[80 B4 2.0 ABK] Połączenie rury kolektora z katalizatorem
[80 B4 2.0 ABK] Połączenie rury kolektora z katalizatorem
Witka!
Mam pytanko odnośnie połączenia rury kolektora z katalizatorem. W mojej B3 miałem skręcany kat z tą rurą na 3 śruby na któych były sprężyny. W mojej teraźniejszej B4 nie mam sprężyn na żadnej z tych śrub ale niestety nie są one skręcone na maxa tylko jest między rurą a katem przerwa i strasznie mi pierdzi. Skręciłbym to na maxa ale boję się żeby coś się nie urwało.
Sprawdzałem w książce i raz piszą że sprężyny są tylko na dolnych śrubach a raz na rysunku nie ma wogóle sprężyn.
W etce nie ma wogóle spręzyn na tych śrubach.
Jak myślicie, czy nic się nie stanie jeśli poprostu skręcę na sztywno to połączenie?
A jak jest u Was moi mili?
Pozdro...
Wiktor
Mam pytanko odnośnie połączenia rury kolektora z katalizatorem. W mojej B3 miałem skręcany kat z tą rurą na 3 śruby na któych były sprężyny. W mojej teraźniejszej B4 nie mam sprężyn na żadnej z tych śrub ale niestety nie są one skręcone na maxa tylko jest między rurą a katem przerwa i strasznie mi pierdzi. Skręciłbym to na maxa ale boję się żeby coś się nie urwało.
Sprawdzałem w książce i raz piszą że sprężyny są tylko na dolnych śrubach a raz na rysunku nie ma wogóle sprężyn.
W etce nie ma wogóle spręzyn na tych śrubach.
Jak myślicie, czy nic się nie stanie jeśli poprostu skręcę na sztywno to połączenie?
A jak jest u Was moi mili?
Pozdro...
Wiktor
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2007, 22:44 przez vikus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Witam, co prawda Ja mam ABT, ale wydech chyba się nie różni (poza "portkami"). U mnie kat jest skręcony na sztywno. Też niedawno musiałem to skręcać, bo od nowości prawdopodobnie nikt tego nie ruszał i urwały się (przeżarła ruda) dwie z trzech śrub. Musiałem ponawiercać otwory, żeby wybić te stare. Wewnątrz na tym łączeniu jest taki pierścień uszczelniający. Posmarowałem go pastą uszczelniającą i skręciłem całość na sztywno. Za tłumienie drgań w tym miejscu odpowiada zdaje się ta sprężyna na której wisi wydech.
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
Więc sprawy mają się tak. Przeżyłem z tym walkę. Pierścień wykonany z metalowej siatki jest nie do dokupienia, sprężyny są mniejsze i większe i posiadają(już nie pamiętam które) w środku tulejkę co uniemożliwia dokręcenie do końca. Tulejki możesz wyjąć co zwiększy siłę docisku sprężyny. Możesz próbować także jak już ktoś wspomniał pasty uszczelniające. U mnie te wszystkie metody zawiodły, a ze względu na sondę znajdującą się dalej stwierdziłem że musi to być szczelne. Wpadłem więc do kanału z migomatem i zaspawałem to na stałe. Przy okazji jak już tam byłem to łomem przebiłem na wylot katalizator :mrgreen:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dokładnie tak i kosztuje grosze, ok. 6 zł. Zwróć tylko uwagę na średnicę, bo do różnych autek są stosowane pierścienie o różnych średnicach. Ale ten pierścień raczej się nie zużywa, ja też zanim przybrałem się do roboty to kupiłem ten pierścień ale okazało się, że niepotrzebnie bo stary był w idealnym stanie.czarekj pisze:Według katalogu Bosal-a ten pierścień jest pełny, tzn. wykonany jako odlew i jest bez problemu do kupienia.
Skręć na sztywno, tak ma być. Ja ostatnio skręcałem bo wyrwałem cały tłumik w Białymstoku
Nie ma żadnych sprężyn w B4 ABK. Śruby i nakrętki też nie są na stałe połączone nigdzie, więc powinny dać się wybić. Z resztą z tych śrub już prawie nic nie zostało po tylu latach. Bez żadnych rozwierceń i spawania :shock: powinno się obejść.
