[B3 2.0 3A] Jakie powinno być ciśnienie oleju ??
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
[B3 2.0 3A] Jakie powinno być ciśnienie oleju ??
Witam. Zastanawiam się jakie powinno byś ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku w w/w silniku. U mnie jest 1,5 bara, a czasem nawet 1 bar. Wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów na gumowa elringa, bo stara sączyła jednak ciśnienie bez zmian. Korek wlewu oleju jest tez pęknięty jednak chyba przez niego to to nie jest. Ma ktoś jakieś pomysły :?: Silnik śmiga na mobilu mineralnym od 13 lat. I teraz pytanie czy mogę go zmienić na półsyntetyka Castrola lub jakiś inny dobry olej :?: Jedni mechanicy gadają, że wypłuka uszczelki itp. Czy to prawda czy jakiś stereotyp :?:
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Filtr oleju marki filtron z katalogu wybierany i pasuję do 3A.aldi pisze:Może masz filtr oleju zły czytałem o przypadkach świecenia się kontrolki ciśnienia oleju, winny był filtr oleju.
Tak na dodatkowych zegarach. Musiał bym się przejechać na sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Jeśli okaże się w normie to winna jest pompa oleju :?: Czy da się ją regenerować czy tylko wymiana na nową i jakie są jej koszta :?:aldi pisze:Jak sprawdzałeś ciśnienie? Na dodatkowych wskaźnikach?
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Dzisiaj coś latało mi ciśnienie oleju na zimnym jak i na ciepłym. Na zimnym ciśnienie skakało między 4-5 bar. A na ciepłym 1-1,5 a czasem były 2 bary ale to na chwilkę. Jak myślicie to wina pompy oleju :?: Czy da się ją regenerować:?:, bo w używkę się nie chcę achać, bo nie wiadomo w jakim stanie, a toprana nie kupię, bo to szajs jak ch... jak i pozostałe ich wyroby.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Ok tylko jak sprawdzić czy to tylko zawór czy cała pompa :?: Według mnie cała pompa, bo jednak dawno nie było 2 barów na wolnych obrotach na ciepłym :evil: Silnik słychać jak jest zimny ale to normalnie, bo jak się rozgrzeje oprócz kończącego się łożyska alternatora nic nie słychać. Dodam jeszcze, ze uszczelka pod głowicą jest w bdb stanie, bo ani nie ubywa mi oleju, ani płynu chłodzącego jak i nie ma w zbiorniczku wyrównawczym żadnej mieszaniny oleju z płynem. Jak i nic się pod nią nie poci, a uszczelka oryginalna od nowości więc chyba to dobrze wróży :mrgreen: Wracając do tematu to nie orientuje się ktoś czy można i gdzie zregenerować pompę :?:karolas123 pisze:Myślę, że to własnie jak koledzy mówią pompa oleju a dokładnie może to być zacinający się zawór bezpieczeństwa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja bym radził najpierw sprawdzić ciśnienie oleju zwyczajnym analogowym manometrem bo wiarygodność wskazań zegarów w co najmniej 20 letnim aucie jest raczej niska.
Pompa oleju ma numer:
026115105A
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/1988/71/49/765460/
Na sklep intercars kosztuje blisko 600zł firmy FEBI BILSTEIN (topran 130zł) tyle samo mówili mi kiedyś w warsztacie.
Tutaj: http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/1988/71/49/764445/ pod 19 jest jeszcze jakiś zawór regulacji ciśnienia.
Pompa oleju ma numer:
026115105A
http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/1988/71/49/765460/
Na sklep intercars kosztuje blisko 600zł firmy FEBI BILSTEIN (topran 130zł) tyle samo mówili mi kiedyś w warsztacie.
Tutaj: http://etka.auto2.ru/epc/cat/au/A80/1988/71/49/764445/ pod 19 jest jeszcze jakiś zawór regulacji ciśnienia.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Ok wybiorę się na stację diagnostyczną i mi może to sprawdzą jak będą mieli sprzęt do tego.aldi pisze:Ja bym radził najpierw sprawdzić ciśnienie oleju zwyczajnym analogowym manometrem bo wiarygodność wskazań zegarów w co najmniej 20 letnim aucie jest raczej niska.
Niestety 600 zł na to nie poświęcę, a toprana nie kupię bo to badziewie jest :-x Możesz mi jeszcze podać jakieś screeny z tych foto z pompa oleju i zaworem regulacji ciśnienia, bo nie mam konta na tej stronce Może da się to regenerować nie wie ktoś :?:aldi pisze:Na sklep intercars kosztuje blisko 600zł firmy FEBI BILSTEIN (topran 130zł) tyle samo mówili mi kiedyś w warsztacie.
Tutaj: http://etka.auto2.ru/epc/...8/71/49/764445/ pod 19 jest jeszcze jakiś zawór regulacji ciśnienia.
PS. aldi a Ty co zrobiłeś :?: Kupiłeś pompę Febi Bilstein czy toprana :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Moduł AC był fabrycznie czy sam go montowałes? ta kontrolka zapala sie jak właczysz zapłon?? (czasem tez tak mam) ale jak uruchomisz silnik powinna zgasnąc.
Gdy olej jest zimny to cisnienie jest w granicach 5 bar na jałowych obrotach, ale to wina temperatury oleju ktory jest gesty, jak olej nabierze temperatury roboczej będzie rzadszy i cisnienie powinno zejsc do 2 bar na wolnych obrotach
Gdy olej jest zimny to cisnienie jest w granicach 5 bar na jałowych obrotach, ale to wina temperatury oleju ktory jest gesty, jak olej nabierze temperatury roboczej będzie rzadszy i cisnienie powinno zejsc do 2 bar na wolnych obrotach
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Sam go dokładałem.xxtomek pisze:Moduł AC był fabrycznie czy sam go montowałes?
Tak i jak włączę silnik też i cały czas mi to sygnalizuję nawet jak mi się olej do 90 stopni zagrzeje.xxtomek pisze:ta kontrolka zapala sie jak właczysz zapłon??
Na zimnym silniku też mam 5 bar jednak kiedy się zagrzeje ciśnienie wynosi 1 bar lub 1,5 a czasami skacze miedzy 1, a 1,5 bara.xxtomek pisze:Gdy olej jest zimny to cisnienie jest w granicach 5 bar na jałowych obrotach, ale to wina temperatury oleju ktory jest gesty, jak olej nabierze temperatury roboczej będzie rzadszy i cisnienie powinno zejsc do 2 bar na wolnych obrotach