[B4 1,9TDi] SZARPANIE PRZY OKOŁO 3tys. OBROTÓW
[B4 1,9TDi] SZARPANIE PRZY OKOŁO 3tys. OBROTÓW
Witam Panów,
Jestem szczęśliwą posiadaczką Audi 80 1,9TDI 1994r. Design Edition:).
Ostanimi czasy, cyklicznie stoje z tym autem u mechaników, raz wy tygodniu bankowo, ale tylko dlatego ze bardzo duzo jezdze ostatnio, a poza tym chyba zaczal sie czas zeby coponiektore elementy sie po prostu zużyły.
Najwieksza wymiana ostatnio to pompa a raczej jakis czujnik ktory mnie kosztowal 1000zl!. Auto jedzie dobrze. Odpala na pierwszy cyk i generalnie jest okej.
Ale od 10 lat jest problem, ktorego nikt nie potrafi naprawic.
Auto kiedy potrzebuje wiekszej mocy, troche pod gorke, albo przy wyprzedzaniu, albo jak jezdze chaotycznie po miescie tzn czesta zmiana biegu, czeste hamowanie i przyspieszanie, wtedy zaczyna sie takie dziwne szarpanie.
Szarpanie tak jakby czegos silnik nie dostawal, zasysa i jedzie dalej. Jak to sie zaczyna, musze zwolnic, czasami zredukowac bieg, po czym powoli przyspieszac. Nie daj Boze, zebym rozpedzala np auto na autostradzie i doszla do 3tys obrotow na 4 biegu... wtedy na pewno szarpie.
Czasami zdarza sie tak ze jade cala trase 2tys km i nic sie nie dzieje... a czasami wyjade z domu, pierwsza gorka i zaczyna szarpac. Jak juz zacznie, to droga niepewna czy dojade i wroce.
Facet ktory jest znawcą diesli powiedzial ze to szarpanie bylo 100% od tej pompy. Ale pompa wymieniona a szarpie dalej...
Intuicja i wiele rozmow z wieloma znawcami, podpowiadaja mi ze to turbosprężarka...
W zasadzie to nie wiem jak funkcjonuje ta cala turbosprężarka, czy to sie włącza przy odreślonej prędkości czy jak....
PROSZĘ WSZYSTKIE OSOBY, KTÓRE SPOTKAŁY SIĘ KIEDYS Z TAKIM PROBLEMEM LUB MAJA JAKIEKOLWIEK DOSWIADCZENIE W TYM TEMACIE, O POMOC , O RADE....
Aha, jeszcze pytanie a propos wycieraczek: czy można zamontować w audiku B4 te najnowsze wycieraczki Valeo Silencio XTRM? jak tak to jaki model. dzieki z góry!
pozdro.
gg2147938
Jestem szczęśliwą posiadaczką Audi 80 1,9TDI 1994r. Design Edition:).
Ostanimi czasy, cyklicznie stoje z tym autem u mechaników, raz wy tygodniu bankowo, ale tylko dlatego ze bardzo duzo jezdze ostatnio, a poza tym chyba zaczal sie czas zeby coponiektore elementy sie po prostu zużyły.
Najwieksza wymiana ostatnio to pompa a raczej jakis czujnik ktory mnie kosztowal 1000zl!. Auto jedzie dobrze. Odpala na pierwszy cyk i generalnie jest okej.
Ale od 10 lat jest problem, ktorego nikt nie potrafi naprawic.
Auto kiedy potrzebuje wiekszej mocy, troche pod gorke, albo przy wyprzedzaniu, albo jak jezdze chaotycznie po miescie tzn czesta zmiana biegu, czeste hamowanie i przyspieszanie, wtedy zaczyna sie takie dziwne szarpanie.
Szarpanie tak jakby czegos silnik nie dostawal, zasysa i jedzie dalej. Jak to sie zaczyna, musze zwolnic, czasami zredukowac bieg, po czym powoli przyspieszac. Nie daj Boze, zebym rozpedzala np auto na autostradzie i doszla do 3tys obrotow na 4 biegu... wtedy na pewno szarpie.
Czasami zdarza sie tak ze jade cala trase 2tys km i nic sie nie dzieje... a czasami wyjade z domu, pierwsza gorka i zaczyna szarpac. Jak juz zacznie, to droga niepewna czy dojade i wroce.
Facet ktory jest znawcą diesli powiedzial ze to szarpanie bylo 100% od tej pompy. Ale pompa wymieniona a szarpie dalej...
Intuicja i wiele rozmow z wieloma znawcami, podpowiadaja mi ze to turbosprężarka...
W zasadzie to nie wiem jak funkcjonuje ta cala turbosprężarka, czy to sie włącza przy odreślonej prędkości czy jak....
PROSZĘ WSZYSTKIE OSOBY, KTÓRE SPOTKAŁY SIĘ KIEDYS Z TAKIM PROBLEMEM LUB MAJA JAKIEKOLWIEK DOSWIADCZENIE W TYM TEMACIE, O POMOC , O RADE....
Aha, jeszcze pytanie a propos wycieraczek: czy można zamontować w audiku B4 te najnowsze wycieraczki Valeo Silencio XTRM? jak tak to jaki model. dzieki z góry!
pozdro.
gg2147938
Ostatnio zmieniony 03 paź 2007, 16:45 przez annamaz, łącznie zmieniany 1 raz.
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
wycieraczki na pewno spasują bo ja mam taki model założony 530+480
a co do szarpania to u mojego kolegi w 1z były podobne objawy i do wymiany był ten zawór pod turbiną tylko u niego szarpanie powodowało włączanie i wyłączanie się turbinki.
ja dosyć długo jeździłem z walniętym nastawnikiem i nigdy nie szarpała powyżej 1200 obr.
a co do szarpania to u mojego kolegi w 1z były podobne objawy i do wymiany był ten zawór pod turbiną tylko u niego szarpanie powodowało włączanie i wyłączanie się turbinki.
ja dosyć długo jeździłem z walniętym nastawnikiem i nigdy nie szarpała powyżej 1200 obr.
szarpanie
Dzieki za podpowiedzi.
Jeśli chodzi o nastawnik, to jest wymieniony. Na jaki model - nie mam pojęcia.
Wiem ze jest wymieniony bo auto przed wymiana przestalo odpalac, trząsło sie wszystko w środku okropnie. Teraz jak burza idzie.
Zawór pod turbiną... podpowiem mechanikowi.
A wycieraczki 530+480 co to sa te numery? Trzeba mieć jedną z takim spojlerem czy jak?
dzieki!
Jeśli chodzi o nastawnik, to jest wymieniony. Na jaki model - nie mam pojęcia.
Wiem ze jest wymieniony bo auto przed wymiana przestalo odpalac, trząsło sie wszystko w środku okropnie. Teraz jak burza idzie.
Zawór pod turbiną... podpowiem mechanikowi.
A wycieraczki 530+480 co to sa te numery? Trzeba mieć jedną z takim spojlerem czy jak?
dzieki!
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
Witam ten sam problem mam i u mnie malo to smieszne ale juz 2 lata z tym jezdzę. Dokladnie to samo . Moja podpowiedz zalej do pełna BP Ultimate is sprawdz . U mnie pomoglo . Z tym ze zajezdzam na "inna" stacje tez dobra i leje verwę i dalej szarpie często. Na ultimate szarpanie zdecydowanie ustalo i zdarza sie naprawde sporadycznie. Walcząc z tym wymieniłem juz nastawnik na nowy oryginał , zawor n75 , wywaliłem katalizator, przepływomierz nowy oryginał , i czujnik temperatury wody Co jeszcze mogę wymienić czy ktos ma pomysły ????
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 paź 2007, 10:16
Witam. Mam ten sam problem od roku. Czasem przez parę tysięcy km nic nie szarpie, czasem raz szarpnie i znów spokój przez parę tys. km. Dziś natomiast szarpanie się nasiliło i szarpało na każdym biegu przy wyprzedzaniu, przy rozpędzaniu, w pełnym zakresie prędkości do 175km/h. Po szarpnięciu z tłumika wydobywał się obłok czarnego dymu. Słyszałem że może to być spowodowane zabrudzonym, bądź uszkodzonym czujnikiem położenia wału. Jakbyście uporali się z waszymi problemami dajcie znać na forum co było uszkodzone. Ja również będę drążył temat.
Witam!
mam ten sam problem.
viewtopic.php?t=8249 ---> podony problem
mysle, ze to moze byc nieszzelny uklad paliwowy (zasysa powietrze). U mnie od czasu do czasu leca babelki powietrza przy ok 2-3 tys obr/min. Moze wlasnie w ten moment, gdy szarpie, babelkow jest duzo i wtedy szarpie, z powodu braku paliwa? :?:
mam ten sam problem.
viewtopic.php?t=8249 ---> podony problem
mysle, ze to moze byc nieszzelny uklad paliwowy (zasysa powietrze). U mnie od czasu do czasu leca babelki powietrza przy ok 2-3 tys obr/min. Moze wlasnie w ten moment, gdy szarpie, babelkow jest duzo i wtedy szarpie, z powodu braku paliwa? :?:
Witam w tym niestety elitarnym klubie SZARPACZY
Wymienilem przeplywomierz sprawdzolem pompe wymienilem filtry paliwa i powietrza komp nic nie pokazuje sprawdzilem turbine i co jeszcze mozna zrobic.
I tak jak u kolegow raz jest to namolne innym razem zadko kiedy sie pojawia
jesli ktos ma zloty srodek prosze o pomoc
Dodam ze bujam sie z tym od roku
POZDRO
Wymienilem przeplywomierz sprawdzolem pompe wymienilem filtry paliwa i powietrza komp nic nie pokazuje sprawdzilem turbine i co jeszcze mozna zrobic.
I tak jak u kolegow raz jest to namolne innym razem zadko kiedy sie pojawia
jesli ktos ma zloty srodek prosze o pomoc
Dodam ze bujam sie z tym od roku
POZDRO
czy jest jakas inna mozliwosc sprawdzenia wtrysku sterujacego oprocz stukania po obudowie? np Vagiem podczas jazdy? w momencie, gdy zaczeloby sie szarpanie, mieszanka stalaby sie bardziej uboga? :?:
i jeszcze jedno, czy babelki powietrza w ukladzie paliwowym nie moga wyzwac takich szarpan?
Dzieki za odpowiedzi
[ Dodano: 2007-10-18, 21:12 ]
jeszcze chcialbym sie upewnic.
czy to jest sterujacy wtrysk? :roll:
i jeszcze jedno, czy babelki powietrza w ukladzie paliwowym nie moga wyzwac takich szarpan?
Dzieki za odpowiedzi
[ Dodano: 2007-10-18, 21:12 ]
jeszcze chcialbym sie upewnic.
czy to jest sterujacy wtrysk? :roll: