[80 B4 ABK] - kompeksowa regulacja ABK
[80 B4 ABK] - kompeksowa regulacja ABK
Witajcie,
Przeglądając grupę wymyśliłem sobie stworzenie tzw. „check list „ dla silnika ABK w formacie doc.( nie mylić ze znanym adminem
Dokument mógłby stanowić uporządkowane procedury sprawdzenia motoru w przypadku niedomagań lub bezpośrednio po zakupie wymarzonego pojazdu.
Mógłby również pomóc w dyskusjach ze „specjalistami” z warsztatów.
Zawierałby w kolejności , pozycję do weryfikacji , jej lokalizację w aucie , nr katalogowy , „dolegliwości „które powoduje, sposób sprawdzenia, sposób wymiany naprawy, uwagi(gdzie kupic , za ile itp.)
Do jego stworzenia potrzebna będzie weryfikacja i pomoc wyjadaczy z grupy.( W chwili obecnej mam pościągane posty, które będą stanowiły podstawę dokumentu) .
Po opracowaniu danego zagadnienia rozesłałbym plik do weryfikacji dla chętnym do współpracy.
Zakładam również ze plik będzie stanowić szablon dla innych popularnych jednostek.
Jeżeli jednak takie „cóś” istnieje wtedy proszę o link.
Poniżej moja lista zagadnień, które pójdą na pierwszy ogień.
Poza wymianą płynów , świec ,oleju , wycieraczek itp. Bezpośrednio po zakupie lub w przypadku niedomagań sprawdzamy ( kolejność będzie ulegać zmianie )
1. Test vagiem – nie mogę znaleźć wzorcowych bloków pomiarowych, a podobno gdzieś są
2. Kopułka i palec rozdzielacza, czujnik halla
3. Ustawienie zapłonu
4. pompa paliwa – kontrola cisnienia
5. Kable WN i cewka
6. Czujnik temperatury płynu
7. Przekaźnik nr 30
8. TPS – mam parę postów, ale nie wiem czym to ugryźć
9. Silnik krokowy
10. Przepływomierz
11. termostat
12. Czyszczenie i regulacja przepustnicy
13. Sonda lambda – jest artykuł w centrum
Nie jestem na razie za mocny w powyższych tematach , ale jak poczytam, uporządkuję wiedzę i pogrzebie w mojej niuni to doznam olsnienia.
P.S
Jakiś czas temu nabyłem drogą kupna moją faworytę B4 ABK 95, klimatronik , szyber, immmo itp.
Pomiędzy zakupem w pozdzierniku 2009, czułym spotkaniem z Transitem, a chwilą obecną , wymieniłem płyny ustrojowe , zainwestowałem w zawieszenie, założyłem AC/ BC ( profi opis na grupie) , kierę od A4 S Line i zhamowałem się do 112kM
Palę 7.2 l w trasie przy 120km/h i 14.5 w mieście :shock:
Teraz jest VAg i soft( niestety na razie brak garażu i wiedzy jak go obsłużyć)
Pozdrówka Solek
Przeglądając grupę wymyśliłem sobie stworzenie tzw. „check list „ dla silnika ABK w formacie doc.( nie mylić ze znanym adminem
Dokument mógłby stanowić uporządkowane procedury sprawdzenia motoru w przypadku niedomagań lub bezpośrednio po zakupie wymarzonego pojazdu.
Mógłby również pomóc w dyskusjach ze „specjalistami” z warsztatów.
Zawierałby w kolejności , pozycję do weryfikacji , jej lokalizację w aucie , nr katalogowy , „dolegliwości „które powoduje, sposób sprawdzenia, sposób wymiany naprawy, uwagi(gdzie kupic , za ile itp.)
Do jego stworzenia potrzebna będzie weryfikacja i pomoc wyjadaczy z grupy.( W chwili obecnej mam pościągane posty, które będą stanowiły podstawę dokumentu) .
Po opracowaniu danego zagadnienia rozesłałbym plik do weryfikacji dla chętnym do współpracy.
Zakładam również ze plik będzie stanowić szablon dla innych popularnych jednostek.
Jeżeli jednak takie „cóś” istnieje wtedy proszę o link.
Poniżej moja lista zagadnień, które pójdą na pierwszy ogień.
Poza wymianą płynów , świec ,oleju , wycieraczek itp. Bezpośrednio po zakupie lub w przypadku niedomagań sprawdzamy ( kolejność będzie ulegać zmianie )
1. Test vagiem – nie mogę znaleźć wzorcowych bloków pomiarowych, a podobno gdzieś są
2. Kopułka i palec rozdzielacza, czujnik halla
3. Ustawienie zapłonu
4. pompa paliwa – kontrola cisnienia
5. Kable WN i cewka
6. Czujnik temperatury płynu
7. Przekaźnik nr 30
8. TPS – mam parę postów, ale nie wiem czym to ugryźć
9. Silnik krokowy
10. Przepływomierz
11. termostat
12. Czyszczenie i regulacja przepustnicy
13. Sonda lambda – jest artykuł w centrum
Nie jestem na razie za mocny w powyższych tematach , ale jak poczytam, uporządkuję wiedzę i pogrzebie w mojej niuni to doznam olsnienia.
P.S
Jakiś czas temu nabyłem drogą kupna moją faworytę B4 ABK 95, klimatronik , szyber, immmo itp.
Pomiędzy zakupem w pozdzierniku 2009, czułym spotkaniem z Transitem, a chwilą obecną , wymieniłem płyny ustrojowe , zainwestowałem w zawieszenie, założyłem AC/ BC ( profi opis na grupie) , kierę od A4 S Line i zhamowałem się do 112kM
Palę 7.2 l w trasie przy 120km/h i 14.5 w mieście :shock:
Teraz jest VAg i soft( niestety na razie brak garażu i wiedzy jak go obsłużyć)
Pozdrówka Solek
Jak dla mnie świeżo upieczonego posiadacza extra sprawa. Osobiście bym dorzucił przegląd typowych drobnych uszkodzeń mechanicznych, typu: pęknięta osłona gumowa na maglownicy, urwany kabelek od wtryskiwacza rozruchowego. Niby pierdoły ale często się pojawiają. SOLEK jeśli coś napisałeś to proszę podeślij mi na maila: gregtoszeryf@wp.pl
osobiscie tez jestem zainteresowany.zaoszczedzi to czasu i wielu niepotrzebnych pytan i zasmiecania forum.jesli to ograniesz to prosze podeslij:) bulv@wp.pl
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
Mi też wyślij jeśli można, zawsze może się przydać taka pigułka dla właściciela ABK Ciekawy pomysł <ok>
radoslaw.lesniak@o2.pl
radoslaw.lesniak@o2.pl
-
- Forum Audi 80
- Posty: 63
- Rejestracja: 07 gru 2009, 01:49
- Lokalizacja: Chelm
tez jestem chetny jak by co. kilka spraw sam zalatwilem wiec z checia sie podziele. odezwij sie na pw do mie lub napisz i przeslij co masz na madeja6@gmail.com
-
- Forum Audi 80
- Posty: 33
- Rejestracja: 05 mar 2010, 21:43