Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Zaślepienie EGR-u

Awatar użytkownika
SHARK_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 cze 2007, 00:12
Lokalizacja: Wwa/Konin
Kontakt:

[B4 1.9 TDI 1Z] Zaślepienie EGR-u

Post autor: SHARK_2 » 30 cze 2007, 21:08

Witam,

czytałem różne posty na ten temat i chciałbym sie upewnic czy dobrze je zrozumiałem

Obrazek

Zaślepienie EGRu polega na odkręceniu EGRu w miejscu zaznaczonym ramką z nr 1 w włożeniu w to miejsce jakiejs blaszki (jedniu mówią że z puszki po koli czy redbullu, inni ze najlepiej miedzianą blaszką)oraz odłączeniu przewodu zaznaczonego w ramce nr 2 i zaślepienie obu końców zarówno wężyka jak i samego EGRu.

Czy moje rozumawanie tego zabiegu jest poprawne???
Jeśli nie to proszę o naprowadzenie mnie na właściwą drogę.

Dziękuję i pozdrawiam
SHARK_2

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 01 lip 2007, 20:07

tak, dobrze kombinujesz... wstawiasz blaszkę, ale nie aluminiową bo jest zbyt cienka i się może łatwo przepalić...

wężyka podciśnieniowego nie musisz zatykać

kapsel

Post autor: kapsel » 01 lip 2007, 21:10

Wybaczcie to pytanie od zupelnego mechanicznego laika.Po co ten zabieg?

Awatar użytkownika
SHARK_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 15 cze 2007, 00:12
Lokalizacja: Wwa/Konin
Kontakt:

Post autor: SHARK_2 » 01 lip 2007, 21:41

Z tego co się oriętuje i przeczytyałem na forum to powracające spaliny do ponownego przepalenia w silniku zasyfiają układ dolotowy dlatgeo wykonuje się ten zabieg aby spaliny nie były ponownie przepalane i nie zasyfiały silnika

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 01 lip 2007, 21:44

kapsel pisze:Wybaczcie to pytanie od zupelnego mechanicznego laika.Po co ten zabieg?
viewtopic.php?t=3258&highlight=egr
viewtopic.php?t=3845&highlight=egr
http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 01 lip 2007, 21:44

Jak ktoś nie czytał to może troszke wyjaśni ;-) http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 81&start=0

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 20 lis 2007, 16:42

Zaślepiłem EGR żadnych zmian na plus ani na minus.Po odpaleniu zaczął kichać prychać mało się nie rozleciał.Odpaliłem jeszcze raz wszystko ok.Zadławił się po zatkaniu EGR-a??Dziwne.Test po szosie żadnych zmian wg mnie,jest jak było,tylko N75 tak jakoś cyka na wolnych obrotach.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 20 lis 2007, 17:02

RaKo, Wszystko jest wporządku, N75 chodzi swoją wola, raz sie włancza a raz nie <ok> u jednych cyka a u innych nie... w każdym bądź razie nic sie nie dzieje :-)

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 20 lis 2007, 19:55

a czy erg może puszczać spaliny bo moje chyba puszcza bo jest okopcone, czy tak powinno być.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lis 2007, 09:17

Jak zawór bedzie gdzies nieszczelny to oczywiście że może puszczać spaliny i wtedy bedizesz mial w tym miejsu okopcone... jak puszcze gdzieś na łaczeniach to rozkreć, przeczyść, troche sylikonu, skręc i po sprawie.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 21 lis 2007, 14:16

Solskier, ,może mi to wytłumaczysz dlaczego jakby się zadławił jak zatkałem EGR?Pracował może na 2 cylindry,tak na słuch.Taki notflaud czy co?Odpaliłem ponownie i git :mrgreen:

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 21 lis 2007, 15:03

RaKo, Szczerze mowiąc nie mam zielonego pojecia dla czego tak sie stało, moze chwilowo zabraklo mu powietrza po zatkaniu egra a dopiero po drugim odpaleniu poszło już dobrze całe powietrze tylko kolektorem.

Awatar użytkownika
jasiekddd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:02
Lokalizacja: Biała Podl

Post autor: jasiekddd » 23 lis 2007, 16:36

TEz mam zaślepiony EGR i nie widzę rożnicy. ale czyściłem dolot i bylo tam troszkę smoły na ściankach.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 lis 2007, 07:53

panowie a ja sie zastanawiam jeszcze nad jedną sprawa w sumie nawet czytałem jakis artykuł na ten temat.chodzi o to czy egr ma tylko takie ekologiczne zastosowanie czy czasami nie ejst jeszcze do czegos innego potrzebny.jak wiemy częśc spalin jest wracana do silnika w celu ponownego spalenia by mniej syfu wydostawało sie do powietrza.powrót spalin do silnika powoduje ze dostaje sie do niego mniej powietrza a jak wiemy mniej powietrza równasie gorsze spalanie a co za tym idzie mniejsza temperatura spalania mieszanki. a gdy zaslepimy egr i bedzie sie do silnika dostawało wyłącznie czyste powietrze wtedy temperatura spalania mieszanki moze byc wieksza.czy to nie bedzie miało wpływu na silnik?? wiadomo ze odrazu nic sie nie stanie ale czy czasami po jakims czasie nie bedzie problemu z uszczelkami lub czyms podobnym??

tutaj również znalazłem dyskusje na ten temat.ciekawa wymiana zdań zaczyna sie od strony 4 ;-)

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... gr&start=0

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 28 lis 2007, 14:28

właśnie zaślepiłem ten zawór i żadnej różnicy, choć turbina mi teraz jakoś ciszej śwista. pojeżdżę parę dni i jak zakupie nowe uszczelki to wywalę tą blaszkę. ale co mnie zdziwiło to że czytając różne posty o erg i te zdjęcia, spodziewałem się dużej ilości nagary w środku, a tam cieniutko okopcone, tak jak w końcówce tłumika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl