Witam Serdecznie
Od wczoraj jestem posiadaczem znów Audi 80 1.8S Jetronic. Mam z nią problem chodzi o to że autko na zimnym silniku ciężko pali i nie chce się wkręcać przerywa na benzynie tak jak by nie dostawał paliwa lub jakby nie palił na jeden gar(trzęsie budom). Na gazie jest ok chodź potrafi czasem zgasnąć i później ciężko go odpalić. Gdy silnik się rozgrzeje chodzi na benzynie normalnie tak jak powinien. Silnik wydaje się być ok jest jeszcze w miarę żwawy w 5 osób wczoraj wracałem 190km/h na prostej także wydaje się wszystko być tak jak powinno.
Dół silnika głowica itp. słuchutka. Jedyne co zwróciło moją uwagę to to że z pokrywy zaworów dość mocno cieknie olej (jutro będzie zrobione) no i cieknie on na wtryski pewnie u poprzedniego właściciela było tak sporo czasu. Także wtryski są cały czas nasączone ciepłym olejem. Teraz pytanie czy mogło jakimś cudem zalać wtryski?
Dodam jeszcze że po przekręceniu kluczyka nie słychać pompki paliwa żeby pompowała w starym czerwonym 1.8PM za każdym przekręceniem kluczyka było ją słychać i teraz pytanie czy w Jetronicu tak po prostu jest? Bo w sumie to silnik trochę się różni budową.
Mam nadzieję że mnie rozumiecie . Jak myślicie może ktoś miał podobny problem?
Z góry dzięki za pomoc
[1.8S JN] Problem nie wkręca się na zimnym.
[1.8S JN] Problem nie wkręca się na zimnym.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2012, 15:15 przez KuraK1, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja z tego co pamiętam miałem tam przekaźnik który stale podawał sygnał do pompy. Trochę to niebezpieczne ale łatwiej było odpalić. Muszę zerknąć jaki to był numer przekaźnika.
Tak czy inaczej podstawa to sprawdzenie kopułki i palca, wymiana świec no i przewody. Dopiero po tych zmianach można myśleć nad dalszymi pracami.
Tak czy inaczej podstawa to sprawdzenie kopułki i palca, wymiana świec no i przewody. Dopiero po tych zmianach można myśleć nad dalszymi pracami.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam to jeszcze raz ja chciałem odświeżyć temat:
Powiem tak wymienione zostało na 100% sprawne:
-Świece
-Kopułka i palec
-Kable
-Wtryskiwacze
-Przepływomierz
-Rozdzielacz
- kilka innych rzeczy które znajdują się na pokrywie filtra razem z przepływomierzem tzn. regulator ciśnienia benzyny i wtrysk rozruchowy oczywiście.
Nic nie pomogło auto dalej na zimnym silniku kopci na czarno i chodzi jak by na 3 gary. Strasznie rzuca silnikiem jak by miał wyskoczyć i przygasa na wolnych. Powoli tracę już siły do niego. Czy macie jeszcze jakiś pomysł co to może być?
Zauważyłem jeszcze że świece robią się czarne. Auto od ok. 30C jedzie normalnie nagle przestaje kopcić, obroty trzyma idealnie 850rpm zero falowania i ma pełną moc silnik wydaję się być na prawdę zdrowy ale przy nie rozgrzanym tragedia.
Przypominam że na gazie jest zawsze ok nie zależnie od temp. chodzi jak powinien.
Liczę na waszą pomoc bo już sam nie wiem.
Dzięki za pomoc pozdrawiam
Powiem tak wymienione zostało na 100% sprawne:
-Świece
-Kopułka i palec
-Kable
-Wtryskiwacze
-Przepływomierz
-Rozdzielacz
- kilka innych rzeczy które znajdują się na pokrywie filtra razem z przepływomierzem tzn. regulator ciśnienia benzyny i wtrysk rozruchowy oczywiście.
Nic nie pomogło auto dalej na zimnym silniku kopci na czarno i chodzi jak by na 3 gary. Strasznie rzuca silnikiem jak by miał wyskoczyć i przygasa na wolnych. Powoli tracę już siły do niego. Czy macie jeszcze jakiś pomysł co to może być?
Zauważyłem jeszcze że świece robią się czarne. Auto od ok. 30C jedzie normalnie nagle przestaje kopcić, obroty trzyma idealnie 850rpm zero falowania i ma pełną moc silnik wydaję się być na prawdę zdrowy ale przy nie rozgrzanym tragedia.
Przypominam że na gazie jest zawsze ok nie zależnie od temp. chodzi jak powinien.
Liczę na waszą pomoc bo już sam nie wiem.
Dzięki za pomoc pozdrawiam
Zapłon nie był ruszany ale czy to mogło by mieć znacznie gaz/benzyna i zimny/ciepły? Jak jest ciepły to da się wycisnąć 190km/h czy z przestawionym zapłonem też mógłby tak chodzić?
Jeszcze jutro sprawdzę świece po dłuższej trasie czy to coś zmienia.
Świecie NGK o ile pamiętam to nr.1 3 elektrodowe takie jak zaleca producent więc na pewno są ok zresztą na starych też tak było jeśli o to chodzi.
[ Dodano: 2012-11-13, 21:19 ]
Jeszcze jedno pytanie czy w silniku [JN] jest coś takiego jak czujnik położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu?
Jeszcze jutro sprawdzę świece po dłuższej trasie czy to coś zmienia.
Świecie NGK o ile pamiętam to nr.1 3 elektrodowe takie jak zaleca producent więc na pewno są ok zresztą na starych też tak było jeśli o to chodzi.
[ Dodano: 2012-11-13, 21:19 ]
Jeszcze jedno pytanie czy w silniku [JN] jest coś takiego jak czujnik położenia wału korbowego i czujnik położenia wałka rozrządu?