Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDi] SZARPANIE PRZY OKOŁO 3tys. OBROTÓW

annamaz

[B4 1,9TDi] SZARPANIE PRZY OKOŁO 3tys. OBROTÓW

Post autor: annamaz » 03 paź 2007, 15:23

Witam Panów,
Jestem szczęśliwą posiadaczką Audi 80 1,9TDI 1994r. Design Edition:).
Ostanimi czasy, cyklicznie stoje z tym autem u mechaników, raz wy tygodniu bankowo, ale tylko dlatego ze bardzo duzo jezdze ostatnio, a poza tym chyba zaczal sie czas zeby coponiektore elementy sie po prostu zużyły.
Najwieksza wymiana ostatnio to pompa a raczej jakis czujnik ktory mnie kosztowal 1000zl!. Auto jedzie dobrze. Odpala na pierwszy cyk i generalnie jest okej.
Ale od 10 lat jest problem, ktorego nikt nie potrafi naprawic.
Auto kiedy potrzebuje wiekszej mocy, troche pod gorke, albo przy wyprzedzaniu, albo jak jezdze chaotycznie po miescie tzn czesta zmiana biegu, czeste hamowanie i przyspieszanie, wtedy zaczyna sie takie dziwne szarpanie.
Szarpanie tak jakby czegos silnik nie dostawal, zasysa i jedzie dalej. Jak to sie zaczyna, musze zwolnic, czasami zredukowac bieg, po czym powoli przyspieszac. Nie daj Boze, zebym rozpedzala np auto na autostradzie i doszla do 3tys obrotow na 4 biegu... wtedy na pewno szarpie.
Czasami zdarza sie tak ze jade cala trase 2tys km i nic sie nie dzieje... a czasami wyjade z domu, pierwsza gorka i zaczyna szarpac. Jak juz zacznie, to droga niepewna czy dojade i wroce.
Facet ktory jest znawcą diesli powiedzial ze to szarpanie bylo 100% od tej pompy. Ale pompa wymieniona a szarpie dalej...
Intuicja i wiele rozmow z wieloma znawcami, podpowiadaja mi ze to turbosprężarka...
W zasadzie to nie wiem jak funkcjonuje ta cala turbosprężarka, czy to sie włącza przy odreślonej prędkości czy jak....
PROSZĘ WSZYSTKIE OSOBY, KTÓRE SPOTKAŁY SIĘ KIEDYS Z TAKIM PROBLEMEM LUB MAJA JAKIEKOLWIEK DOSWIADCZENIE W TYM TEMACIE, O POMOC , O RADE....

Aha, jeszcze pytanie a propos wycieraczek: czy można zamontować w audiku B4 te najnowsze wycieraczki Valeo Silencio XTRM? jak tak to jaki model. dzieki z góry!

pozdro.
gg2147938
Ostatnio zmieniony 03 paź 2007, 16:45 przez annamaz, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 03 paź 2007, 16:19

Szarpanie w TDI to najcześciej zabrudzony nastwnik pompy wtryskowej. A powiedz czy ta pompa była nowa czy uzywana bo w tej innej może byc to samo. Ostatnie pytanie jaki masz nastawnik pompy. :?:

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 03 paź 2007, 16:41

wycieraczki na pewno spasują bo ja mam taki model założony 530+480 Obrazek
a co do szarpania to u mojego kolegi w 1z były podobne objawy i do wymiany był ten zawór pod turbiną tylko u niego szarpanie powodowało włączanie i wyłączanie się turbinki.
ja dosyć długo jeździłem z walniętym nastawnikiem i nigdy nie szarpała powyżej 1200 obr.

annamaz

szarpanie

Post autor: annamaz » 03 paź 2007, 17:38

Dzieki za podpowiedzi.
Jeśli chodzi o nastawnik, to jest wymieniony. Na jaki model - nie mam pojęcia.
Wiem ze jest wymieniony bo auto przed wymiana przestalo odpalac, trząsło sie wszystko w środku okropnie. Teraz jak burza idzie.
Zawór pod turbiną... podpowiem mechanikowi.

A wycieraczki 530+480 co to sa te numery? Trzeba mieć jedną z takim spojlerem czy jak?

dzieki! Obrazek

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 04 paź 2007, 09:48

to są rozmiary a nie numery, a u mnie to nie waleo tylko nbwb aero twin. koszt ok 40zł 2 szt. i muszę dodać ze fajna sprawa a uchwyt pasuje do większości modeli.

Awatar użytkownika
janes100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 21 sie 2007, 13:47
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: janes100 » 07 paź 2007, 15:26

Mam ten sam problem mi powiedzieli ze to przeplywomierz ale zmienilem i nic moze u ciebie jak pompa ok to zobacz przeplywke ja teraz sie biore za pompe pozdrawiam
Automat Avant Audi
1. AUDI 80 85r. SILNIK DS kolor zielony
2. AUDI 80 92r. SILNIK ABT + LPG kolor szary
3. AUDI 80 95r. SILNIK 1Z kolor bordowy

fishmanr1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 17 paź 2007, 17:21

Post autor: fishmanr1 » 17 paź 2007, 17:34

Witam ten sam problem mam i u mnie :) malo to smieszne ale juz 2 lata z tym jezdzę. Dokladnie to samo . Moja podpowiedz zalej do pełna BP Ultimate is sprawdz . U mnie pomoglo . Z tym ze zajezdzam na "inna" stacje tez dobra i leje verwę i dalej szarpie często. Na ultimate szarpanie zdecydowanie ustalo i zdarza sie naprawde sporadycznie. Walcząc z tym wymieniłem juz nastawnik na nowy oryginał , zawor n75 , wywaliłem katalizator, przepływomierz nowy oryginał , i czujnik temperatury wody :) Co jeszcze mogę wymienić czy ktos ma pomysły ????

cool_kfuck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 18 paź 2007, 10:16

Post autor: cool_kfuck » 18 paź 2007, 10:54

Witam. Mam ten sam problem od roku. Czasem przez parę tysięcy km nic nie szarpie, czasem raz szarpnie i znów spokój przez parę tys. km. Dziś natomiast szarpanie się nasiliło i szarpało na każdym biegu przy wyprzedzaniu, przy rozpędzaniu, w pełnym zakresie prędkości do 175km/h. Po szarpnięciu z tłumika wydobywał się obłok czarnego dymu. Słyszałem że może to być spowodowane zabrudzonym, bądź uszkodzonym czujnikiem położenia wału. Jakbyście uporali się z waszymi problemami dajcie znać na forum co było uszkodzone. Ja również będę drążył temat.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 18 paź 2007, 11:17

Moze pomalu umierac wtrysk sterujacy, lub jest przerwany przewod ktory idzie do 3 wtrysku. Na biegu jalowym podniescie obroty do okolo 2-2.5 tys i delikatnie puknijcie srubokretem jak silnik zareaguje na uderzenie to macie przyczyne.
Audi 80 B4 1.9 TDi + wtryki AFN + ECU 16bit + chip, na Pierburgu dzięki Endriu210. Alutec 17" soczewki, USY na tyle, zawiecha -35mm

https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-para ... htm#775557

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 18 paź 2007, 12:03

Witam!
mam ten sam problem.
viewtopic.php?t=8249 ---> podony problem

mysle, ze to moze byc nieszzelny uklad paliwowy (zasysa powietrze). U mnie od czasu do czasu leca babelki powietrza przy ok 2-3 tys obr/min. Moze wlasnie w ten moment, gdy szarpie, babelkow jest duzo i wtedy szarpie, z powodu braku paliwa? :?:

Awatar użytkownika
janes100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 21 sie 2007, 13:47
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: janes100 » 18 paź 2007, 14:24

Witam w tym niestety elitarnym klubie SZARPACZY
Wymienilem przeplywomierz sprawdzolem pompe wymienilem filtry paliwa i powietrza komp nic nie pokazuje sprawdzilem turbine i co jeszcze mozna zrobic.
I tak jak u kolegow raz jest to namolne innym razem zadko kiedy sie pojawia
jesli ktos ma zloty srodek prosze o pomoc
Dodam ze bujam sie z tym od roku
POZDRO
Automat Avant Audi
1. AUDI 80 85r. SILNIK DS kolor zielony
2. AUDI 80 92r. SILNIK ABT + LPG kolor szary
3. AUDI 80 95r. SILNIK 1Z kolor bordowy

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 18 paź 2007, 15:39

Jak pisał RADI88 do sprawdzenia wtrysk sterujący. gdyby to szarpanie wystepowało cały czas to najczęściej winny jest nastawnik pompy

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 18 paź 2007, 19:52

czy jest jakas inna mozliwosc sprawdzenia wtrysku sterujacego oprocz stukania po obudowie? np Vagiem podczas jazdy? w momencie, gdy zaczeloby sie szarpanie, mieszanka stalaby sie bardziej uboga? :?:
i jeszcze jedno, czy babelki powietrza w ukladzie paliwowym nie moga wyzwac takich szarpan?
Dzieki za odpowiedzi ;-)

[ Dodano: 2007-10-18, 21:12 ]
jeszcze chcialbym sie upewnic.
czy to jest sterujacy wtrysk? :roll:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 paź 2007, 09:02

Tak to jest włąśnie wtryskiwacz sterujacy. Mozna sprawdzic to szarpanie na VAGu podczas jazdy obserwując imulsy podawane przez ten czujnik wzniosu iglicy wtryskiwacza

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 20 paź 2007, 12:07

czy moze byc tak, ze stukajac po nim wszystko jest w porzadku, natomiast tylko VAG podczas jazdy wykaze usterke wpryskiwacza sterujacego?
Dzieki za odpowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga