[2.0 16V ACE] regulacja prądu na nastawniku ciśnienia
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
[2.0 16V ACE] regulacja prądu na nastawniku ciśnienia
Witam,
Sprawdziłem dziś prąd na nastawniku ciśnienia i wyszło mi takie coś:
Moje pytanie do osób które też ustawiały prąd na regulatorze. Czy u was też były tak duże skoki od około 16mA do -10mA ?
Dodam że nadal mam problemy z rozruchem silnika - szczególnie na gorącym silniku jak rozruchowy już nie "strzela".
Sprawdziłem dziś prąd na nastawniku ciśnienia i wyszło mi takie coś:
Moje pytanie do osób które też ustawiały prąd na regulatorze. Czy u was też były tak duże skoki od około 16mA do -10mA ?
Dodam że nadal mam problemy z rozruchem silnika - szczególnie na gorącym silniku jak rozruchowy już nie "strzela".
Re: [2.0 16V ACE] regulacja prądu na nastawniku ciśnienia
rafalaudi1 pisze:Witam,
Sprawdziłem dziś prąd na nastawniku ciśnienia i wyszło mi takie coś:
Moje pytanie do osób które też ustawiały prąd na regulatorze. Czy u was też były tak duże skoki od około 16mA do -10mA ?
Dodam że nadal mam problemy z rozruchem silnika - szczególnie na gorącym silniku jak rozruchowy już nie "strzela".
No za duży rozrzut wskazań (ma się mieścić od 0 mA do +5 mA) i trochę za wolno to się zmienia.
Sonda lambda ? czy na pewno jest dobra ? może się zestarzała i ma zwolnioną reakcję na skład spalin "wolna reakcja sondy lambda"
Piszesz że ciężko pali jak ciepły - ten czujnik z tyłu w bloku silnika na pewno nie ma przerwy ?sprawdziłeś go ?
Ważne że już uchwyciłeś moment regulacji i już wiesz jak to się ustawia jeszcze trochę i będzie chodził zegarek - tylko nie zniechęcaj się
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ziemorku, czujników mam 4 sztuki. 3 to Boshe i jeden FAG. Dwa Boshe działają idealnie z wykresem a dwa przy 20 stopniach Celsjusza pokazują około 10tyś. omów.
Problem jest taki że na tych które działają prawidłowo auto nie chce odpalić. Jak dam FAGa to odpala bo rozruchowy ładnie strzela paliwem.
Sonde szlak mógł trafić podczas okresu gdy mieszanka była źle ustawiona.
Problem jest taki że na tych które działają prawidłowo auto nie chce odpalić. Jak dam FAGa to odpala bo rozruchowy ładnie strzela paliwem.
Sonde szlak mógł trafić podczas okresu gdy mieszanka była źle ustawiona.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ziemor, dziś mieniłem sondę i teraz waha się w granicach 0 do 10 mA ale to i tak zbyt duża rozbierzność.
Zastanawiam się czy to wina sondy czy może by zmienić nastawnik ciśnienia.
"nowa" sonda tez była używana ale pochodzi z sedana gdzie zmieniłem ją gdy myślałem że padła a tu okazał się regulator ciśnienia - nie zmienia to faktu że ma już przynajmniej 4-5 lat i reakcja może być opuźniona.
Miernik podpinam jak ziemor pokazał w jednym z postów.
Zastanawiam się czy to wina sondy czy może by zmienić nastawnik ciśnienia.
"nowa" sonda tez była używana ale pochodzi z sedana gdzie zmieniłem ją gdy myślałem że padła a tu okazał się regulator ciśnienia - nie zmienia to faktu że ma już przynajmniej 4-5 lat i reakcja może być opuźniona.
Miernik podpinam jak ziemor pokazał w jednym z postów.
Jestem juz po regulacji napiecia w regulatorze i ustawiałem takjak było nbapisane to na forum A80.
Po ustawieniu napiecie miałem od 0 do 8 mA . Jakie objawy u mnie wystąpiły po tej regulacji:
- ciężko odpalał na chłodnym silniku
- nierówne obroty biegu jałowego przez około 15 sekund
- na 2 lub trzeci dzien po regulacji nie chciał gadac wogóle na zimnym
W końcu postanowiłem srube regulacyjną na wadze ustawić metodą prób i błedów ( nie lubie tak robic ale było gorzej niz przed ustawieniem ) zajęło mi to 2lub 3 dni. Samochód teraz odpala za pierwszym razem na zimnym , nie ma wachań obrotów na biegu jałowym po odpaleniu , a i na ciepłym silniku lepiej odpala.
Zanim podjąłem decyzje na temat regulacji pomierzyłem wczesniej czujniki i sprawdziłem stan wszystkich podciśnien itp, wymieniłem sonde lambda bo moja juz za wolnow reagowała, ustawiłem klapę spietrzającą.....
U mnie niestety regulacja nie przyniosła oczekiwanych rezultatów....
Poradzić moge tylko przed rozpoczeciem regulacji skontrolowac stan wtrysków .
dobrze jest sie zaopatrzyc w pojemniki cylindryczne z podziałkami .
Obejrzec film na temat regulacji Ke-Jetronic. (jest po włosku na YT) i dopiero wtedy przystąpić do regulacji.....
Po ustawieniu napiecie miałem od 0 do 8 mA . Jakie objawy u mnie wystąpiły po tej regulacji:
- ciężko odpalał na chłodnym silniku
- nierówne obroty biegu jałowego przez około 15 sekund
- na 2 lub trzeci dzien po regulacji nie chciał gadac wogóle na zimnym
W końcu postanowiłem srube regulacyjną na wadze ustawić metodą prób i błedów ( nie lubie tak robic ale było gorzej niz przed ustawieniem ) zajęło mi to 2lub 3 dni. Samochód teraz odpala za pierwszym razem na zimnym , nie ma wachań obrotów na biegu jałowym po odpaleniu , a i na ciepłym silniku lepiej odpala.
Zanim podjąłem decyzje na temat regulacji pomierzyłem wczesniej czujniki i sprawdziłem stan wszystkich podciśnien itp, wymieniłem sonde lambda bo moja juz za wolnow reagowała, ustawiłem klapę spietrzającą.....
U mnie niestety regulacja nie przyniosła oczekiwanych rezultatów....
Poradzić moge tylko przed rozpoczeciem regulacji skontrolowac stan wtrysków .
dobrze jest sie zaopatrzyc w pojemniki cylindryczne z podziałkami .
Obejrzec film na temat regulacji Ke-Jetronic. (jest po włosku na YT) i dopiero wtedy przystąpić do regulacji.....
jak wszystko sprawne w aucie i sonda lata jak powinna to nie ma możliwości żeby na wolnych prąd nastawnika się zmieniał się 0-8mA, wahania są o max 2,5-3mA na yt jest filmik ziemora, ja jak zmienie sonde u siebie to tez nagram, przy idealnie ustawionym składzie prąd zmienia się szybko 0-3mA, przy włączeniu się wentylatorów może iśc lekko w minus, przy ustawianiu mocno rozregulowanego wtrysku można wstepnie ustawić na such, tzn. wypinasz kostke z nastawnika i patrzysz na reakcje silnika, jak oborty wzrosną znaczy, że trochę za bogato i cykasz śrubke w lewo i analogicznie jak obroty spadają, aż do momentu gdy po odpięciu nie ma słyszalnej reakcji w pracy silnika, później doregulować patrząć na prąd i robiąć min ruchy śrubką
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ale w silniku JN napiecie ma sie zawierac w przedziale 4-16 mA a nie 0-8mAbobsley6 pisze:Jestem juz po regulacji napiecia w regulatorze i ustawiałem takjak było nbapisane to na forum A80.
Po ustawieniu napiecie miałem od 0 do 8 mA . Jakie objawy u mnie wystąpiły po tej regulacji:
- ciężko odpalał na chłodnym silniku
- nierówne obroty biegu jałowego przez około 15 sekund
- na 2 lub trzeci dzien po regulacji nie chciał gadac wogóle na zimnym
W końcu postanowiłem srube regulacyjną na wadze ustawić metodą prób i błedów ( nie lubie tak robic ale było gorzej niz przed ustawieniem ) zajęło mi to 2lub 3 dni. Samochód teraz odpala za pierwszym razem na zimnym , nie ma wachań obrotów na biegu jałowym po odpaleniu , a i na ciepłym silniku lepiej odpala.
Zanim podjąłem decyzje na temat regulacji pomierzyłem wczesniej czujniki i sprawdziłem stan wszystkich podciśnien itp, wymieniłem sonde lambda bo moja juz za wolnow reagowała, ustawiłem klapę spietrzającą.....
U mnie niestety regulacja nie przyniosła oczekiwanych rezultatów....
Poradzić moge tylko przed rozpoczeciem regulacji skontrolowac stan wtrysków .
dobrze jest sie zaopatrzyc w pojemniki cylindryczne z podziałkami .
Obejrzec film na temat regulacji Ke-Jetronic. (jest po włosku na YT) i dopiero wtedy przystąpić do regulacji.....
Koledzy czy podczas regulacji prądu nastawnika można uszkodzić sondę lambda?
Mam audi 80 2,0 silnik 3A ke-jetronik. Najpierw sprawdziłem oscylacje sondy (nowa, dwa dni w aucie) wahania 0,2-0,9V, potem podłączyłem amperomierz pod nastawnik ciśnienia i na początku było ok. -30mA, pokręciłem imbusikiem aby uzyskać 0-5mA. Sprawdzam kod błyskowy = dawka bogata. Cofam imbusikiem śrubę na tyle aby nie wyskakiwał błąd i nagle natężenie prądu jest stałe, podczas przegazowania wartość się zmienia i na biegu jałowym wraca do poprzedniej wartości. Sprawdzam sondę a tam 0,08V.
Mam audi 80 2,0 silnik 3A ke-jetronik. Najpierw sprawdziłem oscylacje sondy (nowa, dwa dni w aucie) wahania 0,2-0,9V, potem podłączyłem amperomierz pod nastawnik ciśnienia i na początku było ok. -30mA, pokręciłem imbusikiem aby uzyskać 0-5mA. Sprawdzam kod błyskowy = dawka bogata. Cofam imbusikiem śrubę na tyle aby nie wyskakiwał błąd i nagle natężenie prądu jest stałe, podczas przegazowania wartość się zmienia i na biegu jałowym wraca do poprzedniej wartości. Sprawdzam sondę a tam 0,08V.
No prąd idealnie chodzirafalaudi1 pisze:Nie dawało mi to spokoju i użyłem drugiego miernika. Wynik taki:
Myślę że nie ma lipy.
Jednak nie daje mi jeszcze spokoju pompa paliwa tyle że nie mam jak sprawdzić ciśnienia.
Jak auto jeździ ??? jest jeszcze jakiś problem ???
Kolega miał odmę zatkaną i silnik wariował - jak poczyścił to silnik zegarek
Jeszcze aby motor idealnie chodził to to poczytajcie
https://audi80.pl/20-6a-ustawienie-p ... ort#815975
To już naprawdę robić na końcu jak wszystko inne macie posprawdzane
O ustawieniu zapłonu to już nie muszę pisać
https://audi80.pl/b3-20-6a-obroty-py ... htm#605166