Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 jn] Montaż blosa

Wszystko co związane z LPG
shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

[b3 1.8 jn] Montaż blosa

Post autor: shelby » 06 lut 2008, 23:25

Witam
Właśnie dzisiaj zamontowałem sobie blosa i chcę podzielić się wrażeniami. Decyzję podjąłem z powodu koszmarnej dynamiki jazdy na LPG, przy dość dużym spalaniu. Kilka czasów jakie uzyskiwałem poprzednio i po zamontowaniu blosa ( pomiary robione od 0 -80km/h). Na mikserze:
LPG 14,7s
PB 9,4s
Po wywaleniu miksera i zamontowaniu blosa:
LPG 9.0s
PB 9.1s
Cała przeróbka instalacji łącznie z regulacją trwała 2h. Należy "lekko" zmodyfikować gumę między przepływką a przepustnicą. Jest trochę ciasno ale można to upchać. W miejsce krokowego należy wpiąć kompensację( przed blosa), a na krokowy trzeba zrobić nową dziurę i wpiąć za blosa - to ważne! Dla zainteresowanych zamieszczam kilka zdjęć. Przystępuję do pomiarów spalania, wyniki zamieszcze. Do tej pory palił mi 14-16 po mieście także chyba gorzej już nie może być. Na koniec muszę zaznaczyć, że montaż blosa nie jest zgodny z obecnie obowiązującymi przepisami. W innym temacie ustaliliśmy z Dankiem, że można go zastosować do instalacji zamontowanej przed 2001 rokiem (moja była montowana w 1999).

[ Dodano: 2008-02-14, 09:43 ]
Pewnie i tak nikogo to nie interesuje, ale miałem podać spalanie. Niewiele ostatnio jeżdżę ale po przejechaniu 200km ( ok. 80km trasa, reszta miasto) wyszło mi 11,5. Z wstępnych obliczeń wychodzi mi oszczędność 2-3 litrów LPG !

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 24 lut 2008, 12:25

Mnie to interesuje...przeanalizuje to niebawem i pogadamy jeszcze w tym temacie.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 24 lut 2008, 12:27

Widze, że masz sporą różnicę w spalaniu ja niestety takiej nie mam, ale nie o to mi chodziło jak go montowałem. Chciałem, żeby miesznka była optymalna w całym zakresie obrotów.

I te wartości przyspieszenia to naprawdę niezłe, jeżeli są prawdziwe ;-)

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 24 lut 2008, 12:53

KorNoLio widzę że jesteś czujny w temacie, też mi się podobają osiągi shelbyego, wręcz nieprawdopodobne. Dobrze że masz możliwość zbadania auta na hamowni. Muszę zapodać jakiś inny temat aby ktoś mógł mi dać namiar na dobrego fachowca od regulacji.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 24 lut 2008, 18:48

Muszę napisać małe sprostowanie. Moje pomiary nie były przeprowadzane na hamowni, a jedynie ze stoperem w ręku. Były powtarzane kilkakrotnie i na tym samych odcinku drogi, przed i po założeniu blosa, także uważam je za dość wiarygodne. Zwracam uwagę, że to nie są przyspieszenia do 100 tylko do 80km/h.
Spalanie przy jeździe po mieście na bardzo krótkich odcinkach (1,5-2km), bo w tej chwili tylko tak poruszam się autem, mam na poziomie 12-13l. Wcześniej było 1,5-2 l wiecej.
Muszę zapodać jakiś inny temat aby ktoś mógł mi dać namiar na dobrego fachowca od regulacji.
Jeśli "dorwiesz" gazownika (lub sam analizator spalin), który wykaże minimum dobrych chęci to ustawicie to w 10min. Reduktor rozkręcasz na pełną wydajność i całą regulację przeprowadzasz 2 śrubami w blosie. Razem z blosem jest uproszczona instrukcja regulacji, która w zupełności wystarcza.

Awatar użytkownika
Prezesik_lodz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 14 lut 2008, 14:43
Lokalizacja: Łódź/Szczecin
Kontakt:

Post autor: Prezesik_lodz » 24 lut 2008, 21:30

Mam pytanie ile takie cudenko kosztuje?

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 24 lut 2008, 22:55

Na allegro kupisz za 300zł. Zamontować i wstepnie ustawić można we własnym zakresie. Za szczegółową regulację na analizatorze spalin myślę, że jakieś 50zł. Cały osprzęt elektroniczny, występujący przy II gen. można wymontować i sprzedać.
Na forum audiklub jest bardzo duży wątek poświęcony blosowi. Są też przypadki niezadowolonych posiadaczy. Nie we wszystkich silnikach daje to tak zauważalne rezulaty. W moim przypadku auto na LPG nie kręciło się powyżej 3tyś. obrotów, a na PB bardzo słabo. Po założeniu silnik równo ciągnie w pełnym zaresie obrotów, z tego też powodu tak duża różnica w moich przyspieszeniach (wcześniej aby osiągnąć 80km/h musiałem zmienić bieg na III, a teraz bez problemu osiągam to na II).

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 25 lut 2008, 00:07

A jaki miałes mikser wcześniej? Taki z palnikiem pustym w środku, czy z taką "gwiazdką" trójramienną w środku?

maxer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 12 mar 2007, 15:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała ok
Kontakt:

Post autor: maxer » 25 lut 2008, 07:21

Shelby zobacz sobie jaki filmik zapodał KorNoLio, napisz mi czy podobnie teraz Ci ciągnie? Ja w tym wypadku niemam nic do pokazania swoim autem na moim mixerze. :oops:

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 25 lut 2008, 08:50

maxer ... ja mam silnik 1.8 JN, tylko 90 koników. Tak ładnie jak KorNoLio to mi się auto nie zbiera, ale podobnie równo ciągnie w pełnym zakresie obrotów. Zrobię któregoś dnia test do 100km/h, może czymś to nakręcę i wrzucę do ogólnego oglądania.
ghost2255, mój mikser był bez tej "gwiazdki". Któryś gazownik mówił, że auta trochę lepiej chodzą na tych z gwiazdką, chociaż jak oglądałem ten mikser to w nim jest jeszcze mniejszy przelot powietrza niż w tym z palnikiem. Cały pic w blosie polega na tym, że nie ogranicza dostępu powietrza do silnika.

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 26 lut 2008, 22:17

a jaką miałeś średnicę tego miksera?

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 27 lut 2008, 00:03

ghost2255, nie pamiętam jaka była średnica, a przy regulacji blosa stwierdziłem, że już mi się nie przyda i zostawiłem go w warsztacie. Od gazownika wiem, że są one robione tylko o jednej średnicy i jedne mają wspomnianą wcześniej gwiazdkę a drugie nie. Na załączonej fotce wygląd identycznego miksera jaki był u mnie.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 27 lut 2008, 10:50

Miałem ten sam, plastikowe ścierwo :evil:

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 01 mar 2008, 13:08

A jaki masz reduktor i czy dobrze zapala na BLOSIE na gazie? Chodzi o silnik zimny, lub tylko lekko rozgrzany.

Pytam, bo zaczynam się nad tym zastanawiać, a mam wymontowaną klapę przepływomierza i benzyna w ogóle nie chodzi u mnie.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 01 mar 2008, 13:13

Witam wszystkich. Od kilku dni zastanawiam się nad zamontowaniem blosa do ABK. Nawet miałem w nocy pisać post. ;-) Co sądzicie o zamontowaniu blosa w ABK... ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga