[80 B4 ABK] cieknie olej z pod mocowania filtra oleju
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
to chociaz tyle dobrze ,bo one sa wszystkie podobne i nie bylem pewien czy dobra.
kupie na wszelki wypadek ta okraglom niech bedzie.
[ Dodano: 2008-01-02, 20:49 ]
jeszce przy okazji zapytam:
co moze byc przyczyna zbyt niskiej temperatury silnika :?: chodzi o to ze jeszce nigdy nie bylo na wskazniku temperatury wiecej niz 70-80 stopni C
kupie na wszelki wypadek ta okraglom niech bedzie.
[ Dodano: 2008-01-02, 20:49 ]
jeszce przy okazji zapytam:
co moze byc przyczyna zbyt niskiej temperatury silnika :?: chodzi o to ze jeszce nigdy nie bylo na wskazniku temperatury wiecej niz 70-80 stopni C
koledzy niestety dzis po mrozie -15 mi równiez wywala olej z chlodnicy oleju,zaobserwowalem ze olej wydobywa sie z górnej czesci obudowy,czy mozliwe jest by to byla wina mrozu,i ze rozsadzilo mi obudowe rozumiem zebym wode mial w chlodnicy ale miesiac temu wymienilem plyn na nowy borygo,dodam ze leje sie olej jak z kranu:(
Trzy dni temu przerabiałem ten sam problem, a mianowicie wyciek oleju z podstawy filtra, co prawda mam ABT i nie mam chłodniczki, ale podstawa jest taka sama, a więc uszczelka taka sama.
Kupiłem metalową - koszt 4zł, wymieniłem i spokój :mrgreen: :mrgreen:
Wczoraj demontowałem podstawę w ABK i tam zamiast uszczelki był oring w kształcie podstawy.
Kupiłem metalową - koszt 4zł, wymieniłem i spokój :mrgreen: :mrgreen:
Wczoraj demontowałem podstawę w ABK i tam zamiast uszczelki był oring w kształcie podstawy.
Ponawiam pytanie do tych kolegów którzy zmieniali uszczelkę nr 6.
Czy przy jej wymianie konieczne jest zdjęcie węży z chłodniczki oleju i spuszczanie płynu?
Czy da się ją jakoś odchylić razem z wężami?
Czy może trzeba wykręcić króciec nr 5?
Kolega jaros opowiedział o innej uszczelce, nie o tej która mnie interesuje <osohozi> .
Czy przy jej wymianie konieczne jest zdjęcie węży z chłodniczki oleju i spuszczanie płynu?
Czy da się ją jakoś odchylić razem z wężami?
Czy może trzeba wykręcić króciec nr 5?
Kolega jaros opowiedział o innej uszczelce, nie o tej która mnie interesuje <osohozi> .
kolego przy wymianie uszczelki nr 6 nie musisz zdejmowac wezy odkrec filtr nastepnie nakretke i zsun chlodniczke co do uszczelki poniewaz byla niedziela jak to robilem kupilem drugi filtr oleju i wlozylem uszczelke z tego wlasnie filtra dokrecilem i wszystko gra szybka robota i nie trudna pozdrawiam i powodzenia
pozolwe sobie odkopac temat bo mam podobny problem cieknie mi olej po wymieniae oleju i filtra nie wiem dokladnie skad ale myśle ze w miejscu gdzie sie filtr wkręca przejechałem palcem i zebrałem olej jak czytam ten temat to pytanie wystarczy odkręcic filtr i wymienic uszczelke ? i jak to sie ma do oleju ?trzeba spuscic olej ? czy jak ? nigdy tego nie robilem a nie bede biegał po mechanikach jak sie pózniej okaze ze to nie jest to i bede kase wydawal niepotrzebnie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:38
- Lokalizacja: Starachowice
Mi też ciekło pomiędzy chłodniczką a blokiem
W końcu uszczelka nr 6 pękła i ucikła mi większość oleju , skapowałem się dopiero jak kontrolka ciśnienia mi zaczęła migać i buczek się odezwał , dobrze że nie zatarłem silnika
Ta uszczelka to "oring"
Tylko radzę kupić oryginalny tak mi powiedział mechanik , oryginał jest w kolorze grafitowym
W końcu uszczelka nr 6 pękła i ucikła mi większość oleju , skapowałem się dopiero jak kontrolka ciśnienia mi zaczęła migać i buczek się odezwał , dobrze że nie zatarłem silnika
Ta uszczelka to "oring"
Tylko radzę kupić oryginalny tak mi powiedział mechanik , oryginał jest w kolorze grafitowym
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
Witam podłącze się pod temat i dodam dla kolegów na przyszłość, że są dwa rodzaje uszczelek po podstawę filtra oleju.
Papierowa montowana w starszych wersjach audi i metalowa mająca dodatkowy otwór na kanał olejowy, dlatego też nie można stosować ich zamiennie ( próbowałem, papierowa jest dociskana podstawą, natomiast metalowa ma specjalne wyżłobienie, które łączy ją z podstawą).
Ponadto jeśli ktoś będzie ją zmieniał to radzę od razu kupić ten oring pod chłodnicę oleju, bo i tak będziecie musieli go zdjąć.
Co do samej wymiany nie trzeba spuszczać płynu chłodniczego ani odpinać węży albo kupować nowego filtra oleju.
1. odkręcasz filtr oleju
2. odkręcasz nakrętkę mocującą chłodnicę
3. jeśli dacie rade możecie spróbować zdjąć chłodnicę ( zależy to od tego jakie macie węże- długość i elastyczność), jesli nie to odkręcacie 3 śruby mocujące podstawę filtra i wysuwacie ją z chłodnicy.
Składanie w odwrotnej kolejności. Miejsce na oring też znajdziecie na chłodnicy są specjalne wypustki, żeby go założyć.
Papierowa montowana w starszych wersjach audi i metalowa mająca dodatkowy otwór na kanał olejowy, dlatego też nie można stosować ich zamiennie ( próbowałem, papierowa jest dociskana podstawą, natomiast metalowa ma specjalne wyżłobienie, które łączy ją z podstawą).
Ponadto jeśli ktoś będzie ją zmieniał to radzę od razu kupić ten oring pod chłodnicę oleju, bo i tak będziecie musieli go zdjąć.
Co do samej wymiany nie trzeba spuszczać płynu chłodniczego ani odpinać węży albo kupować nowego filtra oleju.
1. odkręcasz filtr oleju
2. odkręcasz nakrętkę mocującą chłodnicę
3. jeśli dacie rade możecie spróbować zdjąć chłodnicę ( zależy to od tego jakie macie węże- długość i elastyczność), jesli nie to odkręcacie 3 śruby mocujące podstawę filtra i wysuwacie ją z chłodnicy.
Składanie w odwrotnej kolejności. Miejsce na oring też znajdziecie na chłodnicy są specjalne wypustki, żeby go założyć.