Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 ABB 1.6 LPG ] Problem z ssaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rasmutd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 cze 2011, 12:00

[ B3 ABB 1.6 LPG ] Problem z ssaniem

Post autor: rasmutd » 07 lut 2014, 11:33

Witam.
Mam problem z ssaniem w silniku ABB 1,6. Jak jest zimny to obroty są jakieś 1900 i nie spadają nawet jak temperatura osiągnie 60 stopni. W granicy 70 stopni zaczyna spadać ale nie do poziomy 900 obrotów tylko jakieś 1200. Jak wyłączy się silnik i ponownie zapali, temp. 70 stopni to obroty są 900 ale nie zawsze.
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2014, 16:07 przez rasmutd, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 lut 2014, 15:43

rasmutd, _uwaga

rasmutd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 cze 2011, 12:00

Post autor: rasmutd » 08 lut 2014, 10:22

Temat poprawiony , to jak pomoże mi ktoś co mogę z tymi obrotami zrobić ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 lut 2014, 14:32

Masz bardzo rzadki silnik więc mało kto będzie mógł coś powiedzieć. Mi nawet nie chce się poszukać jaki układ wtryskowy tam się znajduje.

Jak dobrze odpala i nie pali za dużo to raczej masz problem ze stabilizacją obrotów a nie ssaniem.

rasmutd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 cze 2011, 12:00

Post autor: rasmutd » 09 lut 2014, 10:52

Jeśli chodzi o wtrysk to jest wielopunktowy mechaniczny Bosch K-Jetronic.
Tak samo zachowuje się na benzynie i na gazie. Mechanik sprawdzał mi szczelność układu, zapłon, wyregulował gaz i coś przy przepustnicy ale niestety kłopot nie miną :-(

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lut 2014, 15:46

Jest tam czujnik zamknięcia przepustnicy? Bo też różnie występował. Ale chyba przy k-jetronicu nie było, był tylko zawór zwiększania obrotów załączany gdy obroty spadną za bardzo i na zimnym silniku.
W książce obsługa i naprawa audi 80 (Dieter Korp) jest opisany praktycznie cały osprzęt jaki występował przy silnikach z mechanicznym wtryskiem, ale twój silnik nie jest wyszczególniony.
Chyba najlepszym rozwiązaniem problemu będzie zrobienie druta w postaci wstawienia registra od gazu na regulatorze wolnych obrotów aby nie były za wysokie. Albo samodzielne studiowanie tematu albo szukanie kogoś kto dobrze ogarnia mechaniczny wtrysk.

rasmutd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 cze 2011, 12:00

Post autor: rasmutd » 09 lut 2014, 16:21

A może być coś takiego, że zawiesza się lub jest uszkodzony czujnik odpowiedzialny za sterowanie ssania??

Dodano: 2014-02-09, 17:35
Jutro postaramy się zrobić zdjęcie czy dobrze lokalizuje ten czujnik zamknięcia przepustnicy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lut 2014, 18:53

K-jetronicu za ssanie odpowiada regulator rozgrzewanie czy coś takiego przykręcone do bloku silnika.
Przy mechanicznym wtrysku audi występowały też dwa typy stabilizacji biegu jałowego, jeden to taki jak przy JN że podnosiło obroty gdy spadły za nisko. A drugi wykorzystywał właśnie czujnik temperatury oraz czujnik zamknięcia przepustnicy. Czujnik temperatury i zamknięcia przepustnicy możesz sprawdzić omomierzem.

rasmutd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 cze 2011, 12:00

Post autor: rasmutd » 10 lut 2014, 10:38

Nie wiem czy dobrze szukam tego czujnika zamknięcia przepustnicy ale mam taki czujnik 3 pinowy. [img]http://imageshack.com/a/img716/8347/abed.jpg[/img]
A jeśli chodzi o czujnik cieczy to podejrzewam, że jest ten na dole tylko z tego co wiem powinno być trzy czujniki koło bloku a u mnie jest tylko dwa.
[img]http://imageshack.com/a/img541/7533/nit3.jpg[/img]
Jak mogę sprawdzić poprawność działania tych czujników??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lut 2014, 11:07

Czujnik zamknięcia przepustnicy sprawdzasz miernikiem ustawionym na pomiar oporu, środkowy pin w kostce czujników jest wspólny i jak czujnik się załącza to łączy się z którymś ze skrajnych.

Czujnik temperatury chyba właściwy zaznaczyłeś.

Tutaj masz poradnik dotyczący falowania obrotów (co prawda pisany pod silnik NG ale niektóre rzeczy będą miały zastosowanie też u ciebie).

Daj jeszcze zdjęcia rozdzielacza paliwa bo jestem ciekaw czy tam jest potencjometr wychylenia przepływomierza.

rasmutd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 cze 2011, 12:00

Post autor: rasmutd » 10 lut 2014, 11:56


Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lut 2014, 20:58

To jednak masz ke-jetronica a nie k-jetronica. czyli do przyczyn z obrotami dochodzi jeszcze potencjometr przepływomierza.

rasmutd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 cze 2011, 12:00

Post autor: rasmutd » 10 lut 2014, 21:27

O widzisz. Dziś nie miałem jak sprawdzić tych czyjników ale moźe jutro dam radę, Jak czujniki będą ok to będę Cię prosił o poradę jak sprawdzić ten potencjometr.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lut 2014, 11:14

Potencjometr sprawdzasz mierząc napięcie na nim podłączasz się do wtyczki do środkowego to tego skrajnego na którym będzie rosło napięcie wraz z podnoszeniem się przepływomierza. Dobrze by było mieć dane porównawcze z podobnego silnika aby wiedzieć przy jakich obrotach jakie powinno być napięcie. Ale najlepiej by było podnosić ręką i sprawdzać czy napięcie bez skoków się ponosi (na włączonym zapłonie).

Druga sprawa to dolot masz szczelny? Bo widziałem na którymś zdjęciu że tam nieźle polepioną gumę rozdzielacz :arrow: przepustnica.

rasmutd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 cze 2011, 12:00

Post autor: rasmutd » 13 lut 2014, 07:36

Właśnine zmierzyłem czujniki od temperatury i przepustnicy. Ten od temperatury pokazywał wartości oporu zgodne z wykresem ale niestety ten drugi przy zamkniętej przepustnicy nie zamykał obwodu. Nie pomogła nawet regulacja śruby odpowiedzialna za domykanie się przepustnicy i pewnie trzeba będzie się rozglądnąć za czujnikiem. Jeszcze z ciekawości muszę zmierzyć ten potencjometr.
A jeszcze jedno. Dziś rano jak jechałem odziwo bardzo szybko spadły mi obtoty przy tem.60 stopni już spadły do 950 obrotów :-) Zobaczymy jak jutro.

Aldi wstępnie dzięki za pomoc. Jak wymienie czyjnik to napisze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl