Cze ziomeczki.
Dzisiaj wymieniam uszczelkę pod głowicą, co też wiąże się z planowaniem głowicy.
Napiszcie czy po splanowaniu głowicy dojdzie mu trochę więcej mocy?
Pytam się was bo mechanik powiedział że raczej nie, natomiast znajomy że tak, sam nie wiem komu wierzyć.
Przy okazji kazałem odkręcić miskę i wyczyścić smoka i takie tam, nowy olej shell helix plus 10W40 wszystkie filtry.
Uszczelkę musiałem wymienić bo kilka dni temu zauważyłem że cieknie płyn chłodzenia i ubywa mi w zbiorniku.
Trochę się wystraszyłem że mogło wypluć uszczelkę do środka coby wiązało się z tym że płyn dostaje się do oleju, na szczęście wypluło ją na zewnątrz.
[b4 1.6 ADA] Remont silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23
[b4 1.6 ADA] Remont silnika
Ostatnio zmieniony 13 lut 2011, 22:28 przez Damian1406, łącznie zmieniany 1 raz.
Planowanie głowicy to zdjęcie warstwy najczęściej o grubości ok. 0,1 mm. Przyrostu mocy raczej nie odczujesz, musiałbyś zdjąć warstwę ok. 0,5- 0,8. Tak przy okazji to wyczytałem gdzieś, że fabryka nie zezwala na planowanie głowicy, mimo to wszyscy to robią - ja też.
Ponadto wydaje mi się,( o ile dobrze pamietam) że ten silnik ma i tak duży stopień spreżania - powyżej 10. Planowanie głowicy w celach tuningowych w takim silniku może się skończyć permamentnym spalaniem stukowym. Nawet jeśli komputer i czujnik spalania stukowego poradzą sobie z tym zjawiskiem to konsekwencją będzie zmniejszone wyprzedzenie zapłonu i w konsekwencji spadek mocy przy wyższych obrotach. Czyli efekt odwrotny od zamierzonego.
Nie konstruuje się silników wolnossących benzynowych ze stopniem sprężania powyżej 12 bo spalanie następowałoby samoczynnie - nawet świeca nie byłaby potrzebna. Planowanie głowicy można zrobić w silniku, który fabrycznie ma stosunkowo niski stopień spreżania np: Polonez.
Co do wymiany uszczelki i planowania głowicy to doradzałbym zajęcie się powierzchnią przylgni w bloku silnika. Żeliwo jako materiał lubi korodować i nawet planowanie głowicy w penych sytuacjach może nie pomóc a uszczelka będzie wydmuchana ponownie.
Oby ten przypadek Ciebie nie dotyczył.
Ponadto wydaje mi się,( o ile dobrze pamietam) że ten silnik ma i tak duży stopień spreżania - powyżej 10. Planowanie głowicy w celach tuningowych w takim silniku może się skończyć permamentnym spalaniem stukowym. Nawet jeśli komputer i czujnik spalania stukowego poradzą sobie z tym zjawiskiem to konsekwencją będzie zmniejszone wyprzedzenie zapłonu i w konsekwencji spadek mocy przy wyższych obrotach. Czyli efekt odwrotny od zamierzonego.
Nie konstruuje się silników wolnossących benzynowych ze stopniem sprężania powyżej 12 bo spalanie następowałoby samoczynnie - nawet świeca nie byłaby potrzebna. Planowanie głowicy można zrobić w silniku, który fabrycznie ma stosunkowo niski stopień spreżania np: Polonez.
Co do wymiany uszczelki i planowania głowicy to doradzałbym zajęcie się powierzchnią przylgni w bloku silnika. Żeliwo jako materiał lubi korodować i nawet planowanie głowicy w penych sytuacjach może nie pomóc a uszczelka będzie wydmuchana ponownie.
Oby ten przypadek Ciebie nie dotyczył.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23
No dzięki za wykład, ale wiesz co :?: po splanowaniu głowicy wymianie uszczelek na kolektorach i pod klawiaturą, w ogóle wszystkich uszczelek, przeczyściłem nawet kanały w których przepływa płyn, w ogóle wszystko, nowe przewody, świece, filtry, samochód jakby ożył, ma przyspieszenie dużo lepsze, jest dynamiczniejszy, nie poznaje mojej audiczki. Naprawdę inny samochód. Na koniec dolałem Xseramica, tzw. ceramizera do silnika, autko ciszej chodzi i lepiej na obroty wchodzi, ponownie zakochałem się w mojej niuni :mrgreen: :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23
-
- Forum Audi 80
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 kwie 2007, 09:23