[80 B3]Czujnik wstecznego
[80 B3]Czujnik wstecznego
Mam pytanko. Zeby wynienic czujnik wstecznego swiatla trzeba opuszczac skrzynie biegow :?: Czy mozna go wymienic bez opuszczania skrzyni :?:
Pozdrawiam!!!™
Pozdrawiam!!!™
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2007, 09:01 przez slowik77, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 560
- Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
- Imię: Jacek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
nie wiem jak w B3
ale jak mialem B2 - to nie trzeba bylo tego robic. wchodzisz do kanału i wypinasz czujnik który jest obok skrzyni - co prawda jest tam mało miejsca aby go uchwycic i wyjąc ale dasz radę.
przypuszczam ze rozwiazania z B2 wiele sie nie zmienily w B3 - i zapewne jest podobnie. wejdz pod auto i zobaczysz - widac ten czujnik.
jetses pewien ze problem tkwi w czujniku?
ale jak mialem B2 - to nie trzeba bylo tego robic. wchodzisz do kanału i wypinasz czujnik który jest obok skrzyni - co prawda jest tam mało miejsca aby go uchwycic i wyjąc ale dasz radę.
przypuszczam ze rozwiazania z B2 wiele sie nie zmienily w B3 - i zapewne jest podobnie. wejdz pod auto i zobaczysz - widac ten czujnik.
jetses pewien ze problem tkwi w czujniku?
Czujnik wstecznego można wyjąć bez wyjmowania skrzyni - tylko po co go od razu wyjmować? Podejrzewam, że nie masz wstecznego światła i dlatego zwróciłeś sie o pomoc na forum. Czujnik wstecznego pada bardzo rzadko natomiast często uszkadza się wiązka elektryczna przewodów pomiedzy nadwoziem a klapą bagażnika. Przypomne tylko że w klapie masz wsteczne światło. Wracając do tematu. Zrób po koleii tak jak to opisuję.
1. Odepnij poprzez wciśnięcie drucika plastikową wtyczkę instalacji elektrycznej która jest podłączona do czujnika wstecznego biegu.
2. Włącz zapłon a kawałkiem drucika połącz ze sobą dwa kontakty we wtyczce którą wyjąłeś. W tym momencie jeżeli instalacja jest sprawna powinno zaświecić się światełko biegu wstecznego. Jeżeli światełko rozbłyśnie to miałeś rację bo winny był czujnik w skrzyni. Jeżeli mimo to światło sie nie włączy niestety bedziesz musiał poszukac raczej przerwy w klapie bagażnika.
Co do wymiany czujnika to musisz poluzować śrubę na klucz 13 mm, która przytrzymuje metalową łapką czujnik w skrzyni biegów. Po poluzowaniu śruby przesywasz łapkę w bok i wyjmujesz czujnik. Musisz robić to powoli by nie uszkodzić czujnika. Z biegiem czasu czujnik lubi się "zastać", ale obroty i wytrwałość powinny przynieść skutek. Czujnik posiada dłui przewód i aby zdiagnozować jego działanie nie trzeba go całkiem od skrzyni odkręcać. Gdybyś jednak chciał go całkowicie wyjąć musisz jeszcze odkręcić dwie śrubki (torx) które przytrzymują wtyczkę czujnika przy obudowie skrzyni.
1. Odepnij poprzez wciśnięcie drucika plastikową wtyczkę instalacji elektrycznej która jest podłączona do czujnika wstecznego biegu.
2. Włącz zapłon a kawałkiem drucika połącz ze sobą dwa kontakty we wtyczce którą wyjąłeś. W tym momencie jeżeli instalacja jest sprawna powinno zaświecić się światełko biegu wstecznego. Jeżeli światełko rozbłyśnie to miałeś rację bo winny był czujnik w skrzyni. Jeżeli mimo to światło sie nie włączy niestety bedziesz musiał poszukac raczej przerwy w klapie bagażnika.
Co do wymiany czujnika to musisz poluzować śrubę na klucz 13 mm, która przytrzymuje metalową łapką czujnik w skrzyni biegów. Po poluzowaniu śruby przesywasz łapkę w bok i wyjmujesz czujnik. Musisz robić to powoli by nie uszkodzić czujnika. Z biegiem czasu czujnik lubi się "zastać", ale obroty i wytrwałość powinny przynieść skutek. Czujnik posiada dłui przewód i aby zdiagnozować jego działanie nie trzeba go całkiem od skrzyni odkręcać. Gdybyś jednak chciał go całkowicie wyjąć musisz jeszcze odkręcić dwie śrubki (torx) które przytrzymują wtyczkę czujnika przy obudowie skrzyni.
kolego " słowik77" nie tak szybko. Zanim kupisz nowy czujnik sprawdź jeszcze jedno. Kolega "czarekj" dał dobry sposób na sprawdzenie ale tak nie dokońca musi to być prawdą.
Ja miałem podobnie i wczoraj w ten sposób spisałem mój czujnik do wymiany, a dziś jeszcze raz wszystko obejrzałem i wyszło co innego.
Po zwarciu wtyczki od czujnika wstecznego światła wsteczne (z biegiem wstecznym) zapaliły więc myślę czujnik popsuty. Ale otworzyłem klapę i począwszy od wtyczki w bagażniku przy światłach tylnych wzdłuż wiązki aż do klapy ruszałem i wyginałem kablami i nagle światłą zgasły. Zamknąłem klapę i tym razem nie świecą.
Wniosek- czujnik dobry mimo że za pierwszą diagnozą "czark'aj" można by go wymienieć, lecz jeśli kable przerywają czasem - tak jak u mnie to wtedy czujnik jest dobry!! więc jeśli światła Ci zaświeciły po zwarciu wtyczki - poprzeginaj kalbe szczególnie przy zawiasach klapy, gdzie pracują bo mogą być też naderwane. Jeśli światłą zaczna przerywać to kable do wymiany. Ja nie rozbierałem wiązki tylko pociągnąłem jeden (potrzebny) z wtyczki do najbliższej żarówki i wszystko gra. Powodzenia z wstecznymi
Ja miałem podobnie i wczoraj w ten sposób spisałem mój czujnik do wymiany, a dziś jeszcze raz wszystko obejrzałem i wyszło co innego.
Po zwarciu wtyczki od czujnika wstecznego światła wsteczne (z biegiem wstecznym) zapaliły więc myślę czujnik popsuty. Ale otworzyłem klapę i począwszy od wtyczki w bagażniku przy światłach tylnych wzdłuż wiązki aż do klapy ruszałem i wyginałem kablami i nagle światłą zgasły. Zamknąłem klapę i tym razem nie świecą.
Wniosek- czujnik dobry mimo że za pierwszą diagnozą "czark'aj" można by go wymienieć, lecz jeśli kable przerywają czasem - tak jak u mnie to wtedy czujnik jest dobry!! więc jeśli światła Ci zaświeciły po zwarciu wtyczki - poprzeginaj kalbe szczególnie przy zawiasach klapy, gdzie pracują bo mogą być też naderwane. Jeśli światłą zaczna przerywać to kable do wymiany. Ja nie rozbierałem wiązki tylko pociągnąłem jeden (potrzebny) z wtyczki do najbliższej żarówki i wszystko gra. Powodzenia z wstecznymi
witam
jestem tu nowy ale widze ze wasze forum nie dziala tak jak forum vw
jesli mozecie udzielac odpowiedzi na trudne pytania to czasem warto jeszcze dodac jakies fotki
taka mala uwaga na przyszlosc
dzieki nim tematy nie powinny byc wiecej powielane a nowym uzytkownikom bardziej ulatwi to rozwiazanie napotkanych problemow
wiec jesli mozna to pokazcie mi jak wyglada ten czujnik albo zrobcie fotke miejsca gdzie sie on znajduje
z gory dzieki
pozdrawiam
jestem tu nowy ale widze ze wasze forum nie dziala tak jak forum vw
jesli mozecie udzielac odpowiedzi na trudne pytania to czasem warto jeszcze dodac jakies fotki
taka mala uwaga na przyszlosc
dzieki nim tematy nie powinny byc wiecej powielane a nowym uzytkownikom bardziej ulatwi to rozwiazanie napotkanych problemow
wiec jesli mozna to pokazcie mi jak wyglada ten czujnik albo zrobcie fotke miejsca gdzie sie on znajduje
z gory dzieki
pozdrawiam
Wyślij swojego posta do Administratora, może on coś wymyśli na te Twoje pomysły i zastrzeżenia. Nam sie forum podoba. Proponuję w wolnej chwili zajrzeć do naszego działu download. Tam jest wszystko co potrzeba.mike666 pisze:witam
jestem tu nowy ale widze ze wasze forum nie dziala tak jak forum vw
jesli mozecie udzielac odpowiedzi na trudne pytania to czasem warto jeszcze dodac jakies fotki
taka mala uwaga na przyszlosc
dzieki nim tematy nie powinny byc wiecej powielane a nowym uzytkownikom bardziej ulatwi to rozwiazanie napotkanych problemow
wiec jesli mozna to pokazcie mi jak wyglada ten czujnik albo zrobcie fotke miejsca gdzie sie on znajduje
z gory dzieki
pozdrawiam
Panowie, Czy wg Was problem notorzycznie zapalonych świateł wstecznych można dziagnozować w ten sam sposób jak zalecaliście? Elektrk poruszał lekko wiązką przy czujniku i na kilka dni był spokój. Od kilku dni były zapalone non stop do czasu wyjęcie żarówek. NIe lubię tego typu operacji, ale...
Co Wy na to? Czy w B4 dostęp do czujnika jest bez problemowy - nie patrzyłem magikowi na ręce?
Co Wy na to? Czy w B4 dostęp do czujnika jest bez problemowy - nie patrzyłem magikowi na ręce?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 15
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 10:38
- Lokalizacja: Przyszowice
zwarcie w czujniku na 100% wymień lub próbuj rozebrać ja wymieniłem i mam spokój, bez kanału można mieć fajny dostęp do czujnika: wyciągnij aku i pod nim jest taka płytka aluminiowa ja też wyciągnij, przez otwór widzisz czujnik i można go łatwo wykręcićoscarek pisze:Panowie, Czy wg Was problem notorzycznie zapalonych świateł wstecznych można dziagnozować w ten sam sposób jak zalecaliście? Elektrk poruszał lekko wiązką przy czujniku i na kilka dni był spokój. Od kilku dni były zapalone non stop do czasu wyjęcie żarówek. NIe lubię tego typu operacji, ale...
Co Wy na to? Czy w B4 dostęp do czujnika jest bez problemowy - nie patrzyłem magikowi na ręce?
slonik1983 czujnik jest na górze skrzyni, taka okrągła czarna klapka
Panowie zrobcie zdjecia tego czujnika ja widze tylko wtycze na srube TROX musze jezdzic z odczepiana wtyczka bo jesli wtyczka jest na swoim miejscu to swiatla wsteczne swieca po przekreceniu stacyjki , ja mam 1,8 PM akumulator mam po lewej stronie, a ta wtyczke mam zas po prawej patrzac od przodu auta bardzo Was prosze w swoim imieniu jak i tez innych dziekuje i pozdrawiam
jeśli wsteczne świecą Ci cały czas to sprawdź czy nie gasną po wrzuceniu wstecznego - ostatnio naprawiałem takie cudo koledze. U niego czujnik zwierał kiedy wsteczny bieg nie był włączony - rozwiązaliśmy ten problem podłączając przekaźnik zaraz za kostką - może to trochę "chałupniczo" , ale szybko i tanio.Veter pisze:jeśli wtyczka jest na swoim miejscu to swiatla wsteczne swieca po przekręceniu stacyjki
czarekj ma dobry sposób na sprawdzenie instalacji - żeby wykluczyć uszkodzenie czujnika można sprawdzić czy jest przejście pomiędzy blaszkami w kostce multimetrem. jeśli ktoś nie ma pod ręką takiej zabawki to wystarczą 3 przewody i żarówka. Trzeba połączyć jedną blaszkę przewodem z jednym biegunem aku, a drugą blaszkę ze stykiem żarówki. Drugi biegun aku połączyć z drugim stykiem żarówki. Kiedy wsteczny będzie włączony żarówka zaświeci. W ten sposób nie dojdzie do pomyłki, jak w przypadku opisanym przez andrzej1,