Swap [ABT na AAE] Warto?
Swap [ABT na AAE] Warto?
Witam, jak w temacie, czy warto robić swapa z ABT na AAE z Audi 100? ponieważ ten silnik ma inne parametry nieco, i pytam czy warto robić swap'a? Posiadam AAE z wymontowanego Audi i zastanawiam się czy po prostu warto zawracać sobie du**.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A po co swap? wystarczy zmienić mono wtrysk kolektor ssący obudowa filtra powietrza i ECU i mamy to samo 100%. Dużo mniej roboty. Był by tylko jeden problem mały jeżeli ktoś ma nowszy silnik po 92r wtedy musi instalować AAE po 94r jeżeli przed 92r to stosuje AAE przed 94r jak inaczej to trzeba zmieniać na silniczek biegu jałowego 4pin i trzeba małej rzeźby w instalacji gdzie do tyłu będzie mało pracy a jak do przodu to trzeba kabelki ciągnąć.
Czy warto nie wiem mnie też to męczy o te 10 kucy było by więcej, ale to nic innego jak zwiększona dawka paliwa i powietrza więc pewnie większe spalanie o te 10%
Czy warto nie wiem mnie też to męczy o te 10 kucy było by więcej, ale to nic innego jak zwiększona dawka paliwa i powietrza więc pewnie większe spalanie o te 10%
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Byłaby. Silnik, wiązka i komp. Słyszałem, że były próby przekładki głowicy i dolotu ale to się nie sprawdziło. Inne stopnie sprężania. Do tej pory nie spotkałem się by ktoś uporał się z "przeróbką" ABT na ABK. Ale nie twierdzę, że tak się nie da. Nie wiem czy jest coś takiego samego oprócz wału i bloku silnika.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
To masz AAE czy AAZ? Bo już się pogubiłem. Swoją drogą jak masz AAZ to aż się prosi swap na porządnego TDi. Uzbroić AAZ w osprzęt 1Z, zrobić go na pierburgu, chipsa z wtryskami i już masz gwarantowanego banana na twarzy dwa razy większego niż w przypadku ABK. No i wszystko zależy od budżetu i zaplecza oraz umiejętności jakie posiadasz. Chyba, że masz tam już gazownię to trochę kicha. Popytaj o koszty "uzbrojenia" swojego silnika na 1Z. Tylko są inne przeguby i skrzynia. Mocniejsze poduszki, ECU już wsadzisz z chipem, wiązka, Intercooler (czysty fabrycznie w zupełności wystarczy) i układ paliwowy. Masz wówczas ponad 120 KM i ponad 100Nm więcej od ABK. No i czy swojego AAZ masz z odprzętem czy goły?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nie potrzebne to jest to samo. Jak pisałem wyżej AAE i ABT tylko tym się różnią osprzętem bez wiązki. Słupek silnika taki sam.durch pisze:głowice
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2012, 20:28 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A co ze stopniem sprężania? ABT ma 8,9 a ABK ma 10,4. Dane z Audi Centrum. Przecież mieszanka nie podejdzie. Sonda kompletnie zgłupieje. Przepływomierz do regulacji i nie wiadomo czy krokowiec da radę utrzymać wolne obroty. Jeszcze trzeba dobrać silnik ABK i ECU (model sprzed 93 lub późniejszy).Jarewa pisze:Tak sam osprzęt, Kolektor ssący, mono wtrysk, ecu, dolot powietrza. I mała zmiana pinologi w wtyczce ecu zmiana miejscami pin16 z 34 o ile wtyczka pasuje bo tego nie wiem. Tak jest tylko w teorii.
Na zmianie samego osprzętu przybędzie może kilka kucy ale potem może być problem ze spalaniem, osiągami, inna skrzynia.... Sama różnica w kompresji sporo namiesza.
Skoro blok i wał jest taki sam to inne muszą być albo tłoki, albo korbowody lub inne wyżłobienia w głowicy. Sam osprzęt według mnie nie pomoże.