Witam serdecznie mam nadzieję że nie bedzie problemu dlatego że jestem posiadaczem 100 C4 a nie 80. Jestem tu nowym forumowiczem i jest to moj pierwszy post, POWITALNIE już odwiedziłem. No dobra do sedna sprawy: Uborykam się od dłuższego czasu z problemem, który mnie strasznie irytuję więc opisze wszystko od początku. Audi 100C4 silnik AAD 2,0E Od dłuższego czasu auto po rozgrzaniu silnika zaczęło wskakiwać w tryb awaryjny (podwyższenie obrotów do około 1300, czasami faluje, dopóki ne wskoczy w tryb awaryjny obroty utrzymują się na około 900) Postawiłem do mechanika, jedynego mechanika w mojej okolicy, który ma jakiekolwiek pojęcie o mechanicznym wtrysku, szukał, sprawdzał, mierzył i okazało się że walnięty jest potencjometr przepływomierza (wytarte ścieszki) wykęcił go przeczyścił i zamontował spowrotem troszkę w innym połozeniu gwarancji na to nie dawał że będzie dobrze chodził ( ja natomiast w tym czasie szukałem używanego potencjometru). No i faktycznie, od tamtego momentu bardzo żadko wchodził w tryb awaryjny. W dniu przedwczorajszym zanalazłem na szrociku cały przepływomierz z rozdzielaczem i potencjometrem za 80 zł. zapewniano mnie że jest OK. Wczoraj wiec przystąpiłem do wymiany całej przepływki. Wymieniłem no i próba, autko odpalam no OK pracuje trochę nierówno ( delikatne falowanie na biegu jałowym) silniczek pracuje, pracuje i po nagrzaniu CYK ZNOWU TRYB AWARYJNY. Jak sądzicie, dlaczego? Czujniki temp nowe, przewody WN nowe świece nowe, wtryskiwacze nowe, palec,kopułka nowe uszczelniacze wtryskiwaczy nowe, lambda sprawna oscyluje w zakresie 0,45-0,76 V. Czy przyczyną może być zły skład mieszanki bo napewno po wymianie przepływki z rozdzielaczem trzeba ustawić, czy powinienem wykasować błędy poprzez odłączenie akumulatora (wymiana potencjometra)?? Jeśli ktoś się zna i ma jakiś pomysł co moze być nie tak to bardzo prosze o porady
[ Dodano: 2012-12-07, 16:36 ]
Witam wszystkich. Pisałem wcześniej posta odnośnie mojego problemu i przez ten tydzień zaobserwowałem że moja audi wchodzi w tryb awaryjny tylko na benzynie i tylko po rozgrzaniu silnika do około 80 st. i więcej. Zauważyłem także że wchodzi w tryb awaryjny tylko w czasie postoju jak sobie pyka na biegu jałowym. Mam nadzieję że ktoś miał wcześniej takie objawy, uporał się z nimi bardzo szybko i podzieli się ze mną rozwiązaniem problemu. Dziękuję z góry i pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-12-08, 15:24 ]
Witam serdecznie do swojego posta dodaję wyniki pomiarów ,których dokonałem w dniu dzisiejszym.Mam nadzieję że komuś nasunie się coś co moze byc przyczyną mojego problemu.
Wyniki są następujące:
napięcie we wtyczce od nastawnika ciśnienia- 5,0V
Po wpięciu się w obwód regulatora ciśnienia:
-tylko włączonym zapłonie - 102,5mA
-na odpalonym silniku - oscylowało 0V - 5V i delikatnie powyżej
wtyczka potencjometra przepustnicy - 1-2 pin -11,3V ; 2-3 pin -11,3V
silnik krokowy - 12,4V
potencjometr przepływomierza:
-górnym i dolnym pinie - ok. 4,8V
-górnym i środkowym pinie- ok. 4,7V
-dolny i środkowy pin - 0,12V
-środowy pin i masa - 0,15V
czujnik temp. - 3,0V
sonda oscyluje w granicach normy- 0,1V - 0,90V
sprawdzałem również potencjometr przepustnicy podnosząc klapę spiętrz. czy nie ma przerw no i nie zauważyłem by były, napięcie wzrastało do 4,33V moim zdaniem płynnie.
Wykręciłem też świecę i była okopcona.
Kurcze nie wiem już w czym leży problem: chciałem jeszcze pojechac na analizator spalin i bylem w 3 miejscach ale na zednym nie udalo mi sie sprawdzic. Pomimo wolnych stanowisk gadki typu
"Panie dzisiaj to nie damy rady"
albo
" -benz czy ON?
-no benz
-a jak benz to nie da rady"
No ku....wa lenie śmierdzące se pomyślałem.
Acha zaóważyłem tez ze gdy rozgrzeje się silnik to jak chce odpalic to odpali i zgasnie dopiero po drugim przekreceniu pracuje ( oczywiscie po pewnym czasie pracy na biegu jalowym TRYB AWARYJNY obroty wzrastają do około 1100-1200 lub falują 1000-1200
[2,0 AAD] Tryb awaryjny POMOCY
Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Wróć do „Silniki czterocylindrowe”
Przejdź do
- Audi 80/90 - Forum podstawowe
- ↳ Przedstaw się nam
- ↳ Regulamin Forum Audi 80 Klub Polska
- ↳ Dział Forum Audi 80
- ↳ Poszukiwany/Poszukiwana
- ↳ Polecam/Odradzam
- ↳ Polecam lub nie Klubowicza
- ↳ Polecam lub nie spoza forum
- ↳ Na każdy temat
- ↳ Spoty, zloty i grupy lokalne
- ↳ Klub Audi 80
- ↳ dolnośląskie
- ↳ Kujawsko-Pomorskie
- ↳ Lubuskie
- ↳ Małopolskie
- ↳ Lubelskie
- ↳ Mazowieckie
- ↳ Łódzkie
- ↳ Opolskie
- ↳ Podlaskie
- ↳ Śląskie
- ↳ Podkarpackie
- ↳ Pomorskie
- ↳ Świętokrzyskie
- ↳ Warmińsko-Mazurskie
- ↳ Wielkopolskie
- ↳ Zachodniopomorskie
- ↳ Spot'kania na wysokim szczeblu
- ↳ Gadżety
- Audi 80/90 - Forum Techniczne
- ↳ Silniki benzynowe i LPG.
- ↳ Silniki czterocylindrowe
- ↳ Silniki pięciocylindrowe.
- ↳ Silniki V6
- ↳ Zasilanie LPG
- ↳ Inne.
- ↳ Silniki wysokoprężne
- ↳ Silniki TD
- ↳ Silniki TDi
- ↳ Pompy wtryskowe i wtryskiwacze
- ↳ Turbiny i układ dolotowy
- ↳ Inne.
- ↳ Układ napędowy i skrzynie biegów.
- ↳ Przekładnie i skrzynie biegów
- ↳ Półosie i przeguby
- ↳ Inne.
- ↳ Zawieszenie
- ↳ Amortyzatory i sprężyny
- ↳ Koła i felgi
- ↳ Hamulce tarczowe, bębnowe.
- ↳ Zawieszenie tylne
- ↳ Maglownice, końcówki drążków, geometria.
- ↳ Wahacze, zwrotnice
- ↳ Inne.
- ↳ Elektryka i elektromechanika
- ↳ Lusterka, szyby, szyberdach.
- ↳ Centralny zamek, alarm, immobilajzer.
- ↳ Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.
- ↳ Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.
- ↳ Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
- ↳ Komora silnika
- ↳ Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS
- ↳ Inne.
- ↳ Nadwozie i wnętrze
- ↳ Elementy karoserii
- ↳ Wnętrze i tapicerka
- ↳ Inne.
- ↳ Inne
- ↳ Kupujemy Audi 80/90, Coupe, Cabrio
- Firm / usług / reklamy
- ↳ Promocje, reklamy firm.
- Audi 80/90 Tuning, rezanie i stylizacja
- ↳ Warsztat czyli zrób to sam
- ↳ Rezanie
- ↳ Naprawy
- ↳ Inne.
- ↳ Tuning mechaniczny
- ↳ Tuning wizualny
- ↳ Car Audio, GPS, CB.
- ↳ Pielęgnacja i kosmetyka
- Audi 80/90 - Galerie własnych zdjęć, tematów, postów
- ↳ Audi 80/90 - B1 / B2.
- ↳ Audi 80/90 - B3.
- ↳ Audi 80/90 - B4.
- ↳ Audi Coupe / Cabrio.
- ↳ Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.
- ↳ Inna marka np: Vw, Opel, Toyota, Skoda itd.
- ↳ Motocykle, skutery i quady.
- ↳ Archiwum starych zdjęć.
- Audi 80/90 - Centrum
- ↳ Aktualności
- ↳ Ciekawostki i galerie
- ↳ Historia modeli
- ↳ Wyposażenie
- Audi 80/90 - Ogłoszenia
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię
- ↳ Usługi
- ↳ Sprzedam pojazd
- ↳ Sprzedam części
- ↳ Rzeczy różne
- Usunięte, zbędne tematy