Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Problem z nierówną pracą silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciejo1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 lip 2014, 17:18
Lokalizacja: Bielefeld NRW

[B3 1.8 PM] Problem z nierówną pracą silnika

Post autor: maciejo1000 » 08 lip 2014, 17:36

Witam wszystkich na forum ;-)
Wczoraj kupiłem Audi 80 z 1991 roku.Jest to model 1,8S na monowtrysku.
Samochód ma przejechane 140000 km.
Przez ostatnie 4 lata zrobił tylko 3 tyś.km
Po zapaleniu auta wyczuwam drgania silnika i karoserii.Obroty troszkę czasami falują.
W czasie jazdy już na nagrzanym silniku problem pozostaje,auto trochę szarpie przy operowaniu pedałem gazu.Natomiast przy prędkości powyżej 120 jest wszystko ok.
Poza tym nawet przy dużych prędkościach z rury wydechowej nie wydobywa się żaden niepokojąco wyglądający dym.
Auto było serwisowane tylko i wyyłącznie w serwisie Audi,pasek zmieniony w 2009 r przy 133000 km.
Gdzie mam zacząć szukać przyczyny awarii :?:

Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i sugestie
Pozdrawiam maciejo
Ostatnio zmieniony 21 lis 2014, 23:22 przez maciejo1000, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lip 2014, 17:41

maciejo1000 pisze:Wczoraj kupiłem Audi 80 z 1991 roku.Jest to model 1,8S na gaźniku.
to po co w tagu napisałeś JN :?: przecież to wielowtrysk

maciejo1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 lip 2014, 17:18
Lokalizacja: Bielefeld NRW

Post autor: maciejo1000 » 08 lip 2014, 17:43

PieterB pisze:
maciejo1000 pisze:Wczoraj kupiłem Audi 80 z 1991 roku.Jest to model 1,8S na gaźniku.
to po co w tagu napisałeś JN :?: przecież to wielowtrysk
Już poprawiłem :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lip 2014, 17:46

Ja wymienił/sprawdził bym układ WN czyli przewody, kopułka, palec i świece. Skoro auto tyle stało to nie wiadomo kiedy te rzeczy były wymieniane.

maciejo1000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 08 lip 2014, 17:18
Lokalizacja: Bielefeld NRW

Post autor: maciejo1000 » 21 lis 2014, 21:03

Kable,kopułka,palec wymienione zapłon wyregulowany.Niestety nic się nie zmieniło :-(
auto nadal szarpie przy dodawaniu gazu. Poza tym przy dojeżdżaniu np do skrzyżowania na biegu ale z odpuszczonym pedałem gazu auto samoczynnie nagle przyspiesza,zwalnia i tak cały czas.
Gdzie mam dalej szukać - może silniczek krokowy lub coś z wtryskiem nie tak.
Jest też taka gruba gumowa uszczelka pod monowtryskiem,może tam jakaś nieszczelność jest i auto dostaje powietrza nie tyle co trzeba.
Będę wdzięczny za odpowiedź :-)

Pozdrawiam ;-)

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 22 lis 2014, 19:32

Sprawdź właśnie tą podstawę wtrysku a jeżeli się okaże że to nie to to prawdopodobnie silniczek krokowy, miałem podobny objaw w Passacie B3 1.8 RP (bliźniak PM-u) i pomogła wymiana silniczka krokowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl