Witam,mam problem z moim silnikiem, byłem u fachowca z LPG i mi powiedział (ale się wpakowałeś) z tego co zrozumiałem mam wtrysk mechaniczny i na tych wtryskach auto pali bardzoo dużo gazu, powiedział ze ok 16/18l gazu;/ zawiodłem się, powiedział też że najlepszym wtryskiem jest wtrysk jednopunktowy jest to prawda?
I jeszcze jedno auto chodzi tylko na gazie, jak przełączam na PB gaśnie;/ Czego może to być wina? Proszę o pomoc!
[B3,JN+LPG] problem wtryskiem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Są ludzie którzy nie narzekają na LPG przy mechanicznym wtrysku. Jeśli już ktoś chce mieć w czymś takim LPG to najlepiej samemu go założyć. Jeśli się kupuje używany samochód z mechanicznym wtryskiem + LPG to trzeba naprawdę uważać bo zaniedbania w serwisie i użytkowaniu mogą doprowadzić do wystrzału i uszkodzenia elementów wtrysku. By naprawić skutki takiego wystrzału trzeba mieć wiedzę na temat naprawy i regulacji.
Dodatkowo rozdzielacz się zaciera podczas jazdy na gazie co powoduje coraz gorszą pracę na benzynie.
Co do spalania to się nie zgodzę dobrze wyregulowany gaz przy silniku z mechanicznym wtryskiem nie powinien palić dużo więcej niż przy gaźniku albo jednopunkcie.
Mój tato ma C3kę 2,3 NF też na mechanicyzm wtrysku i jemu spala 11l/100km przy jeździe w trasie.
Wyeksploatowany mechaniczny wtrysk a szczególnie z LPG to kłopot wielu, widać to szczególnie po nowych tematach na forum w tym dziale.
Ja bym proponował nie pchać kasy w naprawy i jego regulację tylko wrzucić kolektor od gaźnikowca i do tego jakiś prosty niezawodny gaźnik.
Dodatkowo rozdzielacz się zaciera podczas jazdy na gazie co powoduje coraz gorszą pracę na benzynie.
Co do spalania to się nie zgodzę dobrze wyregulowany gaz przy silniku z mechanicznym wtryskiem nie powinien palić dużo więcej niż przy gaźniku albo jednopunkcie.
Mój tato ma C3kę 2,3 NF też na mechanicyzm wtrysku i jemu spala 11l/100km przy jeździe w trasie.
Prawda, na następnym miejscu jest gaźnik.Wino80 pisze:powiedział też że najlepszym wtryskiem jest wtrysk jednopunktowy jest to prawda?
Wyeksploatowany mechaniczny wtrysk a szczególnie z LPG to kłopot wielu, widać to szczególnie po nowych tematach na forum w tym dziale.
Ja bym proponował nie pchać kasy w naprawy i jego regulację tylko wrzucić kolektor od gaźnikowca i do tego jakiś prosty niezawodny gaźnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Gaźnik np. Pierburg 2E (nie mylić z 2EE czy 2E2, 2E3) nie posiada praktycznie elektroniki jest dobrze dostępny i przystępnych cenach.
Keihin trudno dostępny i ceny zazwyczaj powalają na kolana.
A jak chcesz naprawdę toporne urządzenie, które naprawi każdy kowal to gaźnik webera z poloneza/125p/nysy. Tylko z tym weberem jest problem z LPG bo mikser się nie mieści.
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=37620
Sprawdź czy działa podciśnieniowe i odśrodkowe regulowanie kąta przyspieszenia zapłonu, bo może przez to możesz mieć duże spalanie.
Sprawdzałeś czy żaden hamulec nie trzyma, bo może przez to masz takie wysokie spalanie.
Keihin trudno dostępny i ceny zazwyczaj powalają na kolana.
A jak chcesz naprawdę toporne urządzenie, które naprawi każdy kowal to gaźnik webera z poloneza/125p/nysy. Tylko z tym weberem jest problem z LPG bo mikser się nie mieści.
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=37620
Sprawdź czy działa podciśnieniowe i odśrodkowe regulowanie kąta przyspieszenia zapłonu, bo może przez to możesz mieć duże spalanie.
Sprawdzałeś czy żaden hamulec nie trzyma, bo może przez to masz takie wysokie spalanie.
Trzeba zaślepić część otworu w głowicy bo tam są owalne (miejsce z wtryskiwacze) a tak ponoć kolektor pasuje bez większego problemu.Wino80 pisze:co potrzeba do gażnika kolektor i uszczelkę tylko czy są to jakieś większe przeróbki?
Ponownie ja, a więc częściowo rozwiązałem problem, to znaczy wymieniłem cały ten mechanizm z wtrysku z innego audika który śmigał na bęzynie w tym starym (klapa przepływomierza byłą powyginana) teraz auto odpali na benzynie i chodzi troche na wolnych obrotach, jak dodaje gazu zaczyna się dusić i po czasie coś strzela, jak się rozpędze na gazie i przełącze na benz to jadzie ale szarpie i coś strzela. Moje pytanie co to może być?
dodam jeszce ze ta guma z powietrza (ten dolot) jest troche przedziurawiona i jest chyba z innego modelu. na kolektorze mam numer " 026 133 223 C" a na tej gumie "026 133 367 G"
dodam jeszce ze ta guma z powietrza (ten dolot) jest troche przedziurawiona i jest chyba z innego modelu. na kolektorze mam numer " 026 133 223 C" a na tej gumie "026 133 367 G"