Witam!
Mój problem dotyczy Audi 80 B3 1.8 S kat. silnik PM z roku 1989 z gazem. Układ wtryskowy Mono – Jetronic z okrągłym filtrem powietrza.
Przez długi czas auto działało bez zarzutu.
Pewnego razu stanęło i odmówiło palenia...
Dzięki temu forum za winowajcę uznałem, jak się okazało – słusznie, moduł (wewnątrz na lewym przednim nadkolu). Wymieniłem go i od tej pory, kilkanaście dni, dzieją się rzeczy dziwne. Otóż auto zaczęło do mnie mówić po hiszpańsku i krytykować w tym języku poczynania polskiego rządu... Ale nie to denerwuje najbardziej....
Otóż, o ile na gazie wszystko jest, jak się wydaje, ok., to nie można go odpalić na benzynie. Oto co sprawdziłem lub wymieniłem (część rzeczy pewnie niepotrzebnie...):
Pompka paliwa działa – daje ok.. 1,5 at, a przy przyblokowaniu powrotu paliwa ok. 5 at., nowe: filtr paliwa, cewka zapłonowa + palec, stacyjka, czujniki temperatury i przełącznik gaz – benzyna (trzystopniowy – tylko benzyna, tylko gaz i palenie na benzynie a po podniesieniu obrotów gaz) , wymieniony wtryskiwacz.
I bez zmian, na gazie ok., na pb nie działa. Odwiedziłem już w sumie kilkunastu mechaników (wśród nich i gazowników) i żaden nie mógł mi pomóc.
Oto moje obserwacje:
Po przekręceniu kluczyków pojawia się pierwsza mgiełka paliwa, ale potem następuje jakby odcięcie zasilania do wtryskiwacza. Podejrzewam jakąś awarię w instalacji elektrycznej, padnięty komputer, coś nie tak w elektryce instalacji gazowej (gazownicy twierdzą, że jest ok.). Dziwna sprawa, że po odłączeniu liczników, auto pracuje na benzynie, ale tylko do ok. 4000 obrotów, powyżej gaśnie (padł jakiś czujnik i silnik zostaje przełączony na gaz, a że ten jest wyłączony to auto gaśnie?). Odłączenie liczników powoduje też brak ładowania i części świateł.
Mam kilka pytań:
1. Co może powodować, że auto nadal nie chodzi na benzynie?
2. W jaki sposób, skąd zasilany jest wtryskiwacz? (Po podłączeniu bezpośrednio działa bez zarzutu).
3. Czy znacie kogoś z okolic Suwałk, Augustowa, kto byłby w stanie mi pomóc?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Adam_R
[80 B3 1.8 S PM pb +gaz] Nie chodzi na benzynie, na gazie OK
hmmm to kolego zrób tak nie wiem co masz pod maską (czyt. instalacja gazowa) ale spróbuj 3 pin w kostce przyłącza wtryskiwacza zmostkować razem. najlepiej wytnij przewody od przekaźnika i zobacz czy pomoże. ja miałem tak że przekaźnik był przypalony i nie zwierał styków od wtryskiwacza i chodził jak chciał <ok>
To Key100l & PICEK1
Dziękuję za obie sugestie. Sprawdzę. Może coś z tego wyjdzie. Jak nie, będę dalej walczył z problemem.
Może też zjawi się ktoś, kto poleci mi dobrego fachowca z Suwalszczyzny.
Pozdrawiam.
Adam_R
[ Dodano: 2011-12-19, 20:49 ]
Instalacja gazowa (z 2004 roku) to: Reduktor i zawór gazowy - Voltran, wielozawór - Tomasetto, przełącznik, centralka i układ elektryczny - STAG.
Pozdrawiam.
Adam_R
Dziękuję za obie sugestie. Sprawdzę. Może coś z tego wyjdzie. Jak nie, będę dalej walczył z problemem.
Może też zjawi się ktoś, kto poleci mi dobrego fachowca z Suwalszczyzny.
Pozdrawiam.
Adam_R
[ Dodano: 2011-12-19, 20:49 ]
Mam prośbę. Mógłbyś opisać dokładniej co mam zmostkować (czy wyciąć) i jak tego szukać? O ile o zasilaniu benzyną wiem co nieco, to o gazowym niewiele.Key100l pisze:...
nie wiem co masz pod maską (czyt. instalacja gazowa) ale spróbuj 3 pin w kostce przyłącza wtryskiwacza zmostkować razem. najlepiej wytnij przewody od przekaźnika i zobacz czy pomoże. ja miałem tak że przekaźnik był przypalony i nie zwierał styków od wtryskiwacza i chodził jak chciał <ok>
Instalacja gazowa (z 2004 roku) to: Reduktor i zawór gazowy - Voltran, wielozawór - Tomasetto, przełącznik, centralka i układ elektryczny - STAG.
Pozdrawiam.
Adam_R
Hmm najprościej będzie tak jak dasz jakieś foto z pod maski. Hmm jeśli się orientujesz w benzynie to znajdź 4 pinową kostkę od zasilania wtrysku. Jest pod filtrem powietrza od strony pokrywy zaworów. 3 i 4 pin odpowiadają za wtryskiwacz a przeważnie 3 jest przecinany. Znajdź miejsce przecięcia i zobacz gdzie prowadzą przewody. Ja przekaźnik mam na grodzi przy serwie hamulcowym. Jak będzie przekaźnik to będziesz musiał zewrzeć te dwa przewody od wtrysku. Sory że tak chaotycznie i późno z tą odpowiedzią ale praca
To Key100l
Dziękuję za odpowiedź.
Na razie pozwolę odpocząć sobie i autu, wrócę do tematu po świętach.
W tzw. międzyczasie, kolejny mechanik orzekł, że instalacje elektryczne benzyny i gazu są OK, i on nie wie o co kaman.
Święta za pasem, życzę by były spokojne.
Tobie i wszystkim, którzy tu zajrzą (tym co nie zajrzą zresztą też).
Adam_R
Dziękuję za odpowiedź.
Na razie pozwolę odpocząć sobie i autu, wrócę do tematu po świętach.
W tzw. międzyczasie, kolejny mechanik orzekł, że instalacje elektryczne benzyny i gazu są OK, i on nie wie o co kaman.
Święta za pasem, życzę by były spokojne.
Tobie i wszystkim, którzy tu zajrzą (tym co nie zajrzą zresztą też).
Adam_R
Mam taki sam problem
Witam serdecznie wszystkich klubowiczów jestem tu nowy jak i początkujący posiadacz audi 80 b3 1.8s 90KM. Kupiłem je od kolesia gdzie był 1 właścicielem w polsce w 2008 roku zalożył gaz i jak na razie do tej pory odpala na gazie wszystko gitara i w ogóle ale niestety nie odpala na benzynie problem dosłownie odzwierciedleniem wyżej opisanej usterki u kolegi, na końcu też przypadkiem poniewaz popsół sie licznik tzn ulegla uszkodzeniu mała zębatka która odpowiedzialna jest za naliczanie kilometrow wyjmując licznik i po odłączeniu go zauważylem że odpala na benzynie bez problemowo lecz nie wkręca sie na obroty co z tego jak podłącze licznik i dalej du.. poniewaz wtedy gaśnie panowie mam już dosyć tej katorgi pomóżcie bo mnie normalnie rozsadzi miał już ktoś kiedyś taki problem ?? aha zapomniałbym do tej pory wymienilem czujnik plynu chłodzącego ,kostke stacyjki ,podkładalem 4 inne komputery jak i wtrysk. U elektryka problem był z diagnozą bo nie mógł sie podłączyć BRAK KOMUNIKACJI nie kumam o co tu chodzi.
[ Dodano: 2012-12-29, 00:04 ]
Aha byłem jeszcze u gazownika i on stwierdził że wszystko jest oky
[ Dodano: 2012-12-29, 00:04 ]
Aha byłem jeszcze u gazownika i on stwierdził że wszystko jest oky