 ]
witam kolegów!
powrócił problem wywalania oleju spod korka , odma była czyszczona na jesieni , korek wlewu nowy , co jeszcze moge zrobic żeby nie wywalało oleju? czy wogóle można jeszcze coś zrobić? może zalać inny olej teraz jest mobil 10W/40