[80 B4 2.0 ABK]Temperatura silnika, nowy wątek??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
A ja wbrew wszystkim Waszym pomysłom zstawiałbym na zegarek.
W B4 zegarki od temperatury bardzo czesto sie psuja i skacza sobie totalnie różnie. Nie wpływa to w zaden sposob na prace silnika rzecz jasna, ale oko drażni.
Rozebrać zegary, wyczyscic, powąchać, polukac, psiknąć wd kropelke na ośke zegarka.
Często pomaga samo rozmontowanie i zlozenie zegarów
Stawiam na wskaznik bo przerabialem to podobnie jak Wilu i wiele osob z tego forum
Czesto wskazuje niską temp a wlacza sie wiatrak, czasami pokazuje troche za duzą a wiatrak milczy. Po prostu wskaznik wariuje i nie jest to wina czujnika.
W B4 zegarki od temperatury bardzo czesto sie psuja i skacza sobie totalnie różnie. Nie wpływa to w zaden sposob na prace silnika rzecz jasna, ale oko drażni.
Rozebrać zegary, wyczyscic, powąchać, polukac, psiknąć wd kropelke na ośke zegarka.
Często pomaga samo rozmontowanie i zlozenie zegarów
Stawiam na wskaznik bo przerabialem to podobnie jak Wilu i wiele osob z tego forum
Czesto wskazuje niską temp a wlacza sie wiatrak, czasami pokazuje troche za duzą a wiatrak milczy. Po prostu wskaznik wariuje i nie jest to wina czujnika.
termostat i czujnik...
>"...termostatu nie naprawia się i w przypadku uszkodzenia należy wymienić na nowy.Termostat można sprawdzic w nastepujący sposób:Radzio2121 pisze:Hmmm.... A można to sprawdzić jakoś swojskim sposobem czy raczej gdzieś na warsztat wlecieć ?? ps. Jestem początkujący i proszę o info gdzie te czujniki sie znajdują (może jakiś kabelek) Pozdrawiam
-zanurzyć zawieszony na drucie termostat w pojemniku z zimna wodą, w pojemniku zanurzyć też termometr..
-podgrzewać stopniowo wodę w naczyniu, całkowite otwarcie przelotu powinno nastapić przy temp. 85st.C ( dla ABT, ABK, ACE - temp. 87st.C)
> czujnik sprawdza sie poprzez mierzenie jego rezystancji w danej temperaturze..
Pozdrawiam - Adam.
A sprawdź ręką w innym samochodzie jak jest nagrzany do 90 stopni chłodnice jaka jest ciepła i potem u siebie oczywiście jak pojeździsz w korku itp Jesli róznica jest u ciebie chłodnica jest letnia (czyt możesz się jej dotknąć spokojnie to na banka termostat) Ja tez nie mogłem obczaić ale potym własnie dało mi duzo do myslenia, przeciez bądźmy szczerzy ale tutaj to zabardzo duzej filozofi nie maRadzio2121 pisze:Witam. Mam od niedawna b4 1.9TDI i temperatura nie podskakuje nawet do 70 st. nie wiem czy to jest normalne ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
Wierz mi że czujniki moga być sprawne i jeden i drugi a jak termostat jest spieprzony to objawy będą takie jak pisze kolega! Czujnik to rzecz drugorzędna, bo z walnietym termostatem po wymianie czujnika nic się nie naprawi i co chłopak bedzie w plecy 70 zł albo i wiecej. Wystarczy że termostat dobrze nie otworzy i co? Silnik nie dogrzany! Czujniki sa oszukane i co wtedy? tylko termostat ale jak mówie najpierw trzeba wybadfac i wyeliminowac niektóre kwestie bo kupić zawsze można i kase wydać ale czy będzie efekt? Ja tez to przerabiałem tydzień temu i przejżałem to pod lupą21cinek pisze:na sto procęt jest to czujnik temperatury silnika wiem bo robiłem to w zeszłym tygodniu siadał on będzie często jeżeli nie bedziesz pilnował stanu oleju koszt czujnika to 70zł
wskaznik i czujnik temperatury.....
>Czujnik temperatury silnika działa tak, że wraz ze wzrostem temperatury maleje jego rezystancja ( gdy jest zimny, to rezystancjka jest duża ).
>Wskażnik temperatury "domowym sposobem" można sprawdzić łącząc z masą przewód prądowy czujnika...Wskazówka powinna gwałtownie przeskoczyć do pozycji >H<(max. w prawo).Ma to trwac bardzo krótko. UWAGA: próba na własną odpowiedzialność, mozna zniszczyć wskażnik :!: :!: :!: Po próbie nalezy wyłączyc zapłon......
Pozdrawiam - Adfam.
>Wskażnik temperatury "domowym sposobem" można sprawdzić łącząc z masą przewód prądowy czujnika...Wskazówka powinna gwałtownie przeskoczyć do pozycji >H<(max. w prawo).Ma to trwac bardzo krótko. UWAGA: próba na własną odpowiedzialność, mozna zniszczyć wskażnik :!: :!: :!: Po próbie nalezy wyłączyc zapłon......
Pozdrawiam - Adfam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
Wczoraj wymieniłem termostat Troszkę mocno śruby trzymały szczególnie ta głębiej do której jest słąbe dojście, ale pokonałem je i teraz temperaturka w miarę szybko wskakuje do 90st i tak zostaje jakby ją ktoś przykleił
ps. Wentylator załączył się przy ok. 95st ale musiałem ładną chwilkę odczekać na wolnych
pozdrawiam i dzięki za pomoc
ps. Wentylator załączył się przy ok. 95st ale musiałem ładną chwilkę odczekać na wolnych
pozdrawiam i dzięki za pomoc
Tak się zastanawiam czy u mnie jak temp wkskazuje gdzies 105 stopni i wtedy włancza się wentylator to czy własnie wkaźnik nie jest zepsuty?
Moze mi ktos wytłumaczyc jaką rolę spełnia czujnik (obok czujnika na zegary) który podaje sygnał do ECU czym on steruje?
Jak zmierzyc optymalna temp w układzie bo chyba wkładając termometr do zbiornika to chyba jest jakas rozbieżność.
Radzio2121 mówiłem ze to termostat :D:D
Moze mi ktos wytłumaczyc jaką rolę spełnia czujnik (obok czujnika na zegary) który podaje sygnał do ECU czym on steruje?
Jak zmierzyc optymalna temp w układzie bo chyba wkładając termometr do zbiornika to chyba jest jakas rozbieżność.
Radzio2121 mówiłem ze to termostat :D:D