[80 B3 1.8 ABT 90KM] Demontaż przegubów zewnetrznych
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 gru 2007, 14:41
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
[80 B3 1.8 ABT 90KM] Demontaż przegubów zewnetrznych
Witam serdecznie... Zabrałem się przed chwilą do wymiany gumowej osłony przegubu zewnetrznego tylko nie wiem jak odłaczyć go od półosi..... Czy muszę koniecznie demontować całą półoś? Proszę o pomoc i z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 04 lut 2008, 15:11 przez rafal861023, łącznie zmieniany 3 razy.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
ja ci opiszę, jak ja to zrobiłem. pierwsze co poluzuj śrubę mocującą przegub, potem podnosisz auto do góry odkręć koło, zdejmij opaski z przegubu, skręć kierownicą na maxa w prawo jak to lewy przegub, jak prawy to w lewo, i już powinien wyjść z piasty,ew cofnij go do tyłu żeby wyskoczył. potem wkręcasz śrubę w przegub która działa jak ściągacz, i wyjmujesz przegub. Ściągasz starą osłonę. przeczyść piastę i półoś żeby piachu nie było. I najpierw osłon potem to plastikowe zabezpieczenie na półoś. potem przegub jak już go wciśniesz w piastę to wciskasz smar do osłony, zabezpieczasz osłonę, dokręcasz śrubę na maxa i po sprawie. Nie którzy wybijają sworzeń od wahacza co z pewnością pomaga w wyciągnięciu i włożeniu przegubu,. jak ktoś ma inne propozycje lub prostsze techniki to proszę opisać bo znowu czeka mnie wymiana i może da się to jeszcze łatwiej zrobić.
Chyba że posiadasz przegub z nakrętką, wtedy młoteczkiem z wyczuciem ale precyzyjnie uderzasz w korpus koszyka przegubu, puszcza pierścień zabezpieczajżcy i bez problemu ściągasz sobie przegub...MARCIN 80B4 pisze:..... potem wkręcasz śrubę w przegub która działa jak ściągacz, i wyjmujesz przegub.....
Pozdr. Adam
i teraz juz wszystko wiem. dzieki wielkie za pomoc koledzy.pozdrawiam
[ Dodano: 2008-02-15, 10:47 ]
jeszcze jedno pytanie przy skladaniu tego przyszedl kolega i mowi ze na koncu polosi jest taki rowek i ze tam powinno byc jakies zabezpieczenie ale ja tam nic nie widzialem przy demontazu. czy tam musi cos byc?
[ Dodano: 2008-02-15, 10:47 ]
jeszcze jedno pytanie przy skladaniu tego przyszedl kolega i mowi ze na koncu polosi jest taki rowek i ze tam powinno byc jakies zabezpieczenie ale ja tam nic nie widzialem przy demontazu. czy tam musi cos byc?
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
No i rzucałem kluczami po garażu o słownictwie już nie wspomnę.
Zaczęło se od tego że dałem "ciała" i nie sprawdziłem na jaki klucz mam śrubę od półosi.
Przygotowałem klucz nasadowy 24 a miałem na imbus 14 :mrgreen:.
Załatwiłem klucz, odkręciłem, skręciłem w lewo (prawy przegub) i naprawdę bardzo kombinowałem aby go wyciągnąć z piasty chwile to trwał, przy wkręcaniu śruby przegub musiał być "złamany" opierał sie o zacisk, szło ciężko ale zszedł z półosi.
Przy zakładaniu puściły mi nerwy i ściągnąłem zacisk, dwie śruby a dostęp o niebo lepszy.
Po założeniu i skręceniu zrobiłem wielki błąd nie kręciłem kołem tylko od razu założyłem i ruszyłem, po przejechaniu ok 2m usłyszałem trzask i auto stanęło.
Rozleciał się Przegub Wewnętrzny, rozleciał sie kosz. I znowu problem z kluczem "Torx"
Udało mi sie szybko kupić przegub, do założenia całej półosi musiałem odkręcić łącznik McPersona z drążkiem, oczywiście pośpiech+złość=problemy zamiast naciągnąć drążek aby lekko wyjąć śrubę łącznika to walnąłem młotkiem i łącznik sie rozpadł.
Proszę o jakąś poradę na przyszłość dla amatorów mechaników oraz odpowiedz.
1. Czy w ABK Avant mogą być różne rodzaje zacisków? (u mnie tarcza wentylowana zacisk Lucas.
2. Co zrobiłem źle że rozleciał sie przegub wewnętrzny.
3. Czy przegub wewnętrzny sprawny miał prawo sie rozlecieć czy była to już wina jego zużycia.
Zaczęło se od tego że dałem "ciała" i nie sprawdziłem na jaki klucz mam śrubę od półosi.
Przygotowałem klucz nasadowy 24 a miałem na imbus 14 :mrgreen:.
Załatwiłem klucz, odkręciłem, skręciłem w lewo (prawy przegub) i naprawdę bardzo kombinowałem aby go wyciągnąć z piasty chwile to trwał, przy wkręcaniu śruby przegub musiał być "złamany" opierał sie o zacisk, szło ciężko ale zszedł z półosi.
Przy zakładaniu puściły mi nerwy i ściągnąłem zacisk, dwie śruby a dostęp o niebo lepszy.
Po założeniu i skręceniu zrobiłem wielki błąd nie kręciłem kołem tylko od razu założyłem i ruszyłem, po przejechaniu ok 2m usłyszałem trzask i auto stanęło.
Rozleciał się Przegub Wewnętrzny, rozleciał sie kosz. I znowu problem z kluczem "Torx"
Udało mi sie szybko kupić przegub, do założenia całej półosi musiałem odkręcić łącznik McPersona z drążkiem, oczywiście pośpiech+złość=problemy zamiast naciągnąć drążek aby lekko wyjąć śrubę łącznika to walnąłem młotkiem i łącznik sie rozpadł.
Proszę o jakąś poradę na przyszłość dla amatorów mechaników oraz odpowiedz.
1. Czy w ABK Avant mogą być różne rodzaje zacisków? (u mnie tarcza wentylowana zacisk Lucas.
2. Co zrobiłem źle że rozleciał sie przegub wewnętrzny.
3. Czy przegub wewnętrzny sprawny miał prawo sie rozlecieć czy była to już wina jego zużycia.