Witam jestem tu nowy, także nie proszę krzyczeć
Posiadam od niedawna audi 80 B3 1.8 90km + LPG
I mam kilka związanych z nią problemów...
1. Zbyt duże zużycie oleju wg. mnie. Gdy kupiłem auto stan oleju był ok. Przejechałem lekko ponad 1000 km i zauważyłem zbyt duży ubytek.. musiałem dolać 1l. Silnik jest suchy, nie zaobserwowałem żadnych wycieków bądź plam. Nie zauważyłem też żeby kopcił.
2. Obroty... czytałem, że sporo osób ma z tym problem.. u mnie wygląda to tak, (nie wspominając, że nieraz nie chce zapalić, niekiedy zaskoczy dopiero za 3-6 razem..) obroty na benzynie są za niskie.. ale to pewnie kwestia wyregulowania, natomiast na gazie raz jest dobrze a nieraz spadną tak nisko, że auto całe się trzęsie, prawie gaśnie. Zawsze odpalam na benzynie i czekam aż się nagrzeje i dopiero przełączam na LPG. Dzieje się to tylko na biegu jałowym, podczas jazdy wszystko jest okej.
3. Temperatura... od początku było tak, że autko szybko nagrzewało się do 90 st.C i taką temp. trzymało, przy tych 90 załączał się od razu wentylator, ale gdy tylko wskazówka spadła lekko poniżej 90 to się wyłączał. Wydaje mi się, że trochę za szybko się załącza, nawet podczas stania na światłach przy krótkiej jeździe już go słyszałem, a ostatnio też zauważyłem, że podczas jazdy wskazówka w ogóle się nie podniosła.. albo podnosiła i spadała.
poradźcie co mu może dolegać i postaram się to zrobić bo nie znam się na tym za dobrze
[B3 JN+ LPG] kilka porblemów do rozwiązania
[B3 JN+ LPG] kilka porblemów do rozwiązania
Ostatnio zmieniony 05 maja 2010, 09:53 przez krychuuu, łącznie zmieniany 2 razy.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Co do pierwszego pytania to troszkę dużo bierze oleju pewnie wymiana uszczelniaczy zaworów pomogła by dobrze by było sprawdzić ciśnienie w cylindrach czy jest równe na wszystkich cylindrach autko nie dymi na niebiesko :?:
Natomiast pytanie 3 to że szybko sie wentylator włącza i jak lekko wskazówka spadnie to się wyłącza to jest normalne a co do samego wskażnika temperatury na desce jest czujnik który odpowiada za te wskazanie
Natomiast pytanie 3 to że szybko sie wentylator włącza i jak lekko wskazówka spadnie to się wyłącza to jest normalne a co do samego wskażnika temperatury na desce jest czujnik który odpowiada za te wskazanie
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
1. Jak uszczelniacze nie pomogą to sprawdź czy nie masz zatkanej odmy. Z oleju tworzy się bezwodnik który osadza się także w odmie i zapowietrza skrzynię korbową. Podczas pracy silnika olej się wtedy pieni co podnosi jego stan i spala się w cylindrach.
2. Jak ciśnienie na cylindrach będzie mniej więcej równe i wyżej 10 to sprawdź jeszcze wtryskiwacz rozruchowy (jeżeli masz K-jetronica mechaniczny wtrysk). Takie ustrojstwo pod kolektorem ssącym. Jak dostaje prąd to powinien puszczać paliwo, jak nie to powinien utrzymać 3,2atm.
Co do niskich obrotów to pewnie gaz do regulacji. Zdaje się że masz mechaniczny wtrysk K-Jetronic - więc system podtrzymywania obrotów biegu jałowego nie działa ci na gazie. I trzeba podkręcić mu troszkę obroty jałowego.
3. Co do temperatury to nie przejmował bym się tym zjawiskiem. Puki chłodzi i silnik się nie przegrzewa to powinieneś się cieszyć że ci się autko szybko będzie grzało w zimie.
2. Jak ciśnienie na cylindrach będzie mniej więcej równe i wyżej 10 to sprawdź jeszcze wtryskiwacz rozruchowy (jeżeli masz K-jetronica mechaniczny wtrysk). Takie ustrojstwo pod kolektorem ssącym. Jak dostaje prąd to powinien puszczać paliwo, jak nie to powinien utrzymać 3,2atm.
Co do niskich obrotów to pewnie gaz do regulacji. Zdaje się że masz mechaniczny wtrysk K-Jetronic - więc system podtrzymywania obrotów biegu jałowego nie działa ci na gazie. I trzeba podkręcić mu troszkę obroty jałowego.
3. Co do temperatury to nie przejmował bym się tym zjawiskiem. Puki chłodzi i silnik się nie przegrzewa to powinieneś się cieszyć że ci się autko szybko będzie grzało w zimie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 maja 2010, 15:11
- Lokalizacja: okolice Poznania
Witam
mam ten sam silnik (a przynajmniej według tematu na forum ze zdjęciami silników tak by wynikało bo wygląda identycznie ) i również mam drobne problemy z gazem. Mam skrzynie automatyczna i na Neutralu generalnie nie ma problemów, ale na DRIVE przy małych prędkościach, przy zatrzymaniu się na stopie, albo przy jeździe po nierównym terenie (większe opory toczenia) silnik czasami gaśnie, zwłaszcza jeśli na gaz przełączyłem dopiero chwile temu. Podczas szybkiej jazdy nie ma problemów. Odpalam go zawsze na benzynie i na gaz przełączam dopiero jak temp. dojdzie do 70-90stopni.
Byłem na regulacji u gaziarza, ale to chyba żaden spec, bo powiedział ze na tym silniku na monowtrysku i tak za chwile się rozreguluje na nowo
Dodam też, że tuż po odpaleniu na benzynie samochodem też trochę trzęsie przez chwile (powiedziałbym nawet że to pojedynczy wstrząs), ale to podobno przez skrzynie..
jaka jest Wasza opinia? Czy da sie to jakoś wyregulować, czy tak po prostu musi byc?
mam ten sam silnik (a przynajmniej według tematu na forum ze zdjęciami silników tak by wynikało bo wygląda identycznie ) i również mam drobne problemy z gazem. Mam skrzynie automatyczna i na Neutralu generalnie nie ma problemów, ale na DRIVE przy małych prędkościach, przy zatrzymaniu się na stopie, albo przy jeździe po nierównym terenie (większe opory toczenia) silnik czasami gaśnie, zwłaszcza jeśli na gaz przełączyłem dopiero chwile temu. Podczas szybkiej jazdy nie ma problemów. Odpalam go zawsze na benzynie i na gaz przełączam dopiero jak temp. dojdzie do 70-90stopni.
Byłem na regulacji u gaziarza, ale to chyba żaden spec, bo powiedział ze na tym silniku na monowtrysku i tak za chwile się rozreguluje na nowo
Dodam też, że tuż po odpaleniu na benzynie samochodem też trochę trzęsie przez chwile (powiedziałbym nawet że to pojedynczy wstrząs), ale to podobno przez skrzynie..
jaka jest Wasza opinia? Czy da sie to jakoś wyregulować, czy tak po prostu musi byc?