Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Trudna diagnoza, "cykanie", gaśnięcie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Krzysiek_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 24 paź 2015, 08:46

[B4 2.0 ABT] Trudna diagnoza, "cykanie", gaśnięcie

Post autor: Krzysiek_K » 07 lis 2015, 13:35

Dzień dobry!
Mam problem z autem-B4 sedan z 1993 roku z silnikiem ABT, holenderskie LPG ze zmienionym w Polsce parownikiem na Zavoli oraz dodanym jakimś zaworem na przewodzie podającym gaz z reduktora do silnika. Odpala na benzynie po czym szybko sam przełącza na gaz.

Jednego razu zdarzyło się, że nie chciał odpalić, po czym odpalił po zdjęciu kopułki aparatu zapłonowego i ponownemu jej założeniu. To była jednorazowa sytuacja, ponadto czasem trzeba dłużej okręcić rozrusznikiem i to bez większego znaczenie czy silnik jest ciepły czy nie.
Czasem nie trzyma wolnych obrotów, te spadają do 600-500 i auto przygasa jeśli nie doda się gazu. Innym razem działa zupełnie normalnie. Niekiedy podczas jazdy i to zarówno przy odejmowaniu jak i dodawaniu gazu zdarza się, coś co prawdopodobnie jest wypadaniem zapłonu. Auto jakby "drgnie" i jedzie dalej czemu towarzyszu dźwięk, który mogę określić jako "cykanie", coś jakby elektrozawór??, czy też przekaźnik??. Gdy taki objaw pojawi się przy niskich obrotach zdarza się, że silnik gaśnie(np. przy ruszaniu). Wspomniany dźwięk najprawdopodobniej pochodzi z komory silnika, wydaje się jakby z jej prawej strony(patrząc od fotela kierowcy), czyli niekoniecznie od skrzynki z bezpiecznikami. Opisane objawy występują z różną częstotliwością i trudno znaleźć tu jakąś prawidłowość. Problem dotyczy głównie jazdy na gazie, chociaż problem z odpalaniem występuje przecież na zasilaniu benzyną(po chwili przechodzi na LPG). Na benzynie problem "cykania" się nie pojawia, choć czasem ma jakby bardzo mało mocy, "nie jedzie". Dziś gdy często "cykał" i przygasał po przełączeniu na benzynę zaczął pracować całkiem normalnie(jechał jak i też trzymał wolne obroty). Po kolejnym odpaleniu dało się już jechać na gazie.

Kolejne próby diagnozy doprowadził do wymiany świec, kopułki i palca rozdzielacza oraz regeneracji reduktora(który nie była potrzebna jak się okazało, bo wszystko z nim było ok), którego awarię podejrzewano. Po podpięciu pod komputer pokazał się błąd sondy lambda, który został skasowany i przy kolejnym uruchomieniu już się nie pokazał. Błąd czujnika Halla widoczny był tylko na niepracującym silniku.

Proszę o rady gdzie szukać rozwiązania problemu, tak aby w miarę możliwości uniknąć wymian kolejnych elementów, niedających pożądanego rezultatu.

Pozdrawiam Krzysiek!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 lis 2015, 15:52

Dobrze jakbyś zdiagnozował czy to cyka jakiś przekaźnik czy może elektrozawór od gazu. Możesz sobie nawet podłączyć jakąś żarówkę do któregoś z elektrozaworu od gazu bo może "centralka" od gazu odłącza napięcie od zaworów otwierających gaz.

A błąd sondy po jeździe na zwykłym gazie zawsze będzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl