Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Zbyt duże zużycie paliwa przy jeździe na LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukanio913
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 27 lip 2014, 19:43

[B4 2.0 ABT] Zbyt duże zużycie paliwa przy jeździe na LPG

Post autor: lukanio913 » 15 mar 2016, 16:16

Witam.Mam problem z moją B4 otóż mam podejrzenie że pali o wiele za dużo paliwa niż powinien przy zwykłym odpaleniu i przerzuceniu praktycznie od razu na gaz.
Przy odpalaniu go 2 razy dziennie przez miesiąc muszę tankować za około 60 zł co przecież wychodzi na to że około 250 ml zużywa przy każdym odpaleniu.
Ma ktoś jakieś sugestie co może być nie tak ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2016, 16:22

lukanio913, hmm, czy ja wiem czy to dużo, ja zużywam za jakieś 30-50 zł na 2-3 odpalenia dziennie i zagrzanie do 32 stopni bo tak mam ustawioną sekwencję.

Nie zapominaj że auto w pierwszej wazie rozgrzewania ma bardzo bogatą mieszankę.

lukanio913
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 27 lip 2014, 19:43

Post autor: lukanio913 » 15 mar 2016, 16:36

tak wiem ale moja druga "babka" przy takiej samej jeździe pali praktycznie o połowę mniej :)

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 15 mar 2016, 16:47

i poza tym jest zima silnik zimny więcej będzie palił nawet na samo odpalenie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2016, 16:56

lukanio913, a powiedz jak to sprawdziłeś, bo problem polega jeszcze na tym że nasze liczniki są mocno nie dokładne i jeśli sie tylko tym sugerujesz to nie wiem czy porównanie ma sens.
Inna sprawa że gdyby ja podpiął do kompa to sprawdziłby czasy wtrysku to też by sporo wyjaśniło a dodam też że np. wystarczy mieć lekko do dupy czujnik temp niebieski a wtedy silnik będzie przelewany paliwem.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 mar 2016, 21:06

Dorób sobie odcięcie pompy paliwa po przełączeniu na gaz. Może cieknie z regulatora ciśnienia paliwa albo wtryskiwacz przepuszcza albo odcięcie wtryskiwacza nie działa do końca dobrze.

lukanio913
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 27 lip 2014, 19:43

Post autor: lukanio913 » 17 mar 2016, 09:54

dobra tak zrobię a panowie kable muszę ciągnąc od pompy czy gdzieś wcześniej blizej kierownicy mogę zrobić to odcięcie ?:)

[ Dodano: 2016-03-17, 09:54 ]
a może to pomoże w moim problemie kiedyś dziecko bawiło się stacyjką i stała się dziwna sprawa ponieważ paliwo tak zalało silnik że oczywiscie nie dalo go się odpalić ale co dziwne paliwo także dostało się do oleju czy to normalne rzecz że tak się stało czy raczej powinno coś blokować zamykać jak już paliwo jest we wtryskiwaczu

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 17 mar 2016, 11:45

ciśnienie nabija a nie leje
zdejmij pokrywa od filtra i weź zapłon włącz. Zobaczysz czy Ci paliwo się gdzieś nie leje. Może wtrysk puszcza albo regulator ciśnienia paliwa. Mi puszczał regulator akurat. Sprawdź.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 mar 2016, 14:25

lukanio913 pisze:dobra tak zrobię a panowie kable muszę ciągnąc od pompy czy gdzieś wcześniej blizej kierownicy mogę zrobić to odcięcie ?:)
Pod skrzunką bezpieczników możesz się wpiąć ale to trochę karkołomne dla osoby bez doświatczenia. Albo dać dwie wsówki męski zamiast bezpiecznika i połączyć z kable na którym będzie przekaźnik lub wyłącznik plus bezpiecznik oczywiście.

W bagażniku możesz przy otworze dostępowym do zbiornika paliwa dać przekaźnik ze stykiem normalnie zwartym (87a) a sterowanie podłączyć pod elektrozawór butli. Wtedy będzie wyłączać pompkę przy przełączaniu na gaz.

Ale jak zalewa benzyną przy włączaniu zapłonu to zajrzyj do wtrysku czy nie leje się tam paliwo na niepracującym silniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl