Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8S] (1989) silnik przerywa pod obciążeniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
negant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lut 2012, 23:40

[80 B3 1.8S] (1989) silnik przerywa pod obciążeniem

Post autor: negant » 19 lut 2012, 23:58

Witam,
szukałem problemu na forum, ale żaden nie pasował dokładnie do dolegliwości mojej 80ki.
Auto stało kilka dni w dość wilgotną pogodę, roztopy itd. Wczoraj okazało się, że silnik przerywa podczas jazdy, na jałowym biegu pracuje normalnie jak zawsze, trzyma obroty, wkręca się też normalnie podczas dodawania gazu. Problem pojawia się w w czasie jazdy, gdy silnik jest obciążony. Pierwsze co zauważyłem to, że zsunęła mi się rura doprowadzająca powietrze do gaźnika, która normalnie przymocowana jest do obudowy reflektora po stronie pasażera, rurę założyłem, ale problem jest dalej.
Podczas jazdy muli i szarpie, tylko momentami ma swoją moc.
Fura to 1.8 90KM, 80S Kat B3 z 89r bez LPG.

Jutro sprawdzę gaźnik i filtr powietrza, ale mam pytanie czy takie zachowanie może być spowodowane dostaniem się wody ? Paliwo tankuje cały czas w tym samym miejscu, było ok.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 15:42 przez negant, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 20 lut 2012, 21:34

Kopulka, palec rozdzielacza na moje oko i od tego bym zaczal ;-)

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 20 lut 2012, 21:47

Też mi na to wygląda zwłaszcza że miałem podobnie, przepatrz sobie od świec po palec rozdzielacza, powiem ci że czyszczenie kopułki i palca się nie opłaci za bardzo bo problem może powrócić (przepalone i wytarte), raz na jakiś czas po prostu trzeba to wymienić i tyle a pieniądze nie są duże.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lut 2012, 16:27

Teść miał ostatnio podobne objawy w seacie, wymieniliśmy przewody wysokiego napięcia i gitara.

negant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 19 lut 2012, 23:40

Post autor: negant » 02 mar 2012, 11:51

Dzięki za pomoc, najpierw sprawdziłem i zamieniłem kopułkę i palec rozdzielacza, nie pomogło. Problem okazały się kable zapłonowe, wymieniłem i pyka aż miło. Mogłem od razu od nich zacząć, ale teraz przynajmniej wiem jak zmienić kopułkę i palec :-D .
Pozdro

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 02 mar 2012, 12:05

negant,
_uwaga

mam nadzieje że kupiłeś dobre przewodu bo za kilka dni może być podobny objaw.

Awatar użytkownika
markusmech
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 05 lut 2013, 15:02
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: markusmech » 03 mar 2016, 16:38

Witam
Mam to samo auto co w pierwszym poście i objawy takie same też po staniu trzy dni w deszczu, do momentu aż się auto rozgrzeje problem znika .
Wymieniłem wszystko od palca po świece ( w palcu miałem wypaloną dziurę ok 4mm ).
Mimo tego zabiegu gdy po cało nocnych opadach deszczu ,rano odpalam autko nadal szarpanie i do momentu aż się zagrzeje niema mowy o jeździe. <buu>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl