Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT 2.0 + LPG] Wymiana szarego czujnika a wskazania temp.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Pretor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2010, 13:47

[ABT 2.0 + LPG] Wymiana szarego czujnika a wskazania temp.

Post autor: Pretor » 02 sty 2011, 18:21

Witam.

W okolicach świąt zaczęła migać kontrolka od stanu płynu chłodzącego. Stan płynu był w normie, więc podejrzenie padło na szary czujnik przy głowicy. Wymiana rzeczywiście pomogła, kontrolka przestała migać. Jednak po wymianie temperatura wskazywana wynosi ok. 100 stopni :-? Przed wymianą na starym czujniku temperatura nie przekraczała 90 stopni. Dodam, że wentylator załącza się powyżej 100 stopni.
Co o tym sądzić? Czy to wina szarego czujnika? Czy taka temperatura wrzenia wody jest dopuszczalna? :->
Proszę o sugestie :-)

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 02 sty 2011, 18:32

Cześć
przyczyną prawdopodobnie jest czujnik, kupiłeś pewnie zamiennik.
Ja miałem podobnie albo przekłamywał (zawyżało o około 15stC) albo już przy 60st C zaczynała migać kontrolka od przegrzania.
Zakupiłem w końcu oryginalny używany czujnik i wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 02 sty 2011, 19:37

Pretor, mam dokładnie to samo. Trzeba przyjąć, że czujnik trochę przekłamuje chyba, że chcesz kupić oryginał. O ile wentylator się włącza (ma swój czujnik) to nie zawracam sobie tym głowy.

Pretor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2010, 13:47

Post autor: Pretor » 02 sty 2011, 20:09

Czyli mam rozumieć, że rzeczywista temperatura jest niższa i mam sobie tym głowy nie zawracać. Się rozumie :-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 02 sty 2011, 21:19

Jeżeli uwazasz, że Twój układ chłodzenia jest sprawny, to mozesz tak jezdzić. Jednak jesli nawet układ jest zapowietrzony, to moze zle sie to skończyć.

Pretor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2010, 13:47

Post autor: Pretor » 02 sty 2011, 22:43

Po czym poznać, że układ jest zapowietrzony? :-?

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 03 sty 2011, 17:18

Najlepiej jak podepniesz się pod VAG-a i tam dokładnie odczytasz temperaturę.
jako że najwyżej położonym elementem jest nagrzewnica jeżeli masz zapowietrzony układ to będzie słabe ogrzewanie.

Pretor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2010, 13:47

Post autor: Pretor » 03 sty 2011, 19:30

Czyli nie mam zapowietrzonego, bo ogrzewanie działa bezproblemowo ;-) Dzięki za radę ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl