Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Wysokie spalanie, branie oleju.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

[B4 2.0 ABT] Wysokie spalanie, branie oleju.

Post autor: Suuchy94 » 24 sty 2016, 16:03

Jeśli temat się powtórzył proszę o usuniecie z uprzednim wysłaniem mi linka. Dziękuję.

Mianowicie, zalałem 24litry benzyny na orlenie 95. Zresetowałem licznik i zrobiłem 200km ( około 170 trasa i max 30 po mieście). Jazda spokojna ponieważ na drodze jest ślisko. Z baku po 200km zniknęło mi wszystko co zatankowałem. Dodatkowo bierze mi olej. Czasem muszę dolać jakieś 700ml na 1000km(jak w miarę ostro jeżdżę) a raz przez moja nieuwagę "skonczyl" mi się olej. Silnik mi zgasł miał opór nie chciał odpalić. Sprawdziłem olej i nie było nic.
Silnik bez gazu(nie wiem czy wcześniej miał gas)

Na pomiarach ciśnienia i ogólnym stanie silnika wszystko było ok. Ciśnienie po 11bar na każdym tłoku. Wycieków nie widać ( delikatnie na łączeniu skrzyni z silnikiem )

Ale moje pytanie. Takie spalanie przy tak malej mocy i spokojnej jeździe to normalne?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 sty 2016, 16:23

Co do spalania to sprawdź sondę lambda czy działa.

Ciśnienie sprężania trochę niskie jak na ten silnik ale to to też może być kwestia różnych zmiennych podczas mierzenia.

Nie wiem czy jest sens naprawiać ten silnik skoro już mógł przejechać sporo bez oleju. Policz czy bardziej nie opłaci się po prostu dolewać olej.

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 24 sty 2016, 16:40

Nie, raczej nie będę go naprawiał. Chociaż kilka faktów mnie w nim zaskakuje. Objawy ma jak na zużyty Ale mimo wszystko silnik ciągnie cały czas chodzi równo i myślę ze jest więcej niż 90koni. Moj drugi samochód. Passat b3 2.0 115KM nie ma z nim szans i wchodzi na obroty gorzej.

Cisnienie najmniej mial 10.4 na a najwiecej 11.2

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 sty 2016, 20:08

12L/100 to norma nie ma czego się czepiać. 700ml/1000KM może nie być tragedii mi brał 1L na 1000km a powód to uszczelniacze zaworowe po wymianie wręcz przybywa ciut niż ubywa mimo jazdy na 5W40 .
maciek889 pisze:Ciśnienie sprężania trochę niskie jak na ten silnik ale to to też może być kwestia różnych zmiennych podczas mierzenia.
Ciśnienie wręcz idealne z fabryki schodziły po 11-12bar wiec 11 jak na ten wiek to super.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl