[B4 ABK] cewka znowu padla???
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
[B4 ABK] cewka znowu padla???
Witam. Jakis miesiac temu mialem przeboje z autem a mianowicie podczas jazdy gasl i nie chcial odpalic przez jakies 10 minut. Wymienilem mu swieczki (NGK) przewody (BERU) kopulke (BERU) palec (BERU) i to nic niepomoglo. Ktoregos razu jak mi zdechl to dotknolem cewke a ona az goraca byla. Wymienilem cewke (BERU) i miesiac bylo spokoju. Wczoraj po skonczonej pracy wsiadam do nimca i krece i krece i nic. Po ilus probach zapalil. Pojechalem do domu zgasilem i juz nie odpalil znowu. Wymienilem wczoraj kostke od stacyjki i o dziwo auto odpalilo ale dzisiaj to samo sie dzieje. Nie chce odpalic. Jak odpalil to ujechalem kawalek i lipa auto stanelo znowu. No i juz na holu wrocilem. Dodam ze macalem cewke i nie jest goraca. Zreszta ona nawet by sie nie miala kiedy nagrzac jak po calym dniu stania i tak nie chcial odpalic. I co panowie mi mozecie podpowiedziec w tym temacie? Moze jakis przekaznik albo cos. HELPPPPPPPP Z gory dziekuje za rady.
PS. Wieczorkiem pojde zobaczyc czy odpali czy nie
[ Dodano: 2012-10-20, 20:13 ]
Bylem teraz zobaczyc czy odpali i lipa. Tak jak by chcial zaskoczyc ale nieodpala.
PS. Wieczorkiem pojde zobaczyc czy odpali czy nie
[ Dodano: 2012-10-20, 20:13 ]
Bylem teraz zobaczyc czy odpali i lipa. Tak jak by chcial zaskoczyc ale nieodpala.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Sprawdź czy słychać pompę paliwa. Ja przeszedłem taką oto drogę: zajechały się dwie cewki (jedna pęknięta obudowa, druga się stopiła), następnie konieczna wymiana wężyka biegnącego od pompy do dekla baku, następnie sprawdzian czy w wężyku od regulatora ciśnienia nie pojawiła się benzyna (jak pojawia się to do wymiany) i w końcu niebieski czujnik temperatury. Teraz jeszcze sprawdzić styki przekaźnika 30 i modlić się żeby było to któreś z tych
[ Dodano: 2012-10-20, 20:37 ]
a właśnie cewkę sprawdzisz wtykając święcę w przewód który idzie z cewki do aparatu zapłonowego.
Przyłożysz do silnika i zakręć rozrusznikiem a ktoś patrzy czy jest iskra. N ie dotykaj bo może cię popieścić.
Jak nie ma iskry to albo hall albo cewka.
[ Dodano: 2012-10-20, 20:37 ]
a właśnie cewkę sprawdzisz wtykając święcę w przewód który idzie z cewki do aparatu zapłonowego.
Przyłożysz do silnika i zakręć rozrusznikiem a ktoś patrzy czy jest iskra. N ie dotykaj bo może cię popieścić.
Jak nie ma iskry to albo hall albo cewka.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
Najczęstsze przyczyny uszkodzenia cewki zapłonowej ABK.
1. Niewłaściwie wyregulowany zapłon.
2. Nieodpowiednia rezystancja przewodów zapłonowych.
3. Niestabilne napięcie zasilania ukladu zapłonowego - cewki i sterownika silnika (zbyt małe napięcie).
4. Niewłaściwie działające odcięcie zapłonu nieoryginalnej instalacji alarmowej.
Kupowania cewek typu "no name" nie plecam. Tylko Telefunken, Beru lub w ostateczności Bosch.
1. Niewłaściwie wyregulowany zapłon.
2. Nieodpowiednia rezystancja przewodów zapłonowych.
3. Niestabilne napięcie zasilania ukladu zapłonowego - cewki i sterownika silnika (zbyt małe napięcie).
4. Niewłaściwie działające odcięcie zapłonu nieoryginalnej instalacji alarmowej.
Kupowania cewek typu "no name" nie plecam. Tylko Telefunken, Beru lub w ostateczności Bosch.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
czarekj,
1. Przy zaplonie nie bylo nic ruszane od kad go kupilem i jezdzilo rok czasu dobrze
2. Przewody okolo miesiac czasu bo zakladalem nowe (BERU)
3. O tym nie mam zielonego pojecia.
4. Alarm jest ale bez zadnego odciecia zaplonu tylko czujniki w drzwiach i klapach i czujniki na ruch w srodku.
Co do punktu 1 to zaplon by sie sam poprzestawial???
[ Dodano: 2012-10-21, 17:01 ]
czy w moim przypadku ze raz odpala a raz nie chce odpalic moze to byc slynny przekaznik 30 ??
[ Dodano: 2012-10-21, 18:24 ]
Teraz wlasnie bylem zobaczyc czy moze odpali nimiec i o dziwo odpalil i chodzi i co to moze mu dolegac ze raz chodzi a raz nie?? juz nie mam sil do tego auta
1. Przy zaplonie nie bylo nic ruszane od kad go kupilem i jezdzilo rok czasu dobrze
2. Przewody okolo miesiac czasu bo zakladalem nowe (BERU)
3. O tym nie mam zielonego pojecia.
4. Alarm jest ale bez zadnego odciecia zaplonu tylko czujniki w drzwiach i klapach i czujniki na ruch w srodku.
Co do punktu 1 to zaplon by sie sam poprzestawial???
[ Dodano: 2012-10-21, 17:01 ]
czy w moim przypadku ze raz odpala a raz nie chce odpalic moze to byc slynny przekaznik 30 ??
[ Dodano: 2012-10-21, 18:24 ]
Teraz wlasnie bylem zobaczyc czy moze odpali nimiec i o dziwo odpalil i chodzi i co to moze mu dolegac ze raz chodzi a raz nie?? juz nie mam sil do tego auta
Identyczne objawy miałem w swoim RU i było to uszkodzenie modułu zapłonowego .
To taka mała kostka jak paczka papierosów i u mnie jest przy słupku pod nogami kierowcy. Miałem szczęście, bo trafiłem w to po 80-cio złotowym wydatku . Cewka cztery dychy i moduł trzy. Cewka się okazała dobra a moduł przywrócił śmiganie .
W ABK na pewno jest inaczej, ale coś musi też być co zarządza iskrą.
Poczytaj tutaj i w tej okolicy .Może coś znajdziesz.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1273549.html
To taka mała kostka jak paczka papierosów i u mnie jest przy słupku pod nogami kierowcy. Miałem szczęście, bo trafiłem w to po 80-cio złotowym wydatku . Cewka cztery dychy i moduł trzy. Cewka się okazała dobra a moduł przywrócił śmiganie .
W ABK na pewno jest inaczej, ale coś musi też być co zarządza iskrą.
Poczytaj tutaj i w tej okolicy .Może coś znajdziesz.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1273549.html
Podłączam się... @antoni ja miałem kiedyś SF-a i było tak, jak u Ciebie - z tym, że czyszczenie styków pomogło.
Teraz mam ABK. Dziś rano gdy jechałem do pracy po prostu zgasł i tyle...
Cewka była gorąca a moduł wyglądał jakby wystrzelony kondensator ( odchylone wieczko modułu). Kupiłem więc 1 moduł, potem drugi, a iskry nie widać. Czujnik halla zdaje się być dobry bo gdy wtykam kostkę do aparatu to słychać wtryski a poza tym świece są zalane...
Teraz mam ABK. Dziś rano gdy jechałem do pracy po prostu zgasł i tyle...
Cewka była gorąca a moduł wyglądał jakby wystrzelony kondensator ( odchylone wieczko modułu). Kupiłem więc 1 moduł, potem drugi, a iskry nie widać. Czujnik halla zdaje się być dobry bo gdy wtykam kostkę do aparatu to słychać wtryski a poza tym świece są zalane...
O kurcze !! Skoro aż rozerwało moduł, to na mój prosty i chłopski rozum nie ma wyścia prądu z cewki na rozdzielacz .
Zrobiło się ciasno od nadmiaru energii,ta nie miała ujścia i pierdyknęło. A może wylaz kabel z cewki albo kopułki . Znowu jak piszą gdzie indziej , nawet centymetrowe przerwy w ciągłości drutu nie powodują aż takich zniszczeń . Ciekawe ???, oj będę śledził ten temat oj będę .
Zrobiło się ciasno od nadmiaru energii,ta nie miała ujścia i pierdyknęło. A może wylaz kabel z cewki albo kopułki . Znowu jak piszą gdzie indziej , nawet centymetrowe przerwy w ciągłości drutu nie powodują aż takich zniszczeń . Ciekawe ???, oj będę śledził ten temat oj będę .
NIGDY nie powinno sie sprawdzać w ten sposób układu zapłonowego tranzystorowego.antoni pisze:nawet centymetrowe przerwy w ciągłości drutu nie powodują aż takich zniszczeń .
Takie sprawdzanie jest właśnie przyczyną uszkodzenia ukladu scalonego lub tranzystora mocy w module sterującym.
Połowa Audi 80 która ma problemy z układem zapłonowym to ofiiary domorosłych elektryków i ich eksperymentów z iskrą, ustawianiem zapłonu na sluch itp..
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.
Satar, to u mnie z dobry miesiac temu tez tak bylo ze jechal i nagle zgasl a cewka goraca jak pierun. Po okolo 10 minutach odpalil i jechal do nastepnego zgasniecia. Cewke zmienilem i bylo miesiac spokoju i znowu cos sie zaczelo dziac ale tym razem nie chcial odpalic wogole. Teraz zmienilem przekaznik 30 i na razie jezdzi. Ten przekaznik co jezdzilem na nim rozebralem go i styki byly posniedziale tak jak by rdza byla na nich. Nie wiem moze to bylo powodem wariacji. Na razie jezdzi 3 dzien auto. Jak by sie cos znowu dzialo ze nie chce odpalic albo zdechnie podczas jazdy to napisze.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 803
- Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
- Lokalizacja: Tomaszow Maz.