[b4 ABK LPG] Problem z pb
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 cze 2014, 13:29
- Lokalizacja: Rybnik
[b4 ABK LPG] Problem z pb
Mam w audi kolejny raz problem z PB, pierwszy raz padła mi pompa paliwa, tym razem dzieją się cyrki, a mianowicie audi nie odpala na PB, benzyna nie dochodzi do wtryskiwaczy, wtryskiwacze pracują na LPG i strasznie klepią bo po suchu, nie wraca powrót benzyny do baku. A zaczęło się to pewnego razu jak padło mi aku i robiłem sobie przegląd silnika, no i zauwarzyłem że przewód LPG mielił po alternatorze, w czas zauwarzyłem, niestety kostka która idzie z emu która nigdzie nie jest podłączona (chyba pod tester) też się wkręciła i wszystkie przewody dotykały atka i były skręcone ze sobą. Ja swoje podejrzenia kieruje ku samemu Kontrolerowi sondy lambda. Prosiłbym o porady co robić bo nie uśmiecha mi się kręcenie silnikiem z rana przez 5 min. Dodam że instalacja II gen
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak klepią na gazie to pewnie emulator albo przekaźnik odcinający wtryskiwacze nie działa.
Może kolejna pompka przez to się zatarła bo wypompowało paliwo. Tym bardziej że paliwo nie idzie powrotem.
Co do odpalania rano to jaki masz przełącznik od gazu? Taki trzypozycjny?: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_3_2.jpg jeśli tak to jeśli przy włączaniu zapłonu na pozycji odpalania na gazie otwierają się elektrozawory (zapala się na chwilę zielona lampka) to włączaj i wyłączaj zapłon kilka razy wtedy silnik będzie miał więcej gazu na start.
A jeśli nie otwierają się elektrozawory (nie zapala się na chwilę zielona lampka) albo masz przycisk tego typu: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_1502_2.jpg to musiałbyś sobie zrobić przycisk zwierny podłączony pod plus i do zasilania elektrozawory i przed odpalaniem wcisnąć aby zalać wstępnie silnik gazem.
Może kolejna pompka przez to się zatarła bo wypompowało paliwo. Tym bardziej że paliwo nie idzie powrotem.
Co do odpalania rano to jaki masz przełącznik od gazu? Taki trzypozycjny?: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_3_2.jpg jeśli tak to jeśli przy włączaniu zapłonu na pozycji odpalania na gazie otwierają się elektrozawory (zapala się na chwilę zielona lampka) to włączaj i wyłączaj zapłon kilka razy wtedy silnik będzie miał więcej gazu na start.
A jeśli nie otwierają się elektrozawory (nie zapala się na chwilę zielona lampka) albo masz przycisk tego typu: http://nagaz24.pl/uploaded/product/mini3_1502_2.jpg to musiałbyś sobie zrobić przycisk zwierny podłączony pod plus i do zasilania elektrozawory i przed odpalaniem wcisnąć aby zalać wstępnie silnik gazem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 cze 2014, 13:29
- Lokalizacja: Rybnik
maciek889 , mam przełącznik trzypozycyjny, myslałem o przekaźniku pb/lpg ale on "cyka" zwiera działa, auto w momencie przełączenia na pb wyłącza wtryski, jakie są objawy uszkodzonego emu ? Przewody do wtyczki (kontrolnej ?) emu zwarły się do kupy i dotykały masy, może to upalone emu ? Nigdy nie miałem czegos takiego, pompa działa tylko paliwo nie dochodzi na wtryski... Czy jest jakis elektorozawór przed nimi ? To ten obok przepływki ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Wcześniej pisałeś:pauelek7732 pisze:auto w momencie przełączenia na pb wyłącza wtryski
To w końcu wyłącza wtryskiwacze czy nie.pauelek7732 pisze:wtryskiwacze pracują na LPG i strasznie klepią bo po suchu,
Pompę paliwa odłącza się tylko w samochodach z mechanicznym wtryskiem. W silnikach z wtryskiwaczami sterowanymi elektrycznie odłącza się tylko wtryskiwacze.
A w ogóle pompa daje ciśnienie? Ten zawór obok przepływówki jest od oparów zbiornika (EVAP).pauelek7732 pisze: Nigdy nie miałem czegos takiego, pompa działa tylko paliwo nie dochodzi na wtryski... Czy jest jakis elektorozawór przed nimi ? To ten obok przepływki ?
[ Dodano: 2015-12-05, 09:12 ]
Wtryskiwacze albo jeden wtryskiwacz nie pracuje gdy podczas pracy na benzynie albo pracuje na gazie.pauelek7732 pisze: jakie są objawy uszkodzonego emu ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 cze 2014, 13:29
- Lokalizacja: Rybnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To może masz źle podłączony emulator i pewnie gdy chcesz jechać na benzynie to odłącza oba paliwa. Ale jeśli wtryskiwacze pracują na gazie to powinno zalewać silnik tak że by się nie dało jechać. Chyba że masz jeszcze odcięcie pompy paliwa na gazie.
Jeszcze jest jedna możliwość że przez to że kompletnie się nie znasz źle opisujesz to co się dzieje.
Jeszcze jest jedna możliwość że przez to że kompletnie się nie znasz źle opisujesz to co się dzieje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 cze 2014, 13:29
- Lokalizacja: Rybnik
Znam sie znam, powiedzcie mi czy jest jakis elektrozawór odcinający paliwo podawane na wtryski ?, emu nie da się źle podłączyć, bo innej możliwosci nie ma. Wtryski klepią czyli paliwo nie dochodzi do nich bo i idą po suchu wiec problem leży gdzieś na drodze do nich. No chciałbym się dowiedziec czy jest jakis elektrozawór przed nimi. Czemu wtryski nie wyłączają się na LPG ? Stawiam że walniete EMU
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jakbyś się znał to byś nie pytać o takie rzeczy czy jest zawór odcinający paliwo. Taki zawór montuje się tylko gdy montuje się gaz do silnika gaźnikowego. I bardzo w silnikach z wtryskiem bardzo rzadko stosuje się jako zabezpieczenie antykradzieżowe.
A paliwo wraca leci wężem powrotnym z listwy?
Emulator możesz zastąpić zwykłym przekaźnikiem ze stykiem NC bo ABK i tak nie ma samo-diagnostyki obwodów wtryskiwaczy, więc nawet kod usterki wtryskiwaczy się nie pojawi.
A paliwo wraca leci wężem powrotnym z listwy?
Emulator możesz zastąpić zwykłym przekaźnikiem ze stykiem NC bo ABK i tak nie ma samo-diagnostyki obwodów wtryskiwaczy, więc nawet kod usterki wtryskiwaczy się nie pojawi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 cze 2014, 13:29
- Lokalizacja: Rybnik
Przecież pisze że wtryskiwacze chodza po suchu, paliwo nie dociera do listwy i nawet z niej nie wychodzi, cisnienie na pompie jest, pompa pracuje normalnie. Jest to dla mnie o tyle dziwne, bo skoro mówisz że w ABK nie stosuje się elektrozaworu to nic nie stoi na przeszkodzie by paliwo swobodnie trafiało do listwy. Może filtr paliwa ? (chociaż zawalony nawet powinien mieć małą przepustowość, tym bardziej pod ciśnieniem), zaworek zwrotny ? Gdy odpinałem przewody z pompy paliwa z powrotu nic nie leciało, sucho i cicho, za to z przewodu pompy walnęło sporym ciśnieniem benzyny. Działanie przekaźnika z instalacji LPG po odłączeniu go podczas pracy na gazie wyłącza wtryskiwaczem, czyli tak jak być powinno.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4737
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To masz przekaźnik czy emulator? Może masz źle podłączone kable w tym przekaźniku może ktoś podłączyć odcięcie wtryskiwaczy pod pin 87 zamiast 87a i wtedy działa odcięcie będzie działać odwrotnie.pauelek7732 pisze:Działanie przekaźnika z instalacji LPG po odłączeniu go podczas pracy na gazie wyłącza wtryskiwaczem, czyli tak jak być powinno.
Jak nie wraca to musi coś być po drodze. Zobacz pod maską czy paliwo się pojawia na przewodzie od którego odchodzi mniejszy wężyk do wtryskiwacza rozruchowego. Jak tam nie będzie to musi być coś po drodze jak wspomniałeś filtr paliwa albo zgnieciony przewód.
A jeśli nie masz doświadczenia to też nie ocenisz czy to ciśnienie w przewodzie to 1bar czy 3-4 Bary.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 cze 2014, 13:29
- Lokalizacja: Rybnik
Pompa paliwa jest z audi a6 czy tam 100 z silnikiem abk także pasuje, jest to pompa do pełnego wtrysku a nie do mono 1 bar czy ile tam ma... W sumie nie patrzałem dawno na kanale, i możliwe że przewód zagięty bo dziewczyna ostatnio jeździła :oops: Jest przkaźnik i emulator sondy lambda STAG2-L
Problem został rozwiązany, przyczyną był walniety przekaźnik Pb/LPG.
[ Dodano: 2016-01-03, 15:48 ]
Narodził sie nowy problem, na pompie cały czas traci sie przejscie na kablach w efekcie cały czas mi ja rozłącza, czy to końcówka pompy ? na wtyczce 4 pinowej prad jest caly czas ale już na przewodach od pompy traci się przejscie, dopiero uderzenie w dekielek wraca to przejscie.
Problem został rozwiązany, przyczyną był walniety przekaźnik Pb/LPG.
[ Dodano: 2016-01-03, 15:48 ]
Narodził sie nowy problem, na pompie cały czas traci sie przejscie na kablach w efekcie cały czas mi ja rozłącza, czy to końcówka pompy ? na wtyczce 4 pinowej prad jest caly czas ale już na przewodach od pompy traci się przejscie, dopiero uderzenie w dekielek wraca to przejscie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 15 cze 2014, 13:29
- Lokalizacja: Rybnik