[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.
[80 B4 2.0 ABK]Problem z wolnymi obrotami.
Witam. Jak już w temacie pisałem mam problem z wolnymi obrotami. Silnik ABK pełen wtrysk 115KM zasilany gazem.
Problem pojawia się bardzo często a polega to na tym, że silnik po wyluzowaniu wolno schodzi z obrotów i wskazówka obrotomierz trzyma obroty między 1000-1200obr. Przy zmianie biegów jest tak samo. Obroty powinny w czasie tej czynności spadać a one dopiero po kilku sekundach wolno zaczynają opadać.
Nie wiem dlaczego tak się dzieje, po obserwacjach, wydaję mi się że na ciepłym silniku jest gorzej niż na zimnym. Czy przyczyna może być w sondzie??? Miał ktoś już kiedyś taki problem??? Doradźcie gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam.
jmm: Wydeytowałem temat, następny źle nazwany temat zostanie skasowany!!
Problem pojawia się bardzo często a polega to na tym, że silnik po wyluzowaniu wolno schodzi z obrotów i wskazówka obrotomierz trzyma obroty między 1000-1200obr. Przy zmianie biegów jest tak samo. Obroty powinny w czasie tej czynności spadać a one dopiero po kilku sekundach wolno zaczynają opadać.
Nie wiem dlaczego tak się dzieje, po obserwacjach, wydaję mi się że na ciepłym silniku jest gorzej niż na zimnym. Czy przyczyna może być w sondzie??? Miał ktoś już kiedyś taki problem??? Doradźcie gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam.
jmm: Wydeytowałem temat, następny źle nazwany temat zostanie skasowany!!
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Andrzej1376, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: 80
Witam!
Czyli co zakładać, że przyczyną wariowania tych moich obrotów może być sonda???
Ona faktycznie odpowiedzialna jest za sterowanie obrotami silnika?
:shock:
Kurdę, czasem jest dobrze ale bywa, że trzyma tak wysokie obroty, że muszę wyłączyć silnik, żeby jakoś się unormowało. Dziwne, to zjawisko, nie powiem...
Czyli co zakładać, że przyczyną wariowania tych moich obrotów może być sonda???
Ona faktycznie odpowiedzialna jest za sterowanie obrotami silnika?
:shock:
Kurdę, czasem jest dobrze ale bywa, że trzyma tak wysokie obroty, że muszę wyłączyć silnik, żeby jakoś się unormowało. Dziwne, to zjawisko, nie powiem...
- Organista18
- Forum Audi 80
- Posty: 491
- Rejestracja: 07 gru 2006, 16:17
- Lokalizacja: Lębork
- Kontakt:
Sonda nic nie ma do obrotów!tylko do spalania!!!!
Za oboroty jest odpowiedzialny stabilizator biegu jałowego, czyli tzw. silniczek krokowy!Pewnie jest do czyszczenia, choc przyznam ze czyszczenie pomaga na kilka dni!!
A na sondzie sprawdz napięcie, wtedy bedziesz wiedział czy jest do du......py! 8-)
Pozdrawiam
A zauważyłeś wieksze spalanie???? duzo wieksze?
Za oboroty jest odpowiedzialny stabilizator biegu jałowego, czyli tzw. silniczek krokowy!Pewnie jest do czyszczenia, choc przyznam ze czyszczenie pomaga na kilka dni!!
A na sondzie sprawdz napięcie, wtedy bedziesz wiedział czy jest do du......py! 8-)
Pozdrawiam
A zauważyłeś wieksze spalanie???? duzo wieksze?
Diagnoza z informacji, które podałeś to jak wróżenie z fusów :mrgreen: Napisz jak się zachowuje na gazie a jak na benzynie, czy jest wtedy jakaś różnica. Moja rada to zrobienie resetu komputera benzynowego, zaadaptowanie go od nowa ale tylko na benzynie tzn. rozgrzanie do 90*. Pojeździj dzień-dwa na benie i sprawdź co się dzieje (tylko nie przełączaj na gaz!). Jeśli objawy ustąpią to obstawiam złą emulację w kompie gazowym i komp benzynowy łapie błędy. Miałem tak u siebie.
Witam!
Na benzynie też się trochę te obroty muliły, ale wydaje mi się że rzadziej.
Dziwny jest ten objaw cholera. Dzisiaj cały dzień przejeżdziłem i było git.
Co do spalania. Nie zwiększyło mi się jakoś diametralnie. W cyklu mieszanym pali 12l gazu.
kurdę koledzy, co do cholery jest z tymi obrotami???
Krokowca też kilka razy czyściłem i poprawy wielkiej nie było.
Na benzynie też się trochę te obroty muliły, ale wydaje mi się że rzadziej.
Dziwny jest ten objaw cholera. Dzisiaj cały dzień przejeżdziłem i było git.
Co do spalania. Nie zwiększyło mi się jakoś diametralnie. W cyklu mieszanym pali 12l gazu.
kurdę koledzy, co do cholery jest z tymi obrotami???
Krokowca też kilka razy czyściłem i poprawy wielkiej nie było.
lewe powietrze mówisz? Trochę też przeglądałem połączenie filtr, przepływomierz i wydaje mi się,mże jest szczelne.
Ale głowy nie daję. Tylko tak, raz zaciąga lewe i świrują obroty tak. Ale co z dzisiejszym dniem. Przejechałem jakieś 50km po mieście i ani mru, mru.
Nie daje mi to spokoju, cholera.
Mechaniorom też średnio wierzę. Może, to a może to i pół silnika do wymiany.
tak jak z zawieszeniem moim. To następna sprawa. Wymieniłem wszystko: amory, tuleje wachacz, tuleje na wóżku, łącznik stabilizatora, wszystkie gumy, nawt łożysko na personie 2 razy. I jak CHLERA puka mi prawa strona, tak puka. 2 fachowców przejechałem i mądry się nie znalazł. załamany cholera jestem. 1000 zł w przód i gó..no jest lepiej !!!!
Ale głowy nie daję. Tylko tak, raz zaciąga lewe i świrują obroty tak. Ale co z dzisiejszym dniem. Przejechałem jakieś 50km po mieście i ani mru, mru.
Nie daje mi to spokoju, cholera.
Mechaniorom też średnio wierzę. Może, to a może to i pół silnika do wymiany.
tak jak z zawieszeniem moim. To następna sprawa. Wymieniłem wszystko: amory, tuleje wachacz, tuleje na wóżku, łącznik stabilizatora, wszystkie gumy, nawt łożysko na personie 2 razy. I jak CHLERA puka mi prawa strona, tak puka. 2 fachowców przejechałem i mądry się nie znalazł. załamany cholera jestem. 1000 zł w przód i gó..no jest lepiej !!!!
WitamAndrzej1376 pisze:lewe powietrze mówisz? Trochę też przeglądałem połączenie filtr, przepływomierz i wydaje mi się,mże jest szczelne.
Ale głowy nie daję. Tylko tak, raz zaciąga lewe i świrują obroty tak. Ale co z dzisiejszym dniem. Przejechałem jakieś 50km po mieście i ani mru, mru.
Nie daje mi to spokoju, cholera.
Mechaniorom też średnio wierzę. Może, to a może to i pół silnika do wymiany.
tak jak z zawieszeniem moim. To następna sprawa. Wymieniłem wszystko: amory, tuleje wachacz, tuleje na wóżku, łącznik stabilizatora, wszystkie gumy, nawt łożysko na personie 2 razy. I jak CHLERA puka mi prawa strona, tak puka. 2 fachowców przejechałem i mądry się nie znalazł. załamany cholera jestem. 1000 zł w przód i gó..no jest lepiej !!!!
Sprawdź jeszcze łożyska przy kolumnie (amory)