Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] zimny chodzi tylko na 3 tłoki

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

[80 B4 2.0 ABT] zimny chodzi tylko na 3 tłoki

Post autor: sobol_20 » 24 paź 2007, 23:20

Witam. Zakupilem niedawno Audi B4 2.0 z LPG. Gdy rano odpalam na benzynie silnik nierowno chodzi po dodaniu gazu i trzymajac np.na 2000obr. tak jakby chodzil na 3-ech tłokach i slychac dosc mocno zawory. Przelaczaj na gaz wszystko w porzadku procz zaworow nadal slychac. Dopiero gdy sie zagrzeje chodzi jak zegareczek. Czasem tylko go przudusi na chwile na gazie jak i na benzynie. Moze mi ktos powiedziec co jest nie tak? Byc moze ktos mial podobny problem. Prosze o pomoc. Z gory dzieki.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 24 paź 2007, 23:50

Hmmm. Dobrze by było jakbyś zmierzył ciśnienie sprężania, skoro słyszysz zawory.

Awatar użytkownika
sobol_20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 24 paź 2007, 22:44
Lokalizacja: Kielce

Post autor: sobol_20 » 24 paź 2007, 23:56

a wiesz moze jakie powinno byc mniej wiecej?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 paź 2007, 08:17

Zapraszam do lektury mojego artykułu w dziale download/lpg na stronie centrum albo przeszukanie forum. Niedawno bardzo dokładnie opisywałem najczęstszą przyczynę występowania tego zjawiska (zła lub brak emulacji sondy lambda na gazie). Skoro na LPG silnik pracuje normalnie to sprężanie jest raczej dobre. Ale skoro pytasz to w ABT sprężanie powinno wynosić od 9-12 barów. Granie zaworów to mogą być już nieco zużyte szklanki (popychacze hydrauliczne).

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 25 paź 2007, 11:11

powiedz jeszcze który to artykuł

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 25 paź 2007, 11:13

To jest tu tylko musisz sie zarejestrowac i wtedy ściagniesz http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,85/

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 26 paź 2007, 22:09

po zmierzeniu ciśnienia na tłokach dowiesz sie dużo :) jak ciśnienie spadnie poniżej 9 bar to wtedy silnik nie chodzi na ten cylinder na wolnych obrotach. przy dodaniu gazu będzie ok ewentualnie jak sie podgrzeje to też mu pomoże. a gaz jak to gaz jest bardziej łatwo palny. Jeśli okaże sie że masz małe ciśnienie na tłokach dolej ciutke oleju silnikowego przez świece i wtedy zmierz jak dalej będzie słabe głowica do roboty. aczkolwiek zaczołbym od ściągnięcia samego wałka rozrządu i szklanek popychaczy. poco od razu wszystko ściągać jak to może być to.. Jednak przyczyn może być wiele....
Jak znajdziesz daj znać :) . A olej jak dawno zmieniałeś?? silnik ci sie przegrzewał?pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 26 paź 2007, 22:16

dziq111 pisze:jak ciśnienie spadnie poniżej 9 bar to wtedy silnik nie chodzi na ten cylinder na wolnych obrotach.
Wcale nie prawda bo będzie chodził, tylko będzie gorsze spalanie w tym cylindrze.

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 27 paź 2007, 14:26

KorNoLio pisze:
dziq111 pisze:jak ciśnienie spadnie poniżej 9 bar to wtedy silnik nie chodzi na ten cylinder na wolnych obrotach.
Wcale nie prawda bo będzie chodził, tylko będzie gorsze spalanie w tym cylindrze.
U mojego starego w vw ciśnienie spadło do 7 barów i na wolnych chodził na trzech po lekkim dodaniu gazu na 4 ale działo sie podobnie ze jak sie podgrzał chodził na nie równo raz na 3 raz na 4 gazu co prawda niema w tym vw ale gaz ogólnie sie lepiej zapala od benzyny. przyczyną był wałek rozrządu i szklanka popychacza. z tym że najpierw padła szklanka zatarła sie. później wałek. auto po przebiegu 90 tyś km...... taki przebieg i dwie poważne awarie... wcześniej była wymiana wału... bo wypadły(nie wiadomo jakim cudem) pół pierścienie i po naciśnięciu sprzęgła tak wał napierał na blok silnika ze sie cały wytarł. blok jeszcze sie jakos trzyma...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 paź 2007, 19:23

dziq111 pisze:ale gaz ogólnie sie lepiej zapala od benzyny
Nieprawda, gaz trudniej się zapala, wymaga większej energii iskry niż benzyna. Dlatego na gazie tak szybko wyłażą niedomagania układu wys. napięcia.


PS. dziq111, proszę Cię zanim klikniesz wyślij, to przeczytaj parę razy to co napisałeś, zacznij używać przecinków, kropek i wielkich liter tam gdzie trzeba bo Twoje posty strasznie ciężko się czyta (są mało zrozumiałe).

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 27 paź 2007, 22:14

Kiedyś miałem samochód który miał właśnie na 3 cylindrze sprężanie coś około 7 barów a na 2 i 4 około 12 i na gazie i na benzynie chodził w miarę równo, nie było widać strasznie jego nie domagań. Na benzynie i na gazie.

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 27 paź 2007, 23:53

lepiej so sprawdz kolega miał tak w vectrze na wolnych chodziła na 3 gary i brała troche olej i tak jezdził,póżniej coraz gorzej chodziła i olej brała aż tylko na 3 chodziła non stop.
okazało sie że pekł mu jeden pierścionek na tłoku a to że tak jezdził długo to wypaliło dziure w tłoku a tuleje tak zrysowało że tylko do wymiany i koszt naprawy póżniej był duży,to nie żarty niby nic a skonczyło sie poważną usterką

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl