Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.0E ADD] B3 1988r 2.0 115KM ABK na 2.0 16V 140KM ACE

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bartek130191
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 29 kwie 2010, 09:04
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

[b3 2.0E ADD] B3 1988r 2.0 115KM ABK na 2.0 16V 140KM ACE

Post autor: bartek130191 » 23 mar 2011, 15:01

czy jest ktoś powiedzieć mi co jest bardziej opłacalne i czy lepiej na tym wyjdę no i czy jest to możliwe w mojej lali

problem jest taki-posiadam od roku Audi 80 b3 z 1988 roku,biały kolorek-ale to szczegół, z silnikiem 2,0E 115KM ABK który po wystrzałach gazu pożera mi niesamowite ilości oleju-przyznam się szczerze ze leje już najtańszy LOTOS 15w40 gdyż na inny po prostu nie wyrabiam :-P :-) i w sumie niema po co gdyż i tak zostanie spalony :-( :-( ok.1L na 1000km
Nie chce sprzedawać samochodu gdyż bardzo się z nim zżyłem, jest to mój pierwszy własny samochód na którego połowę zarobiłem sam a drugą połowę dołożyła mamusia i chrzesny, poza tym bardzo lubię ten model-zawsze podobała mi się 80, a druga rzecz że przez rok nazbierałem dużo potrzebnych drobiazgów: mam w zapasie przepływomierz,zegary VDO i UN4, wszystkie zamki cntralne w zapasie,silniczek wycieraczek itp.itd.
Lalka ma kopa ale co z tego, i teraz pojawia się moje pytanie---- co mi się bardziej opłaci
1.kompletny remont silnika który mam-czyli-frez głowicy,nowe tłkoi,uszczelniacze,pirścienie,panewki, zawory itp.itd.praktycznie nowy silnik, no i czy jest jakaś możliwość żeby podnieść mu moc tak ok.20-30KM i nie mówię tu o tak drastycznym zabiegu jak turbina
2.czy zakup silnika 2.0 16V 140KM ACE ale w dobrym stanie, i czy wszystkie inne podzespoły silnika będą się nadawały z mojego ABK do tego ACE, co bym musiał ewentualnie zmienić
3.to czy ktoś mi może powiedzieć ile może kosztować silnik ACE taki naprawdę dobry, do długiej jazdy

Bo mój to już kompletna padaka- obroty falują od 20o do 1200, gaśnie z niewiadomych przyczyn, cały się telepie, czasami ma moc, czasami nie, śmierdzi spalonym olejem po szybszej jeździe- bo coś lekko kapie na 1 tłumik ale nie wiadomo z kąd, dymi na niebieski jak jelcz itp.itd.

czekam na propozycje rozwiązania :-|
:-| :-| :-|

[ Dodano: 2011-03-23, 15:03 ]
no taką może wstępną wycenę bo je to nie mam pojęcia na ten temat a nie chce żeby mnie tu mechanicy skroili jak zielonkę

[ Dodano: 2011-03-23, 15:05 ]
no taką może wstępną wycenę bo je to nie mam pojęcia na ten temat a nie chce żeby mnie tu mechanicy skroili jak zielonkę

aha i mam silnik ADD czyba a nie ABK
Ostatnio zmieniony 24 mar 2011, 12:54 przez bartek130191, łącznie zmieniany 1 raz.

serial28
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 16 wrz 2008, 20:12
Lokalizacja: ostróda

Post autor: serial28 » 23 mar 2011, 15:38

Po pierwsze kolego to strzały gazu nie mają raczej nic wspólnego z dużym spalaniem oleju :-)Piszesz że auto ma kopa i że są wycieki oleju tak więc może gdzieś znika olej z tych wycieków przy wyższych obrotach. Sprawdzałeś kompresje? Co do falujących obrotów i gaśnięcia to pewnie masz gdzieś dziurę w dolocie po strzale :-) albo prze pływka się kończy. Co do twojego pytania to ja osobiście gdybym miał pieniądze i wybór generalnego remontu czy swap postawił bym na remont.Zawsze wiesz że masz sto procent sprawny silnik a z używkami wiadomo jak może być. Myślę też choć mogę się mylić że w przypadku swapu silnika mogą być kłopoty bo mogą się różnić elementy elektryki w tych dwóch silnikach. Pozdrawiam.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 23 mar 2011, 16:46

bartek130191 _uwaga

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl