Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK B4] - Cuda po wymianie cewki zapłonowej (obroty).

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dex_1985
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 16 mar 2012, 07:22
Lokalizacja: Bestwina (SBI)

[ABK B4] - Cuda po wymianie cewki zapłonowej (obroty).

Post autor: dex_1985 » 10 gru 2012, 07:55

Witam,

Padła mi cewka zapłonowa w ABK. Wymieniłem u mechanika i auto hula, ale...
- na wolnych obrotach silnik ma między 1200 a 1400 obrotów. Nieważne czy ciepły czy zimny. Wcześniej miałem twardo 900 na ciepłym,
- w czasie jazdy obroty są też dziwnie podwyższone. Przykład: wcześniej przy 2000 obrotach na czwartym biegu jechałem 70 km/h. Teraz 60 km/h. Na piątce przy tych samych obrotach wcześniej było 90 km/h, teraz jest jakieś 75 km/h,
- poza tym teraz silnik wolniej schodzi z obrotów.
Wiem, że mechanior podmieniał też czujnik halla, bo w pierwszej kolejności właśnie jego podejrzewał. Teraz pytanie czy mi nie spartaczył zapłonu? Przestawiony zapłon może objawiać się takimi wahaniami obrotów?

PS. Aaa... jeszcze mechanik sprawdzał całą instalację od A-Z.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 10 gru 2012, 18:41

Ano może. Zwłaszcza jak nie zna procedury ustawiania zapłonu w ABK.
Szczerze to wątpię że ustawił dobrze a dużo za wczesny zapłon tak się właśnie objawia.

Czy jaj dodasz gwałtownie gazu czy nie ma spalania stukowego (taki charakterystyczny klekot)?

Może być też zbieg okoliczności z krokowcem ale jemu nigdy mało czyszczenia. Po myciu silniejszymi środkami obowiązkowo trzeba go nasmarować.

Czy ruszał TPS-a? Czujnik położenia przepustnicy. Na dole pod nerką od spodu przepustnicy.

Widziałeś jak on to wszystko robił? I gdzie wtykał palce?

Dla sprawdzenia czy to zapłon możesz poluzować na zgaszonym silniku aparat i delikatnie obrócić go w prawo (opóźnić zapłon). Jeżeli jest poprawa możesz tak robić (tylko na prawdę minimalne obroty ledwo wyczuwalne) żeby uzyskać najlepszy efekt pracy silnika. Jeżeli wolisz nie ryzykować dość blisko masz kolegę jugo007 (SPS) Wisła Mała.

[ Dodano: 2012-12-10, 18:45 ]
P.S. Jaką cewkę zakupiłeś?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl