Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 ABK] Gasnie natychmiast po odpaleniu, brak mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
glina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2012, 14:46

[C4 ABK] Gasnie natychmiast po odpaleniu, brak mocy

Post autor: glina » 05 lut 2012, 15:13

Witam wszystkich,
Jest to moj pierwszy post na forum, poniewaz nigdy wczesniej nie musialem o nic pytac - wszystko bylo juz wczesniej opisane i okazalo sie pomocne (dzieki!).

Tym razem prosze o pomoc ...

Moje Audi to A6 C4 z 1995r, ale silnik 2.0E ABK jest tu wszystkim dobrze znany. Jezdze na benzynie.

Auto jak kazdego innego dnia odpalilem, ruszylem i pojechalem - zdechlo w trasie - brak mocy, gasniecie na niskich obrotow, szarpanie - wydaje mi sie, ze efekty pogarszaly sie stopniowo na przestrzeni kilku minut (tzn bardziej szarpal i coraz bardziej brakowalo mocy).

W tej chwili auto stoi pod domem. Silnik odpala, mimo mrozow, po 1 zakreceniu walu. Wjezdza na 1500rpm jak zwykle, obroty spadaja i natychmiast gasnie.
Jedyna opcja zeby utrzymac go przy pracy to gaz prawie w podloge od razu przy zaplnie - przy lekkim wcisnieciu gazu dusi sie i gasnie. Telepie okropnie (nierowny zaplon?). Telepania nie czuc pow 4000rpm, ale nie wiem czy wtedy juz pali rowno, czy nie czuc wypadajacych zaplonow.

Podpialem VAGa, jedyny blad to 513, brak sygnalu czujnika G28 (na zgaszonym silniku).

Po odpaleniu ani w trakcie gazowania nie da odczytac sie zadnych nowych bledow (vag-com zwraca blad komunikacji).

Silnik juz wczesniej mial niewielkie problemy z nierowna praca na biegu jalowym (na cieplym silniku glownie) + lekkie szarpniecia przy naciskaniu/odpuszczaniu gazu.

Swiece, kopulka, kable - wymieniane w zeszlym roku. Zawor biegu jalowego tez byl wymieniany bo byly z nim problemy.

Co moglo sie zepsuc?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 lut 2012, 16:10

Przy ABK sterownik nie powinien rejestrować błędu czujnika Halla z powodu braku sygnału po wyłączeniu silnika, u mnie przynajmniej tego nie ma.W golfach to normalne ale nie wiem dlaczego.

glina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2012, 14:46

Post autor: glina » 06 lut 2012, 16:10

Dzieki za wskazowke. Czy jest jakas mozliwosc zdiagnozowania tego czujnika z zewnatrz? Czy opisane dolegliwosci wskazuja na czujnik Halla? Czy silnik bedzie pracowal jesli ten czujnik odlacze?

Troche obawiam sie zabierac za to samemu, bo sam zaplonu ustawic nie dam raczej rady.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 06 lut 2012, 17:12

Przy odłączonym czujniku Halla raczej nie powinno dojść do zapłonu.

glina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 05 lut 2012, 14:46

Post autor: glina » 09 lut 2012, 16:38

Okazuje sie, ze komputer jednak zwraca brak sygnalu z czujnika Halla przy wylaczonym silniku.

Problem tez sie juz znalazl - lewe powietrze z dziurawej rury.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl