Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]Temperatura silnika, nowy wątek??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 19 kwie 2007, 22:01

Witam. Mam od niedawna b4 1.9TDI i temperatura nie podskakuje nawet do 70 st. nie wiem czy to jest normalne ??

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

Post autor: Omen » 19 kwie 2007, 22:27

Normalne to to nie jest, sprawdz termostat i czujnik temperatury.....Jedno z tych dwóch szwankuje... :roll:

Pozdrawiam - Adam.

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 19 kwie 2007, 22:46

Hmmm.... A można to sprawdzić jakoś swojskim sposobem czy raczej gdzieś na warsztat wlecieć ?? ps. Jestem początkujący i proszę o info gdzie te czujniki sie znajdują (może jakiś kabelek) :/ Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4624
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 20 kwie 2007, 00:43

A ja wbrew wszystkim Waszym pomysłom zstawiałbym na zegarek.
W B4 zegarki od temperatury bardzo czesto sie psuja i skacza sobie totalnie różnie. Nie wpływa to w zaden sposob na prace silnika rzecz jasna, ale oko drażni.

Rozebrać zegary, wyczyscic, powąchać, polukac, psiknąć wd kropelke na ośke zegarka.
Często pomaga samo rozmontowanie i zlozenie zegarów :-)

Stawiam na wskaznik bo przerabialem to podobnie jak Wilu i wiele osob z tego forum ;-)
Czesto wskazuje niską temp a wlacza sie wiatrak, czasami pokazuje troche za duzą a wiatrak milczy. Po prostu wskaznik wariuje i nie jest to wina czujnika.

21cinek

Post autor: 21cinek » 20 kwie 2007, 08:38

napewno to będzie czujnik temperatury silnika ja tesz miałem ze swoim taki sam problem zegary żatko nawalają to przewaznie czujniki się psuja

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

termostat i czujnik...

Post autor: Omen » 20 kwie 2007, 11:03

Radzio2121 pisze:Hmmm.... A można to sprawdzić jakoś swojskim sposobem czy raczej gdzieś na warsztat wlecieć ?? ps. Jestem początkujący i proszę o info gdzie te czujniki sie znajdują (może jakiś kabelek) :/ Pozdrawiam
>"...termostatu nie naprawia się i w przypadku uszkodzenia należy wymienić na nowy.Termostat można sprawdzic w nastepujący sposób:
-zanurzyć zawieszony na drucie termostat w pojemniku z zimna wodą, w pojemniku zanurzyć też termometr..
-podgrzewać stopniowo wodę w naczyniu, całkowite otwarcie przelotu powinno nastapić przy temp. 85st.C ( dla ABT, ABK, ACE - temp. 87st.C)
> czujnik sprawdza sie poprzez mierzenie jego rezystancji w danej temperaturze..

Pozdrawiam - Adam.

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 21 kwie 2007, 11:17

Radzio2121 pisze:Witam. Mam od niedawna b4 1.9TDI i temperatura nie podskakuje nawet do 70 st. nie wiem czy to jest normalne ??
A sprawdź ręką w innym samochodzie jak jest nagrzany do 90 stopni chłodnice jaka jest ciepła i potem u siebie oczywiście jak pojeździsz w korku itp Jesli róznica jest u ciebie chłodnica jest letnia (czyt możesz się jej dotknąć spokojnie to na banka termostat) Ja tez nie mogłem obczaić ale potym własnie dało mi duzo do myslenia, przeciez bądźmy szczerzy ale tutaj to zabardzo duzej filozofi nie ma ;)

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 21 kwie 2007, 11:22

a ja popieram Doca, może być zegarek. mi też pokazywał za mało, rozebrałm, poprawiłem i teraz pokazuje tyle, ile powinien i wiatrak włącza się zgodnie z nim.

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 21 kwie 2007, 12:20

a przy jakiej temp powinien się włączyć wiatrak to sprawdze :)

21cinek

Post autor: 21cinek » 21 kwie 2007, 14:50

na sto procęt jest to czujnik temperatury silnika wiem bo robiłem to w zeszłym tygodniu siadał on będzie często jeżeli nie bedziesz pilnował stanu oleju koszt czujnika to 70zł

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 21 kwie 2007, 15:20

21cinek pisze:na sto procęt jest to czujnik temperatury silnika wiem bo robiłem to w zeszłym tygodniu siadał on będzie często jeżeli nie bedziesz pilnował stanu oleju koszt czujnika to 70zł
Wierz mi że czujniki moga być sprawne i jeden i drugi a jak termostat jest spieprzony to objawy będą takie jak pisze kolega! Czujnik to rzecz drugorzędna, bo z walnietym termostatem po wymianie czujnika nic się nie naprawi i co chłopak bedzie w plecy 70 zł albo i wiecej. Wystarczy że termostat dobrze nie otworzy i co? Silnik nie dogrzany! Czujniki sa oszukane i co wtedy? tylko termostat ale jak mówie najpierw trzeba wybadfac i wyeliminowac niektóre kwestie bo kupić zawsze można i kase wydać ale czy będzie efekt? Ja tez to przerabiałem tydzień temu i przejżałem to pod lupą :D

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 21 kwie 2007, 16:14

jednym słowem, niczego nie kupuj, tylko najpierw wszystko sprawdź. czujnik podepnij od jakiegoś znajomego taki sam, ale na pewno sprawny, termostat sprawdź tak, jak kolega wyżej opisywał, a wskaźnik wyciągnij obejżyj, zresztą też możesz podmienić na czyjś i sprawdzić, czy nie pokaże inaczej.

Awatar użytkownika
Omen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 23 mar 2007, 07:06
Lokalizacja: RJS

wskaznik i czujnik temperatury.....

Post autor: Omen » 21 kwie 2007, 21:24

>Czujnik temperatury silnika działa tak, że wraz ze wzrostem temperatury maleje jego rezystancja ( gdy jest zimny, to rezystancjka jest duża ;-) ).
>Wskażnik temperatury "domowym sposobem" można sprawdzić łącząc z masą przewód prądowy czujnika...Wskazówka powinna gwałtownie przeskoczyć do pozycji >H<(max. w prawo).Ma to trwac bardzo krótko. UWAGA: próba na własną odpowiedzialność, mozna zniszczyć wskażnik :!: :!: :!: Po próbie nalezy wyłączyc zapłon......

Pozdrawiam - Adfam.

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 25 kwie 2007, 13:02

Wczoraj wymieniłem termostat :) Troszkę mocno śruby trzymały szczególnie ta głębiej do której jest słąbe dojście, ale pokonałem je i teraz temperaturka w miarę szybko wskakuje do 90st i tak zostaje jakby ją ktoś przykleił :) :-D

ps. Wentylator załączył się przy ok. 95st ale musiałem ładną chwilkę odczekać na wolnych :)


pozdrawiam i dzięki za pomoc :)

OREŁ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 09 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: SCI/KR

Post autor: OREŁ » 25 kwie 2007, 13:14

Tak się zastanawiam czy u mnie jak temp wkskazuje gdzies 105 stopni i wtedy włancza się wentylator to czy własnie wkaźnik nie jest zepsuty?

Moze mi ktos wytłumaczyc jaką rolę spełnia czujnik (obok czujnika na zegary) który podaje sygnał do ECU czym on steruje?

Jak zmierzyc optymalna temp w układzie bo chyba wkładając termometr do zbiornika to chyba jest jakas rozbieżność.


Radzio2121 mówiłem ze to termostat :D:D:D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga